سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403
روژان پرس » اخبار » مردمی‌سازی مدیریت موقوفات از اولویت‌های سازمان اوقاف است

مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان:

مردمی‌سازی مدیریت موقوفات از اولویت‌های سازمان اوقاف است

0
کد خبر: 1619

مردمی‌سازی مدیریت موقوفات از اولویت‌های سازمان اوقاف است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: استفاده از ظرفیت مردمی برای اداره موقوفات و رقبات از سیاست‌های مهم در دوره جدید مدیریت سازمان اوقاف است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: استفاده از ظرفیت مردمی برای اداره موقوفات و رقبات از سیاست‌های مهم در دوره جدید مدیریت سازمان اوقاف است.
به گزارش روژان پرس، حجت‌الاسلام محمد کاروند صبح سه‌شنبه در همایش یک روزه امنا موقوفات استان کردستان که با حضور بیش از ۳۰ نفر از امنا موقوفات استان برگزار شد، این استان را یک استان غنی از نظر تعداد و قدمت موقوفات دانست و افزود: خوشبختانه مردم کردستان از دیرباز تاکنون اهتمام ویژه‌ای به سنت حسنه وقف داشته‌اند و این مهم وظیفه ما را به عنوان امانتداران این سنت حسنه دوچندان می‌کند.
وی حفظ موقوفات را یک وظیفه شرعی و قانونی دانست و گفت: حفظ موقوفه نکته حیاتی کار اوقاف است و این اداره‌کل با همراهی امنا متخصص و نهادهای مربوطه در تلاش است برای اخذ اسناد مالکیت موقوفات و جلوگیری از تصرف موقوفه‌خواران شرایط را برای حفظ عین موقوفات فراهم سازد که خوشبختانه در سنوات گذشته اتفاقات خوبی در این زمینه افتاده است.
مدیرکل اوقاف کردستان ادامه داد: یکی از سیاست‌های مهم در دوره جدید مدیریت سازمان اوقاف استفاده از ظرفیت مردمی برای اداره موقوفات و رقبات متصرفی است تا به این وسیله تصدی‌گری سازمان اوقاف کاهش یافته و نقش نظارتی این سازمان افزایش یابد.
وی بیان کرد: آبادانی موقوفات، وصول مطالبات، تنظیم و تجدید قراردادهای اجاره موقوفات، حفظ املاک و اموال موقوفه، جذب سرمایه گذاری در موقوفه، احقاق حقوق موقوفه، شناسایی و تثبیت مالکیت موقوفه، بالا بردن بهره‌وری موقوفات و افزایش عوائد آنها از جمله دستورالعمل‌ها و وظایف و اختیاراتی است که هیأت امنا و امینان دنبال خواهند کرد.


کلید واژه ها:
اوقاف کردستان
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید