پنج شنبه، 13 اردیبهشت 1403
روژان پرس » اخبار » از سرمایه‌گداران اقلیم کردستان استقبال می‌کنیم

استاندار کردستان:

از سرمایه‌گداران اقلیم کردستان استقبال می‌کنیم

0
کد خبر: 1139

از سرمایه‌گداران اقلیم کردستان استقبال می‌کنیم

حمل یک‌سره کالا از دیگر موارد مورد اشاره استاندار کردستان بود که می‌تواند تسهیل‌گر و رونق‌بخش صادرات با هزینه کمتر میان ایران و اقلیم کردستان عراق باشد.
ستاندار کردستان به تشریح توانمندی‌ و ظرفیت‌های کردستان برای استانداران اقلیم پرداخت.
اسماعیل زارعی کوشا در همایش استانداران استان‌های اقلیم کردستان با استانداران استان‌های هم‌مرز با اقلیم کردستان گفت: ظرفیت‌های مطلوبی در بخش درمانی سنندج فراهم شده که می‌تواند مورد استفاده بیماران و مراجعان از اقلیم و کشور عراق قرار گیرد.
وی افزود: هر چند اکنون نیز شاهد حضور گردشگران سلامت از اقلیم کردستان عراق در سنندج هستیم اما با توجه به ظرفیت‌های موجود و اشتراکات زبانی و فرهنگی این ميزان باید به صورت چشمگیری افزایش پیدا کند.
زارعی کوشا آمادگی استان کردستان را برای توسعه مناسبات اقتصادی و فرهنگی با همه استان‌های اقلیم و به ویژه حلبچه و سلیمانیه اعلام کرد.
وی با اشاره به همکاری خوب استاندار سلیمانیه در میزبانی زائران اربعین حسینی در سال گذشته افزود: پیش‌بینی ما این است که امسال تعداد زائرینی که از مرز باشماق عبور خواهند کرد ۱۰ برابر بیشتر از سال گذشته باشد که انتظار همکاری و کمک بیشتر هوال ابوبکر استاندار سلیمانیه هستیم.
به گفته استاندار هم اکنون سرمایه‌گذاران خوبی از اقلیم در سنندج و در بخش‌های عمرانی، خدماتی، معدنی و صنعتی سرمایه‌گذاری کرده‌اند که باید این سرمایه‌گذاری‌ها افزایش یابد.
وی گفت: انجام فعالیت‌های بانکی برای فعالان اقتصادی و تجار کردستانی در اقلیم از مباحثی است که باید مورد توجه مقامات قرار بگیرد.
زارعی کوشا گفت: از استانداران اقلیم انتطار داریم از نیروی کار ایرانی حمایت بیشتری در بخش قضایی، بیمه و حوادث ناشی از کار انجام دهند. 
استاندار بر ضرورت وحدت رویه در سیاست‌های حاکم بر بازارهای مشتر مرزی گفت: در مواقعی تصمیماتی توسط استان‌های اقلیم کردستان عراق اتخاد می‌شود که موجب توقف و کُندی در صادرات می‌شود و بر همین اساس ما خواستار در پیش گرفتن یک رویه همسان میان استان‌‌ها در اتخاذ تصمیمات هستیم.
حمل یک‌سره کالا از دیگر موارد مورد اشاره استاندار کردستان بود که می‌تواند تسهیل‌گر و رونق‌بخش صادرات با هزینه کمتر میان ایران و اقلیم کردستان عراق باشد.
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید