جمعه، 28 اردیبهشت 1403
روژان پرس » اخبار » تمام معابر کولبری در کردستان بازگشایی می‌شود

تمام معابر کولبری در کردستان بازگشایی می‌شود

0
کد خبر: 1417

تمام معابر کولبری در کردستان بازگشایی می‌شود

نوری از بیمه رازی خواست تجارت خارجی را در جدار مرزهای کردستان پوشش دهد.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان گفت: بعد از اخذ تاییدیه‌های لازم تمام معابر کولبری در استان بازگشایی خواهد شد و شاهد اتفاقات خوبی همچون بازگشایی مرز هنگه ژال بانه خواهیم بود.
علی نوری در دیدار با فعالان صنعت بیمه در سالن جلسات هتل شادی سنندج اظهار داشت: کردستان در حوزه تجارت خارجی از جمله استان‌هایی است که با قاطعیت می‌توان گفت این چنین ظرفیتی در هیچ استانی وجود ندارد. مرز باشماق مریوان کردستان که دومین مرز ترانزیتی کشور است، مقصد نهایی کریدور بین‌المللی شرق  به غرب کشور است و در هر صورت کالای صادراتی به هند و چین باید از این مرز عبور کنند. این مرز در مسیر اصلی کریدور شمال به جنوب قرار گرفته و مسیر دریایی از بندر امام تا بندر لاذقیه بیش از ۲۲ روز طول می‌کشد در حالی که همین مسیر از  مرز باشماق کمتر است.
وی افزود: علی‌رغم این ظرفیت‌ها توسعه یافتگی در کردستان کند بوده و دلیل اصلی آن نیز عدم حضور بنگاه‌های بزرگ اقتصادی و هلدینگ‌های مهم کشور در این استان است.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان با اعلام اینکه بعد از اخذ تاییدیه‌های لازم تمام معابر کولبری در استان بازگشایی خواهد شد و شاهد اتفاقات خوبی همچون بازگشایی مرز هنگه ژال بانه خواهیم بود، گفت: با تحقق این مهم ورود بیمه به معابر کولبری و بازارچه‌های غیررسمی و مرزی اهمیت زیادی دارد.
وی خاطرنشان کرد: با بازگشایی معبر مرزی هنگه ژال بانه حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد قیمت کالاهای وارده از این معبر کاهش یافته است.
نوری از بیمه رازی خواست تجارت خارجی را در جدار مرزهای کردستان پوشش دهد.
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید