یکشنبه، 16 اردیبهشت 1403
روژان پرس » اخبار » وعده دولت برای بازگشایی بازارچه سیف سقز

گزارش سفر محسن منصوری به کردستان

وعده دولت برای بازگشایی بازارچه سیف سقز

0
کد خبر: 1353

وعده دولت برای بازگشایی بازارچه سیف سقز

معاون اجرایی رئیس جمهور به منظور بازدید از چندین طرح عمرانی و پیگیری مصوبات سفر دور اول رئیس جمهور به استان کردستان سفر کرد.
معاون اجرایی رئیس جمهور به منظور بازدید از چندین طرح عمرانی و پیگیری مصوبات سفر دور اول رئیس جمهور به استان کردستان سفر کرد.
 «محسن منصوری» ابتدا عازم سقز شد و پس از بازدیدهای خود گفت: با توجه به اینکه چندین تصمیم و اقدام مهم در شهرستان سقز در دستور کار داشتیم بازدید‌ها را از این شهر آغاز کردیم که همه پروژه‌ها از پیشرفت فیزیکی خوبی برخودار است.
وی سد و خطوط انتقال چراغ‌ویس و تصفیه خانه سقز را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: عملیات اجرایی این سد از سال ۸۲ تا حدودی پیشرفت فیزیکی داشت؛ که دارای نواقصی بود اما با دستور رئیس جمهور و پیگیری‌های وزارت نیرو خوشبختانه امروز سد، تصفیه‌خانه و هم خطوط‌ انتقال به صورت کامل به بهره‌برداری رسیده و در مدار قرار گرفته است.
وی با اعلام اینکه آب سد چراغ‌ویس جزو بهترین آب‌های نه فقط استان؛ بلکه کشور است و از نظر ic و کیفیت یک آب ممتاز در اختیار مردم این خطه قرار می‌گیرد؛ اعلام کرد که در جریان سفر رئیس جمهور به استان کردستان این پروژه افتتاح می‌شود.
معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به اینکه بازگشایی گذرگاه سیف از مطالبات جدی مردم این منطقه است، عنوان کرد: رئیس جمهور صریح و شفاف بر بازگشایی این گذرگاه تاکید و اصرار دارد که حتما اجرایی شود؛ با این حال بازگشایی مجدد این مرز منوط به رعایت ملاحظات اعلامی برخی از نهاد‌های امنیتی و انتظامی در رابطه با شیوه بازگشایی این بازارچه است که حتما باید رعایت و اجرایی شود.
منصوری با اشاره به برگزاری جلسه مقدماتی حل این موضوع در نهاد ریاست جمهوری با حضور استاندار کردستان درهفته گذشته؛ افزود: در این هفته جلسه نهایی برگزار و سعی می‌کنیم در اسرع وقت این گره‌گشایی در منطقه که گره در اقتصاد و معیشت مردم انداخته بود انجام شود.
سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری افزود:ِ یکی دیگر از وعده‌های رئیس جمهور در این استان پروژه فرودگاه سقز است که خوشبختانه اقدامات قابل توجهی انجام شده بود و تقریبا زیرساخت‌ها کامل فراهم شده و انشالله ظرف دوهفته آینده نهایی خواهد شد و مردم  سقز طی هفته‌های آینده از آن بهره خواهند برد.
به گفته منصوری در هفته‌های اخیر با هدف صحت‌سنجی سه پرواز موفق به صورت آزمایشی در این فرودگاه اجرا و عملیاتی شده است.
معاون اجرایی رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت راهبردی خط ریلی همدان- سنندج تاکید کرد که این کریدور مهم و محور ترانزیتی و مسافربری ریلی به زودی با حضور ریاست جمهوری به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی افزود: تامین اعتبار بسیار خوبی برای  پروژه ناتمام راه آهن همدان - سنندج در دولت مردمی  تخصیص یافت.
منصوری پیرامون مصوبات سفر اول ریاست جمهوری به کردستان گفت: تا به امروز بیش از پنج‌ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از مصوبات سفر اول تامین اعتبار و به حساب استان واریز شده است.
بازدید از پل گاران
معاون اجرایی رئیس جمهور از ساخت پل گاران و تقاطع غیر هم سطح سه راهی مریوان بازدید و بر شتاب بخشی این پروژه تاکید کرد.
در جریان این بازدید «اسماعیل زارعی کوشا» توضیح داد: با احداث صددرصدی این بزرگراه ظرفیت ترانزیتی مرز بین المللی باشماق مریوان ارتقا می‌یابد.
وی اتصال شبکه راه و بزرگ راهی استان را در توسعه و رونق اقتصادی منطقه، دسترسی آسان مردم و زائران اباعبدالله الحسین (ع) به کربلا، تسهیل و روان سازی ترافیک و افزایش ایمنی سفر در این محور پر حادثه را مهم و راهبردی خواند.
زارعی کوشا رشد فیزیکی پل گاران به طول ۲۵۲ متر  را  ۸۵ درصد با صرف اعتبار ۷۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد.
استاندار کردستان در جریان بازدید از تقاطع غیر هسطح سه راهی مریوان نیز به معاون اجرایی رئیس جمهور گفت که  اتصال کریدور بزرگراهی غرب کشور با احداث بزرگراه سنندج- مریوان- باشماق محقق می شود.
راه آهن همدان - سنندج آماده افتتاح در سفر ریاست جمهوری است
معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری در بازدید از ایستگاه راه آهن سنندج هم با ابراز رضایت از تلاش استاندار کردستان در اجرای مصوبات مهم دولت در حوزه راه ریلی، هوایی و خطوط انتقال آب؛ تشریح کرد: اتمام کلان پروژه راه آهن همدان- سنندج یکی از دغدغه‌های مهم و راهبردی ریاست جمهوری در سفر اول استانی بود که امروز شاهد تحقق این وعده بزرگ به مردم نجیب و شریف خطه پهناور کردستان هستیم.
معاون اجرایی رئیس جمهور اتمام کریدور شمال- جنوب را از دیگر مطالبات جدی مردم عنوان کرد و افزود: تاکنون از ۳۲۰ کیلومتر طول بزرگراه در محدوده کردستان، ۱۶۰ کیلومتر اجرا و به بهره برداری رسیده است.
منصوری اطمینان داد که در جریان سفر دوم استانی ریاست جمهوری، ۱۶۰ کیلومتر باقی مانده از طول کریدور واقع در محدوده کردستان نیز مصوب و اعتبار ویژه‌ای برای اجرای آن اختصاص داده شود.
وی با اشاره به نقش مهم اتمام کریدور شمال- جنوب در تحول اقتصادی کردستان و افزایش مبادلات تجاری در مرز رسمی باشماق و سیرانبند بانه؛ ابراز امیدواری کرد که در دولت سیزدهم این پروژه نیز به مثابه راه آهن، فرودگاه سقز و سامانه انتقال آب محقق شود.
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید