شنبه، 8 اردیبهشت 1403
روژان پرس » اخبار » درخواست گزارش کردیم منتظر نظر کارشناسی هستیم

استاندار کردستان در پاسخ به سوال خبرنگار روژان در باره سقوط 1000 تیر برق:

درخواست گزارش کردیم منتظر نظر کارشناسی هستیم

0
کد خبر: 1729

درخواست گزارش کردیم منتظر نظر کارشناسی هستیم

دکتر اسماعیل زارعی کوشا اظهارداشت: بارشها و رانش زمین اگرچه به عنوان عامل خسارات اعلام شد اما آنچه باعث ایجاد بحران و خرابیها شد خطوط شبکه فرسوده مسیر مریوان به سقز بود که نیاز به بازسازی دارد.
استاندار کردستان در پاسخ به سوال خبرنگار روژان در باره حادثه غیر طبیعی سقوط 1000 تیر برق در بهمن ماه گفت: موضوع همچنان تحت بررسی است درخواست گزارش کردیم و منتظر نتیجه تحقیقات دقیق کارشناسی هستیم.
دکتر اسماعیل زارعی کوشا اظهارداشت: بارشها و رانش زمین اگرچه به عنوان عامل خسارات اعلام شد اما آنچه باعث ایجاد بحران و خرابیها شد خطوط شبکه فرسوده مسیر مریوان به سقز بود که نیاز به بازسازی دارد.
وی این را هم گفت که با بسیج امکانات و کار شبانه روزی به سرعت نسبت به ترمیم خطوط آسیب دیده اقدام و در فاصله کوتاهی برق روستاها وصل شد که جای تقدیر دارد.
وی در پاسخ به سوال دیگری در باره شایعه رفتنش از استان گفت: این شایعه است و من برایم خدمت در کردستان افتخار است.
استاندار امروز در کنفرانس خبری خود همچنین موفقیت دولت سیزدهم در کردستان را مرهون همراهی و تلاش شبانه‌روزی اصحاب رسانه عنوان کرد و افزود: سال 1401 وعده دادیم که سال 1402 سال توسعه و اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام می‌باشد امروز به صراحت اعلام می‌کنم خوشبختانه این مهم محقق شده است.
استاندار کردستان دستاورد سومین سفر رییس جمهور به استان را بهره‌برداری بسیاری از پروژه‌های کلان دانست و گفت: این سفر یکی از موفق‌ترین سفرهای استانی رییس جمهور بود که بیشترین بازتاب را در سطح منطقه داشت؛ دلیل آن هم، استقبال بسیار خوب مردم بود. مردم مهمان‌نواز کردستان در این سفر نزدیک به 4 ساعت منتظر حضور رییس جمهور شدند و صحنه زیبایی از همبستگی با دولت را خلق کردند.
وی با اشاره به افتتاح ایستگاه راه آهن سنندج تهران گفت: امروز ایستگاه اصلی و یک ایستگاه باری به بهره‌برداری رسیده و هر هفته دو سرویس به مقصد تهران به سنندج و بالعکس انجام و به صورت میانگین 600 نفر از این ظرفیت بهره‌مند شده‌اند. علاوه بر این درخواست‌های خوبی برای بهره‌مندی از امکان انتقال کالا از خط ریلی سنندج از سوی مقامات اقلیم کردستان، پتروشیمی و کارخانه سیمان برای صادرات صورت گرفته است. همچنین براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته سال آینده یک ایستگاه مسافربری و یک ایستگاه باری را به بهره‌برداری خواهیم رساند. 
زارعی‌کوشا اعلام کرد: سد سیازاخ که اعتباری بالغ بر 90 میلیارد تومان نیاز داشت سال گذشته به بهره‌برداری رسید و سد ژاوه در سال آینده آبگیری می‌شود تا استان از این ظرفیت که ارزش 300 میلیاردی دارد بهره‌مند شود.
وی عنوان کرد: ما به عدد 10 درصد در رشد اقتصادی در بخش کشاورزی رسیده‌ایم و محصولات کشاورزی استان از 2.9 میلیون تن به 3.5 میلیون تن رسید.
استاندار با اشاره به اینکه در حوزه پایاب سدها برای آبیاری 16 هزار و 700 هکتار دیمزار اقدام شده است گفت: تا کنون 5 هزار و 700 هکتار آن عملیاتی شده و امیدواریم تا پایان دولت همه این اراضی به کشت آبی تبدیل شوند. 
وی گفت: کریدور شمال به جنوب از مهمترین پروژه عمرانی استان است. این پروژه در محور سقز به سنندج در 11 قطعه فعال و عملیات آن در حال انجام است، و نیاز به تامین اعتبار دارد که از محل تسهیلات و مولدسازی دنبال اختصاص اعتبارات به این پروژه هستیم. 
وی عنوان کرد: در سرمایه‌گذاری خارجی هم سرمایه‌گذارانی که علاقه‌مند بودند در حوزه معادن و تولید لوازم خانگی شرکت کنند کارهایی انجام شده است و گروه‌هایی از کشورهای روسیه و چین نیز برای سرمایه‌گذاری در استان اعلام آمادگی کرده‌اند.
وی یادآور شد: سال آینده همایش بزرگ سرمایه‌گذاری کردستان را با همکاری تعدادی از کشورها و سفارتخانه‌ها برگزار می‌کنیم که نقش تعیین کننده‌ای در توسعه و پیشرفت استان خواهد داشت.
بازگرداندن 70 واحد صنعتی راکد به چرخه تولید، ساخت 375 کیلومتر راه روستایی، تحقق 100 درصدی برخورداری از گاز طبیعی و برگزاری جشنواره‌های متعدد شهرستانی، استانی، ملی و فراملی در بخش‌های مختلف فرهنگی، برگزاری سفره وحدت در مریوان و جشن احمد در سنندج بخشی از برنامه‌های دولت در کردستان بود که استاندار از آنها به عنوان موفقیت‌های شاخث نام برد.
وی به افزایش 10 برابری گردشگران در برخی نقاط استان نسبت به آمار قبل از شرایط کرونایی اشاره کرد و به تاکید گفت: امروز باید توان خود را روی ایجاد زیرساخت‌های حوزه گردشگری بگذاریم نه تبلیغ برای جذب گردشگر. 
زارعی‌کوشا اظهارکرد: امروز هلدینگ‌های کشور مثل شستا با تمام زیرمجموعه، ستاد اجرایی، بانک ملی و بانک سپه، بنیاد برکت طرح‌های توجیهی خود اعلام کرده‌اند که جای امیدواری است.
وی از سفرهای خود به مناطق دور و نزدیک استان و دیدار با روستاییان به عنوان شیرینترین خاطره خدمتی نام برد و گفت: بعد از ماه مبارک رمضان این سفرها را از سر خواهیم گرفت زیرا از اینکه بین مردم باشیم انرژی و انگیزه پیدا می‌کنیم.
استاندار کردستان گفت: در دو سال گذشته سعی کردیم با مجموعه‌های قضایی، امنیتی، نظامی و نظارتی هماهنگ باشیم و خوشبختانه موفقیت‌های به دست آمده، برایند این هماهنگی بوده و در سال آینده نیز این روند ادامه خواهد داشت.
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید