جمعه، 28 اردیبهشت 1403
روژان پرس » اخبار » سمپادی‌ها در کردستان

المپیاد ورزشی دانش‌آموزان مدارس استعدادهای درخشان در سنندج آغاز شد

سمپادی‌ها در کردستان

0
کد خبر: 1208

سمپادی‌ها در کردستان

هاشم ناظمی جلال افزود: این رقابت‌ها تا ۲۵ تیر در بخش دختران و در رشته‌های والیبال، تنیس روی میز و شطرنج و در بخش پسران از ۲۵ تا ۲۷تیر و در رشته‌های فوتسال، تنیس روی میز و شطرنج برگزار خواهد شد.
المپیاد ورزشی دانش‌آموزان مدارس استعدادهای درخشان کشور روز پنجشنبه با حضور معاون وزیر و رییس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، در سالن ورزشی استاد پژوهش سنندج آغاز شد.
به گفته مدیرکل آموزش و پرورش کردستان المپیاد ورزشی دانش‌آموزان مدارس استعدادهای درخشان در ۲ بخش پسران و دختران با شرکت ۵۰۰ نفر شامل ۳۶۰ دانش‌آموز و ۱۴۰ مربی، سرپرست و عوامل است، که به مدت یک هفته در سنندج برگزار می‌شود.
هاشم ناظمی جلال افزود: این رقابت‌ها تا ۲۵ تیر در بخش دختران و در رشته‌های والیبال، تنیس روی میز و شطرنج و در بخش پسران از ۲۵ تا ۲۷تیر و در رشته‌های فوتسال، تنیس روی میز و شطرنج برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه این المپیاد ورزشی در راستای اجرای سند تحول بنیادین و ساحت‌های شش گانه نظام‌ تعلیم و تربیت و شاخص‌های تربیت دانش‌آموزان در تراز نظام جمهوری اسلامی برگزار می شود گفت: ۲ هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز کردستانی در مدارس استعدادهای درخشان، مشغول تحصیل هستند. این دانش‌آموزان دارای استعدادهای نابی هستند که در عرصه های علمی، ورزشی، هنری و ادبی همواره خوش درخشیده اند.
وی با اشاره به میزبانی شایسته ازتیم‌های حاضر دراین رقابت‌ها ابرازامیدواری کرد، این رویداد علمی فرهنگی با کیفیت هرچه بهتر برگزار و بتوانیم میزبان خوبی برای دانش‌آموزان سمپادی باشیم.
معاون وزیر و رییس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان نیز گفت: توانمندی در ابعاد مختلف لازمه اثرگذاری است و ارتقای توانمندی عقلی، نگاه تحلیلی و توجه به سلامت بدنی سه ابزار مهم برای تحقق اهداف از پیش تعیین شده است.
 الهام یاوری تاکید کرد: این دانش‌آموزان باید توسط ارگان‌های مختلف بویژه دستگاه‌های متولی مورد حمایت جدی قرار گیرند.
رییس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان اضافه کرد: در مقابل نیز دانش آموزان باید با علم آموزی، پژوهش و شکافتن افق‌های نوین دانش بتوانند آینده‌ای روشن برای کشور رقم بزنند.
وی کسب رتبه‌های برتر در المپیاد رشته‌های مختلف را نشان دهنده فتح قله‌های موفقیت دانست و گفت: بی شک گره‌های باز نشده کشور و جاده‌های محدود شده علم توسط نخبگان و فرهیختگان قابل بازشدن خواهد بود.
یاوری همچنین با قدردانی از میزبانی این استان در برگزاری المپیاد ورزشی دانش‌آموزان مدارس سمپاد تاکید کرد: هر کدام از دانش آموزان باید در راستای تحقق شعار «هر نیاز کشور یک سمپادی، آماده اثرگذاری» از تمام توان و انرژی خود بهره ببرند.
یاوری همچنین پیش از آغاز مسابقات در دیدار با استاندار کردستان با اشاره به اینکه دانش آموزان این مدارس نقش آفرینی جدی در آینده کشور دارند خواستار حمایت وی از مدارس تیزهوشان شد و افزود: هرچقدر ما بتوانیم از لحاظ فرهنگی و توانمندی جسمی و سلامت روحی و روانی این دانش‌آموزان کار کنیم ذخیره ای برای آینده کشور ایجاد کرده ایم، با وجود اینکه ممکن است تعدادی از این دانش‌آموزان به خارج مهاجرت کنند، اما همان تعدادی که می‌مانند سرمایه‌گذاری درازمدت برای کیفیت بخشی نیروی انسانی کشور هستند.
وی اضافه کرد: همچنین معلمانی که در مدارس سمپاد و سایر مدارس تدریس می‌کنند و به نوعی مشترک این مدارس هستند این فرهنگ را جابجا می کنند و منجر به تلاش بیشتر سایر دانش‌آموزان شده و اعتماد بنفس آنان نیز بالا می رود؛ در واقع این دانش‌آموزان موتور محرکه بقیه دانش‌آموزان هستند.
وی اظهار کرد: باید تلاش کنیم که این ستاره‌ها به سایر دانش آموزان نقاط مختلف کشور معرفی شوند اما در این زمینه خیلی کار نشده است؛ بنابراین باید مدارس سمپاد به امکانات و تجهیزات لازم تجهیز شوند و سایر مدارس نیز از این امکانات بهره ببرند.
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید