دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
روژان پرس » اخبار » مقامات ایران به تعهدات خود پابند نیستند

عضو اتاق بازرگانی حلبچه:

مقامات ایران به تعهدات خود پابند نیستند

0
کد خبر: 1780

مقامات ایران به تعهدات خود پابند نیستند

رئیس اتاق بازرگانی استان حلبچه با انتقاد از عدم اجرای تفاهم‌نامه‌های قبلی اظهار امیدواری کرد در این سفر موانع همکاری‌ها برداشته شود.
سنندج‐ خبرنگار روژان‌پرس: عضو اتاق بازرگانی حلبچه با اعلام اینکه در تجارت و بازرگانی مشتاق همکاری با ایران هستیم گفت: اما وجود بروکراسی اداری در ایران مانع از از ادامه همکاری است.
پیشوا احمدمحمود در سفر به سنندج و در نشست با استاندار کردستان و مدیران اقتصادی استان و اتاق بازرگانی سنندج، افزود: در گذشته تفاهم‌نامه‌های  زیادی بین دو طرف امضا شده اما متاسفانه هرگز اجرایی نشده است.
وی گفت: استان حلبچه بیشترین مرز مشترک را با ایران دارد اما جای تاسف است که بازار حلبچه و سایر شهرهای اقلیم کردستان در اختیار محصولات ترکیه است. این در حالی‌است که ما قلبا با توجه به همکاری و کمک‌هایی که ایران در دوران جنگ به ما کرده‌ است دوست داریم بیشترین همکاری اقتصادی را با ایران و کردستان داشته باشیم.
عضو اتاق بازرگانی حلبچه با اشاره به اینکه آمادگی هر نوع همکاری تجاری و سرمایه‌گذاری با ایران هستیم اظهار کرد: در حال حاضر سرمایه‌گذاران ترکیه در شهرهای مختلف اقلیم کردستان دارای مراکز تجاری هستند. در حالی که حتی یک کارخانه که سرمایه‌گذار آن ایرانی باشد در اقلیم کردستان نداریم.
پیشوا گفت: حضور محصولات ایرانی‌ در بازار عراق کم‌رنگ است. تولیدات صادراتی ایرانی باید به لحاظ کمی و کیفی به حدی برسد که بتواند جای محصولات ترکیه‌ای در سبد مصرفی خانوارهای عراقی را بگیرد.
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید