جمعه، 14 اردیبهشت 1403
روژان پرس » اخبار » چگونه یک زن موفق و شاد باشیم

زیبا احمدی

چگونه یک زن موفق و شاد باشیم

0
کد خبر: 1703

چگونه یک زن موفق و شاد باشیم

زنان موفق از زندگی انتظارات واقع‌بینانه‌ای دارند. هیچ‌گاه در رابطه‌ای نمی‌مانند که به ضرر روح و روانشان باشد.

چه بخشنده خالقی دارم... او گنجی را در درونم قرار داد که مسئول یافتن آن خودم هستم...
یافتن این گنج یعنی من قدرتمند هستم و برترین مخلوق خدا...
امروز احساس می‌کنم زندگی و زن بودنم را بیشتر دوست دارم؛ فهمیدم برای بهتر زندگی کردن نیازی به رقابت با انسان‌ها ندارم...
یکی از بهانه‌های خانم‌ها برای انجام ندادن کارهای مهم و کسب موفقیت و شادی این است که با خود فکر می‌کنند: من کفایت این کار را ندارم. من توانایی انجام این کار را ندارم. مثلاً به اندازه کافی جوان و زیبا نیستم، باهوش نیستم و... اما بدانید اشتباه می‌کنید. ما در طول زندگی از بچگی تا دوران پیری مهارت‌های زیادی را کسب می‌کنیم؛ این ترس‌ها اگرچه همیشگی است اما همیشه راهی هم با تکیه بر آموخته‌ها و تجربیاتمان برای غلبه بر آن وجود دارد. از چالش‌ها فرار نکنیم. نقاط قوت خود را بیابیم و با روش‌های شخصی خود آنها را ارتقا دهیم؛ مثل کلاس رفتن، کتاب خواندن‌‌، نوشتن خاطرات و وقایع روزانه، اینترنت، نواختن موسیقی و... مشکلات درونتان را بیابید؛ هرکس به تو توهین می‌کند یا ایراد می‌گیرد او حقیقت را بیان نکرده بلکه آن فرد فقط عقیده خود را بیان کرده اما مهم   نیست دیگران چه می‌گویند؛ شما نباید زندگی خود را بر اساس قضاوت دیگران بنا کنید. هیچ‌گاه نگذارید دیگران سد راه پیشرفت شما شوند. قوی بودن خود را تمرین کنید.
تبدیل‌ شدن به یک زن شاد و موفق شاید برای خیلی از زنان رویای بزرگی باشد؛ کسانی که می‌خواهند بدون وابستگی به دیگران زندگی خوبی برای خودشان بسازند. زنان موفق و شاد اغلب به داشتن یک شغل و حرفه که بتوانند از آن طریق کسب درآمد کنند فکر می‌کنند؛ آن‌ها از پس مدیریت شرایط مختلف بر می‌آیند، نسبت به اتفاقات ناخوشایندی که قطعا در زندگی هرکسی وجود دارد، واکنش منفی نشان‌ نمی‌دهند و شاید دوره‌ای احساسات بدی را تجربه‌کنند اما هیچ‌ وقت مغلوب آن‌ها نمی‌شوند.
این زنان همیشه به دنبال یادگرفتن مطالب جدید هستند و از این کار خسته‌ نمی‌شوند. هیچ‌ وقت احساسی تصمیم‌ نمی‌گیرند و قبل از هر کاری همه جوانب را می‌سنجند. اجازه‌ نمی‌دهند که دیگران اعتماد به‌نفس آن‌ها را زیر سؤال ببرند.
زنان موفق و شاد هرگز خودشان را کوچک نمی‌شمارند؛ به جسم و روح خود اهمیت‌ می‌دهند و‌ می‌دانند که خواب و خوراک مناسب از ملزومات داشتن یک ذهن سالم است.
زنان موفق از زندگی انتظارات واقع‌بینانه‌ای دارند. هیچ‌گاه در رابطه‌ای نمی‌مانند که به ضرر روح و روانشان باشد و شادی را از آنها سلب کند. عاشق‌ می‌شوند اما اجازه دخالت به دیگران را در زندگی خصوصی خود نمی‌دهند. این افراد همواره کنترل زندگی خود را در دست دارند و فرایند فکری و توانایی خود را برای موفقیت و شادی در زندگی تغییر می‌دهند.
به عنوان یک زن موفق و شاد این ۱۲ روش را در برنامه زندگی خود قرار دهید:
1- سحرخیز بودن و نظم دادن به زندگی از جمله عادات کوچکی است که در درازمدت تاثیر شگرفی روی روحیه و شادابی شما می‌گزارد و شما با روحیه‌ی قوی و پر انرژی می‌توانید برای موفقیت تلاش کنید.
2- توانایی اختصاص دادن زمان به خود یکی از بهترین عادت‌های زنان موفق و شاد است و این امر، قطعا در موفقیت شما نقش بسیار مهمی دارد. یک زن کامیاب و موفق همیشه برای خودش وقت می‌گذارد. اجازه دهید زمانی به خودتان اختصاص یابد تا بتوانید با افکارتان تنها باشید یا اینکه جهت حفظ سلامتیتان به باشگاه بروید یا به سالن زیبایی سری بزنید.
3- زن موفق و شاد همیشه در حال یادگیری چیزهای جدید است؛ چه فراگیری چیزی در مورد خودتان، یادگیری چیزی از همکارتان، یا مطالعه کتاب در مورد حوزه کاریتان. همیشه و در هر روز فرصت‌های زیادی برای یادگیری وجود دارد. برخلاف تصور بسیاری که می‌گویند وقت نداریم، خسته‌ایم و... اگر بخواهید می‌توانید.
4- یکی از بهترین عادات زنان موفق و شاد مبارزه با خودشان است. زنان موفق و شاد، خودشان را به چالش می‌کشند، چه به معنی چالش فیزیکی، چه ذهنی و چه فکری. چالش‌ها به عنوان یکی از راه‌های افزایش تشنگی موفقیت، نه تنها به شما اجازه نمی‌دهند که از حوزه‌ی آسودگیتان بیرون بیایید، بلکه باعث می‌شوند در مورد خودتان در این راه چیزهایی یاد بگیرید.
5- طبیعی است که زن خوشبخت و کامیاب همیشه مراقب سلامتی خودش باشد. یک   زن موفق و سر زنده   زنی سالم است. مهم نیست چقدر در کارتان پیشرفت داشته‌اید، این موفقیت را در خود بدون داشتن سلامت کاملتان به دست نیاورده‌اید. این فقط برای خوب به نظر رسیدن نیست، بلکه برای حس خوبی داشتن است. به‌کارگیری ورزش و تغذیه سالم به شما کمک می‌کند سلامت کامل خود را به‌دست آورید، و تمرین کردن آن تا زمانی که تبدیل به عادت شما شود، انجام دهید. زن موفق و شاد دائما مراقب سلامت خود است.
* به خود اجازه دهید «نه» بگویید. سلامت روانی شما بر جلب رضایت دیگران مقدم است.
6- خندیدن، هدیه و پیشکشی بدون خرج و هزینه است. یک زن شاد و پیروز در هر لحظه از روز خود را جدی نمی‌گیرد در عوض زمانی برای خندیدن به خود، اشتباهات، ناامیدی‌ها و خندیدن با دوستان اختصاص می‌دهد. با خود خندیدن به عنوان یکی از بهترین عادات زنان موفق و شاد می‌تواند به شما اجازه دهد که تمایل به آسودگی و شاد بودن در شرایط مناسب را حفظ کنید.
7- یک زن موفق و پیروز، برای شادی و رضایت از زندگی، هم در زندگی شخصی و هم در محیط کاری موفق خواهد بود. درسته زنان شاغل نمونه‌ای از زنان موفق هستند، اما کار، همه چیز نیست، و اختصاص زمانی برای لذت از زندگی در خارج از محیط کار نیز برای شما یک اولویت مهم است.
8- آگاهی کامل از اهدافتان، و در اصل دارا بودن اهداف عینی برای هر روز، به شما اجازه خواهد داد که اهدافتان را هر چه سریع‌تر به‌دست آورید، و خود را ترغیب به موفقیت در اهداف کوچکتر هر روز بنمایید. 
هدف‌های عینی و قابل دستیابی، به عنوان یکی از بهترین عادات زنان موفق و شاد، شما را به سمت اهدافتان سوق می‌دهد، شما را دچار چالش می‌کند و باعث دستیابی‌های بیشترتان در هر روز می‌شود.
9- یک زن پیروز و کامیاب هرگز خودش را کوچک نمی‌شمارد. دوباره می‌خواهیم روی حب نفس و اهمیت آن تمرکز کنیم. اجتناب از کوچک کردن خود عادتی بی‌نظیر است که فرایند فکری و توانایی شما را برای موفقیت در زندگی تغییر می‌دهد.
10- زن موفق و پیروز برای هر پیروزی یک جشن می‌گیرد. باید همیشه بزرگترین حامی خود باشید. تشویق خود طی هر یک از مبارزاتتان، به شما اجازه خواهد داد که به خود و تنها به خود در هر چیزی متکی باشید. حمایت از خود در خواسته‌هایتان، به عنوان نوعی دوست داشتن، یکی از بهترین عادات زنان موفق و شاد است.
جشن گرفتن هر قدم از سفرتان، به عنوان یک راه عالی برای موفق و شاد بودن، فرایند زندگی شما را لذت‌بخش‌تر، ارزشمندتر، و آسانتر خواهد کرد. به‌جای دنبال کردن دیگری برای تشویق، همیشه قادر خواهید بود که برای خود بهترین جشن‌ها را در هر پیروزی بگیرید. در این صورت، هنگامی که موفقیتی کسب می‌کنید، می‌توانید از خود تشکر کنید و برای خود هدیه بخرید.
11- یک زن موفق و شاد عیب‌ها ونواقص خود را در آغوش می‌گیرید. خودتان را همانطور که هستید دوست داشته باشید و بپذیرید این کار، وزنی را از روی شانه‌های شما بر می‌دارد و شما را تبدیل به فردی شادتر و آزادتر می‌کند.
12- زن موفق، منفی‌گرایی را در زندگی خود حذف می‌کند. زمان آن رسیده است که منفی‌ها را در زندگی خود محدود کنید. اکانت‌هایی را که احساس خوبی در شما ایجاد نمی‌کنند آنفالو کنید.
* شما در سفر زمانه، منحصر به فرد خود هستید و تنها کسی که باید خودتان را با آن   مقایسه کنید، دیروزتان است.
امید که زنان سرزمینم آنقدر مستقل و خودساخته باشند که اداره‌ی زندگیشان را خود به‌دست بگیرند. زن اجازه‌بگیر نباشند، زن درمانده و وابسته نباشند، برای خود رویا و هدف ترسیم کنند و در راه رسیدن به آن در قید و بندهای ساختگی و دست و پاگیر گرفتار نباشند. زنی باشند که شادی و موفقیت را در دستان و ذهن پرقدرت خود جستجو می‌کنند نه در بخت و اقبالی که مردی از راه برسد و برایش فراهم آورد. زنی باشند که به‌جای یاد گرفتن اطاعت بی چون و چرا مانند یک ملکه‌ی باتدبیر حاکم زندگی خود باشند. زنی باشند که حق و حقوق خود را بدانند و اجازه ندهند کسی از حدودشان تجاوز کند.
امید که زنان مملکتم به جایی برسند که تمام و کمال، زن باشند و ضعیفه‌ها، و همه القاب محقر را از میان بردارند. مطمئن باشید شما اشرف مخلوقات هستید.
۸ مارس روز جهانی زن بر تمامی شیر زنان سرزمینم مبارک باد.
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید