پنج شنبه، 13 اردیبهشت 1403
روژان پرس » اخبار » آماده کشت فراسرزمینی در سلیمانیه هستیم

استاندار کردستان در سلیمانیه:

آماده کشت فراسرزمینی در سلیمانیه هستیم

0
کد خبر: 1148

آماده کشت فراسرزمینی در سلیمانیه هستیم

زارعی‌کوشا، حوزه عمران شهری و شهرداری را از دیگر بسترهای مناسب برای سرمایه‌گذاران برشمرد
روژان‌پرس: استاندار کردستان به منظور شرکت در همایش سرمایه‌گذاری ۲۰۲۳ به سلیمانیه سفر کرد.
اسماعیل زارعی‌ کوشا در این همایش گفت: کردستان ظرفیت‌های بزرگی در حوزه کشاورزی دارد و برای توسعه آن، آماده کشت فراسرزمینی در استان سلیمانیه هستیم.
وی ادامه داد: این اقدام کمک شایانی در تامین امنیت غذایی دو استان خواهد بود.
اشتراکات فرهنگی، زمینه‌ساز همکاری‌های اقتصادی
استاندار کردستان به اشتراکات فرهنگی، قومی، زبانی و همین‌طور هم‌مرزی استان‌های سلیمانیه و کردستان اشاره کرد و افزود: تمامی اینها، ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای برای تعامل در همه زمینه‌ها به ویژه در حوزه اقتصادی، تجاری و سرمایه‌گذاری است.
زارعی‌کوشا با بیان اینکه، سوابق تعاملات اقتصادی و تجاری بین ایران و عراق نشان می‌دهد که ظرفیت پویایی در مرز دو کشور جاری است، ادامه داد: در زمانی که به دلیل شیوع کرونا، تعاملات تجاری، تقریبا در همه مرزهای ایران و عراق متوقف شده بود، مرز باشماق نه تنها توقف نداشت بلکه میزان مبادلات تجار و بازرگانان این مرز از سه میلیارد دلار به ۶ میلیارد دلار افزایش یافت. این حجم از ترانزیت و مبادله کالا فرصتی بود که ظرفیت‌های ما را بیش از گذشته نمایان کرد و شناساند.
استاندار کردستان به شکل‌گیری عزم جدی برای توسعه شاخص‌های پیشرفت و سرمایه‌گذاری در بین استان کردستان و اقلیم کردستان عراق اشاره کرد و گفت: این ظرفیت‌ها بستری است که می‌تواند ما را بر آن وادارد که تعاملات را در عمل ارتقا دهیم.
وی به وجود منابع غنی معدنی و فرآورده‌های آن از جمله سنگ آهن در کردستان اشاره کرد و ادامه داد: این ماده معدنی ماده اولیه فولاد است که زنجیره آن در کردستان در حال شکل‌گیری است و به‌تنهایی بسیاری از نیازهای ساخت و ساز را برطرف می‌کند.
استاندار کردستان با بیان اینکه سرمایه‌گذاری متقابل برای استفاده مشترک از ظرفیت‌های بین دو استان را دنبال می‌کنیم، اضافه کرد: امروز سرمایه‌گذارانی از اقلیم کردستان و سلیمانیه در سنندج مشغول سرمایه‌گذاری هستند و در مقابل، فعالانی از استان کردستان هم مشغول فعالیت اقتصادی در شمال عراق هستند. این نشان دهنده وجود ظرفیت‌هاست و باید موانع کندی تعاملات را برداشته و راهکارهای ارتقا را به خوبی شناسایی و عملی کنیم.
کردستان قطب پزشکی غرب کشور
بخش گردشگری به ویژه گردشگری سلامت از دیگر ظرفیت‌هایی بود که استاندار کردستان به آن اشاره کرد و گفت: در حال حاضر کردستان از قطب‌های پزشکی ایران است که نمونه آن، بخش ویژه پیوند مغز استخوان در بیمارستان بعثت است و مردم اقلیم کردستان عراق برای تامین نیازهای درمانی می‌توانند به این مراکز مراجعه و طول مسیر خود برای درمان را کوتاه کنند.
زارعی‌کوشا، حوزه عمران شهری و شهرداری را از دیگر بسترهای مناسب برای سرمایه‌گذاران برشمرد و گفت: در حوزه شهرداری‌ها به ویژه شهرداری سنندج، پروژه‌هایی آماده کرده‌ایم که امکان مشارکت خارجی دارند.
زارعی‌کوشا که در راس هیاتی به استان سلیمانیه رفته است علاوه بر شرکت در همایش سرمایه‌گذاری و رایزنی‌های اقتصادی و فرهنگی، از نمایشگاه توانمندی‌های اقتصادی در حاشیه این همایش بازدید کرد.
کلید واژه ها:
زارعی کوشا سلیمانیه
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید