جمعه، 31 فروردین 1403
روژان پرس » اخبار » «پاوه» و «حلبچه» خواهرخوانده می شوند

در دیدار استانداران کرمانشاه و حلبچه مطرح شد؛

«پاوه» و «حلبچه» خواهرخوانده می شوند

0
کد خبر: 1130

«پاوه» و «حلبچه» خواهرخوانده می شوند

دکتر آزاد توفیق رحیم استاندار حلبچه گفت: مردم حلبچه با مردم کرمانشاه دارای یک تاریخ و فرهنگ مشترک هستند و خود را مدیون ایران می‌دانند.
محمدطیب صحرایی و آزاد توفیق رحیم، استانداران کرمانشاه و حلبچه و یک هیات اقتصادی از اتحادیه میهنی از زیرساخت‌های مرز شوشمی پاوه و طویله حلبچه بازدید کردند.
به گزارش روژان پرس، استاندار کرمانشاه در نشست مشترک با آزاد توفیق رحیم استاندار حلبچه که با حضور ماموستا ملاقادر قادری امام جمعه پاوه، کنسول جمهوری اسلامی در سلیمانیه و هیات اتحادیه میهنی اقلیم کردستان و مشاور استاندار کرمانشاه در امور عراق در فرمانداری پاوه برگزار شد، به همزیستی تاریخی و ریشه‌های مشترک فرهنگی و دینی مردم استان‌های کرمانشاه و حلبچه اشاره کرد و گفت: امروز مذاکرات خوبی با هدف تقویت ارتباطات سازنده و مفید میان مسئولین ارشد دو استان انجام شد.
وی با تاکید بر اینکه هر دو طرف بر گسترش مناسبات دوجانبه از طریق این مرز در کوتاه ترین زمان ممکن توافق دارند اظهار امیدواری کرد با توسعه زیرساخت‌ها و اجرایی شدن توافقات شاهد رونق روزافزون این مرز مشترک و بهبود معیشت مردم منطقه باشیم.
صحرایی به ظرفیت‌های کرمانشاه در بخش‌های گردشگری، صنعتی و کشاورزی و خدمات فنی و مهندسی اشاره کرد و گفت: کرمانشاه متناسب با نیاز استان حلبچه، آمادگی گسترش مناسبات در حوزه های مختلف تولیدی و خدماتی به ویژه در حوزه سلامت را دارد.
مردم حلبچه خود را مدیون ایران و کرمانشاه می‌دانند
در ادامه این نشست دکتر آزاد توفیق رحیم استاندار حلبچه گفت: مردم حلبچه با مردم این منطقه دارای یک تاریخ و فرهنگ مشترک هستند و خود را مدیون ایران، استان کرمانشاه و مردم این منطقه می‌دانند.
وی گفت: استان کرمانشاه و شهر پاوه در دوران رژیم صدام حسین در چندین مقطع مردم حلبچه را در آغوش خود پناه دادند و این کار برای ما بسیار ارزشمند است.
وی با اشاره به قدمت ۸۰ ساله مرز شوشمی عنوان کرد: امیدواریم با تلاش‌های صورت گرفته شاهد توسعه بیشتر ارتباطات تجاری، فرهنگی و گردشگری میان این دو استان همسایه باشیم.
در این نشست همچنین پیشنهاد شد دو شهر پاوه و حلبچه به عنوان خواهرخوانده معرفی شوند.
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید