دوشنبه، 17 اردیبهشت 1403
روژان پرس » اخبار » آماده توسعه روابط در همه ابعاد با اربیل هستیم

استاندار کردستان:

آماده توسعه روابط در همه ابعاد با اربیل هستیم

0
کد خبر: 1327

آماده توسعه روابط در همه ابعاد با اربیل هستیم

استاندار اربیل بیان کرد: شهروندان عراقی که برای فرایند درمان به کردستان و ایران مراجعه می‌کنند رضایت کامل دارند لذا هر چیزی سبب شود ارتباط ما با کردستان بیشتر شود انجام خواهیم داد.
استاندار کردستان به روابط خوب بین کردستان با استان‌های هم مرز سلیمانیه و حلبچه اشاره کرد و گفت: آمادگی داریم روابط با اربیل (هه ولیر) نیز در زمینه‌های بازرگانی، تجارت و اقتصادی و حتی فرهنگی توسعه پیدا کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا که برای افتتاح نمایشگاه تولیدات ایران در سلیمانیه به اقلیم کردستان رفته بود شامگاه پنجشنبه در دیدار با استاندار اربیل، سیاست دولت ایران را توسعه روابط همه‌جانبه به ویژه در زمینه اقتصادی اعلام و اظهار کرد: یکی از برنامه‌های دولت ایران برنامه اجرای پروژه ریلی تا مرز باشماق مریوان است.
وی با اشاره امکانات استان کردستان در زمینه‌های پزشکی و گردشگری گفت: آمادگی داریم با این ظرفیت‌ها به شهروندان اقلیم کردستان و استان اربیل خدمت کنیم.
استاندار کردستان خواستار زمینه‌سازی برای برقراری ارتباط هوایی بین ۲ استان شد و گفت: تا قبل از پایان امسال ایرلاین بومی کردستان برقرار خواهد شد.
زارعی کوشا ادامه داد: آمادگی و اشتیاق در مجموعه اتاق بازرگانی سنندج برای توسعه اقتصادی هم وجود دارد و می‌توان از این ظرفیت به نفع ۲ طرف بهره گرفت.
وی خواستار تسهیلگری برای تجار و بازرگانان به منظور توسعه تجارت بین ۲ طرف شد و با اعلام اینکه در آینده‌ای نزدیک همایش سرمایه‌گذاری در سنندج برگزار می‌شود، از استاندار اربیل برای حضور در این همایش دعوت کرد.

مراودات خود را از مرز باشماق بیشتر خواهیم کرد
استاندار اربیل نیز ضمن ابراز خوشحالی از این دیدار، آن را زمینه‌ای برای روابط بیشتر ۲ طرف خواند.
امید خوشناو افزود: در حال حاضر ما روابط خوبی با ایران داریم و مراودات ما از طریق مرز حاج عمران انجام می‌شود در صورتیکه زمینه‌سازی شود مراودات خود را از طریق مرز باشماق هم انجام‌خواهیم‌ داد.
وی همچنین گفت: هم‌اکنون تعداد زیادی دانشجوی اقلیم کردستان عراق در دانشگاه کردستان تحصیل می‌کنند و این برای ما افتخار است هر چند خواستار تسهیل‌گری و پذیرش دانشجویان بیشتری در این دانشگاه هستیم.
استاندار اربیل بیان کرد: شهروندان عراقی که برای فرایند درمان به کردستان و ایران مراجعه می‌کنند رضایت کامل دارند لذا هر چیزی سبب شود ارتباط ما با کردستان بیشتر شود انجام خواهیم داد.
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید