سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403
روژان پرس » اخبار » از سرمایه‌گذاران اقلیم کردستان استقبال می‌کنیم

استاندار کردستان:

از سرمایه‌گذاران اقلیم کردستان استقبال می‌کنیم

0
کد خبر: 1779

از سرمایه‌گذاران اقلیم کردستان استقبال می‌کنیم

استاندار کردستان گفت: بین حلبچه و سلیمانیه تفاوتی نمی‌بینیم و مشتاق به همکاری بیشتر بین دو استان هستیم.
استاندار کردستان گفت: آمادگی استقبال از سرمایه‌گذاران اقلیم کردستان را داریم و تا جایی که بتوانیم با آسان‌کاری زمینه را برای ورود سرمایه‌گذاران اقلیم فراهم می‌کنیم.
به گزارش خبرنگار روژان‌پرس، اسماعیل زارعی‌کوشا امروز در دیدار با پیشوا احمد محمود، عضو اتاق بازرگانی حلبچه با اشاره به مشترکات فرهنگی کردهای ایران و عراق اظهارداشت: زمانی که حلبچه توسط صدام شیمایی شد مردم کردستان با آغوش باز به مردم حلبچه کمک کردند و برادری خود را همان زمان ثابت کردند.
وی با اشاره به اینکه ما امروز به دنبال این هستیم که کار عملیاتی مشترک انجام دهیم و در این زمینه کمیته مشترکی بین استان کردستان و استان سلیمانیه تشکیل شده است اضافه کرد: تا جایی که در توان باشد سعی ما این است که با آسان‌کاری زمینه را برای ورود سرمایه‌گذاران اقلیم فراهم کنیم.
وی به قابلیت‌های کردستان ایران در حوزه فنی اشاره کرد و خواستار تبادل نظر هیئت اعزامی حلبچه با شهرداری‌ها، بنیاد مسکن و راه شهرسازی شد.
استاندار کردستان با بیان اینکه توسعه همه جانبه در بخش‌های مختلف سیاست اصلی دولت در کردستان است، گفت: بین حلبچه و سلیمانیه تفاوتی نمی‌بینیم و مشتاق به همکاری بیشتر بین دو استان هستیم.
وی اضافه کرد: در زمینه روغن‌کشی و ایجاد واحد تولیدی در این حوزه هم که پیشنهاد شده آمادگی داریم با جانمایی درست که مشکلات زیست‌محیطی نداشته باشد از سرمایه‌گذار استقبال کنیم.
تشکیل کمیته مشترک اقتصادی
معاون امور اقتصادی استاندار کردستان نیز از تشکیل کمیته مشترک بین استان کردستان و اقلیم کردستان عراق برای دست‌نشان کردن الویت‌های مهم بازرگانی و سرمایه‌گذاری خبر داد.
علی نوری تعامل با کشورهای همسایه را از سیاست‌های اصلی دولت در کردستان دانست
و اظهار امیدواری کرد سفر رئیس اتاق بازرگانی حلبچه به سنندج زمینه گسترش هرچه بیشتر همکاری‌ها به ویژه در بحث‌ کشت‌های فراسرزمینی، ایجاد صنایع تبدیلی و فراوری، محصولات کشاورزی مانند انار و صدور دانش فنی شرکت‌های فنی مهندسی فراهم کند.
بختیار خلیقی مدیرکل صمت کردستان هم در این جلسه با بیان اینکه کردستان ایران می‌تواند در حوزه اکتشاف پهنه‌های معدنی به استان حلبچه خدمت ارائه کند، گفت: در حال حاضر 48 درصد صادرات ما کشاورزی، 32 درصد صنعتی و 13درصد حوزه معدن است که البته حوزه معدن با توجه به اکتشاف پهنه‌های جدید در حال رشد قابل توجهی است.
خلیقی اضافه کرد: در زمینه فرش با وجود ظرفیت بسیار خوبی که در کردستان وجود دارد متاسفانه سهم این بخش از صادرات یک دهم درصد است.
وی افزود: با وجود اینکه سالانه بیش از 180 هزار مترمربع فرش در این استان تولید می‌شود در حوزه صادرات توفیقی نداریم قطعا برگزاری نمایشگاه‌های فرش در اقلیم کردستان عراق می‌تواند کمک خوبی به فرشبافان این استان باشد.
وی عوارض صادراتی بالا در اقلیم را یکی از موانع فراروی صادرکنندگان ایرانی دانست و گفت: نیازمند ایجاد هماهنگی‌ها و همکاری‌های لازم در این حوزه هستیم.
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید