سامان دهی راههای کردستان اولویت دولت و نیاز توسعه اقتصادی
احداث 2 پارکینگ طبقاتی در هسته مرکزی سنندج یکی از نیازهای اساسی این شهر میباشد که باید مدیریت ارشد استان و مدیریت شهری تدابیر لازم برای اجرای آن بیندیشند زیرا وضعیت ترافیک در ساعات پیک بسیار سخت است.
دومین نشست راهبری کاهش تصادفات استان با دستور کار بررسی عملکرد سازمانها در ارتباط با اجرای مصوبات این شورا و اقدامات مرتبط با آماده سازی کردستان برای عبور کاروانهای اربعین برگزار شد.
اعتبارات پروژههای عمرانی پیادهروی اربعین کردستان 120 درصد افزایش یافت
استاندار کردستان با اشاره به ضرورت بررسی علت افزایش تصادفات و تلفات انسانی جادههای برون شهری استان در 3 ماه گذشته گفت: باید علل این رویداد سریعا بررسی و راهکارهای مورد نیاز تعریف گردد زیرا از سال 99 تا 1402 بهترین شرایط را داشتیم به طوری رتبه بهبودی ما به 4 کشوری رسید.
اسماعیل زارعی کوشا افزود: کردستان تا سال 1399 بدترین شرایط تصادفات و تلفات انسانی و رتبه 31 کاهشی کشور را داشت اما با اقدامات انجام شده سال گذشته رتبه 4 کشور را کسب کرد که بر ای رسیدن به رتبه 1 نیاز به کاهش 1 نفری فوتی داشتیم.
وی تصریح کرد: فصل سفرهای تابستانی و پیادهروی اربعین شروع شده که باید همه نهادهای مرتبط با حمل و نقل و مدیریت تردد تمام توان خود را برای جلوگیری از بروز تصادف و سوانح به کار گیرند.
زارعی کوشا خواستار افزایش اقدامات مدیریت توسعه گردشگری شد و خاطر نشان کرد: رشد گردشگری ما به در چند سال اخیر به 20 برابر رسید اما زیرساختهای استان به اندازه مورد نیاز توسعه نیافته و اکنون با کمبود و ضعف روبرو هستیم که این امر در زمینه حمل و نقل بین شهری و پذیرایی درون شهری و بین راهی کاملا مشهود است.
وی در ادامه اظهار کرد: گرمای شدید استانهای جنوب غربی سبب افزایش تردد کاروانهای اربعین از کردستان میشود و همه باید آماده مدیریت این روند باشیم.
وی از شهرداران خواست تا با سرعت اعتبارات سامان دهی ورودی شهرها را هزینه کنند و تصریح کرد: اعتبارات شهرداریها از محل بودجه مربوط به ایام محرم و پیادهروی اربعین افزایش 120 درصدی یافت و نباید شهرداران این فرصت را از دست دهند.
استاندار کردستان پایان سخنان خود را به تذکر دادن به شهرداران اختصاص داد و گفت: از امسال اعتبارات مالیات ارزش افزوده شهرداریها باید در اجرای پروژههای عمرانی هزینه گردد و هر نوع پرداخت حقوق و مطالبات پرسنل از این محل خلاف قانون بوده و با متخلفین برخورد میشود.
احداث 2 پارکینگ طبقاتی در هسته مرکزی سنندج یکی از نیازهای اساسی این شهر است
دبیر شورای هماهنگی ترافیک کردستان با اشاره به کاهش مستمر تصادفات و تلفات انسانی راههای استان گفت: استان در سالهای 1399 تا 1401 رتبه 28 کشور را داشت که این عدد در سال 1402 به 4 رسید که نتیجه اجرای پروژههای استاندارد سازی و ایمن سازی جادههاست، سال گذشته 2 هزار و 254 فقره تصادف در استان به وقوع پیوست که در نتیجه آن 63 نفر کشته شدند.
طالب فیضی افزود: با شروع سفرهای تابستانی و نزدیک شدن به اربعین حسینی باید شهرداریهای کردستان زیرساختها و امکانات توسعه کیفی خدمات حمل و نقل را آماده پذیرایی از این دو رویداد کنند که فعال سازی سامانههای ثبت تخلف و تردد، فعالیت امداد خودرو و نمایندگیهای تعمیرات کارخانجات خودرو سازی در اولویت این اقدامات قرار دارد.
وی خبر از افزایش اجرای برنامه اصلاح معابر شهرهای استان داد و تصریح کرد: سال گذشته 9 معبر اصلاح و 24 معبر جدید هم شناسایی شد که 8 مورد آن در سنندج، 3 مورد در بانه، 3 مورد در مریوان، 3 مورد در سقز قرار دارد.
فیضی نصب دوربینهای هوشمند سازی معابر پر حادثه را ضرورت سامان دهی به حمل و نقل درون شهری دانست و اظهار کرد: بر اساس محاسبات انجام شده برای نصب هر دوربین 1 میلیارد و 500 میلیون تومان نیاز است که برای 24 معبر اولویتدار نیاز به 100 میلیارد تومان بودجه دارد که 18 معبر آن متعلق به سنندج است که تا کنون هیچ اقدامی در این راستا انجام نشده است.
وی در مورد ضرورت احداث پارکینگ طبقاتی در هسته مرکزی سنندج خاطر نشان کرد: احداث 2 پارکینگ طبقاتی در هسته مرکزی سنندج یکی از نیازهای اساسی این شهر میباشد که باید مدیریت ارشد استان و مدیریت شهری تدابیر لازم برای اجرای آن بیندیشند زیرا وضعیت ترافیک در ساعات پیک بسیار سخت است.
شهرهای کردستان نیاز به 200 دستگاه دوربین هوشمند ثبت تردد دارند
فرمانده پلیس راهنمائی و رانندگی کردستان با اشاره به روند کاهشی تصادفات درون شهری و تلفات انسانی گفت: این موضوع در 2 سال اخیر روند کاهشی به خود گرفته به طوری که در 3 ماه گذشته امسال تصادفات 31 درصد و تلفات انسانی هم 31 درصد کاهش داشت اما در حوزه خسارات شهر قروه و در حوزه مجروحین شهر مریوان با افزایش روبرو شدند.
سرهنگ همتیزاده افزود: بیشترین فوتی به عابران پیاده و سالمندان تعلق دارد که برای کاهش آن نیاز به اصلاح معابر و خیابانها، نصب علایم، ساخت پل عابر پیاده و هوشمند سازی ثبت تخلف دارد.
وی تصریح کرد: در تمام شهرهای استان تنها 1 دوربین ثبت تخلف و تردد فعال است در حالی که نیاز به 200 دستگاه دوربین هوشمند داریم.
افزایش تلفات انسانی جادههای کردستان پس از 2 سال کاهش
فرمانده پلیس راه کردستان خبر از توقف روند کاهشی تصادفات و تلفات انسانی داد و اعلام کرد: پس از 2 سال کاهش متوالی تصادفات و تلفات انسانی در راههای برون شهری، در 3 ماه اول امسال با افزایش فوتی و جرحی مواجه شدیم اما در زمینه مجروح شدن افراد 3 درصد کاهش داشتیم.
سرهنگ گوهری افزود: در 3 سال اخیر بیش از 1 هزار و 100 تصادف در محور کریدور شمال – جنوب داشتیم که 70 درصد آن در نقاطی رخ داد که بایستی در اولویت اقدامات عمرانی و اصلاحی قرار میگرفت از حمله مسیر ایرانخواه – سقز که 36 درصد تصادفات را به خود اختصاص داده است.
وی خواستار اولویت دادن به نصب دوربین ثبت تردد و تخلف در مسیر بیجار، اصلاح نقاط حادثه خیز تیژتیژ – گاران و راه اندازی سیستم روشنائی تونل باغان شد.
129 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای همه طرحهای سامان دهی نقاط حادثه خیز نیاز داریم
دبیر کمیسیون ایمنی راهها کردستان با اعلام خبر پایان روند شناسایی نقاط حادثه خیز گفت: کردستان دارای 16 نقطه حادثه خیز است که 4 نقطه آن وارد عملیات اجرائی شد، 4 نقطه در حال عقد قرارداد با پیمانکار و 3 نقطه هم در حالت انتخاب پیمانکار قرار داد.
فرزاد حسنی تصریح کرد: 129 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای همه طرحهای سامان دهی نقاط حادثه خیز نیاز داریم که قرار بود 42 میلیارد تومان آن در استان تامین و سایر مبالغ از محل فروش اموال و املاک دولتی تامین گردد که تا کنون انجام نشده است.
وی خاطر نشان کرد: در زمینه ایمن سازی جادهها اقداماتی از قبیل 1 هزار و 200 کیلومتر خط کشی، 5/12 کیلومتر ارتقاء خطوط میانی، اختصاص 42 میلیارد تومان به نگهداری تابلو و تامین و تعمیر چراغهای چشمکزن و 30 کیلومتر روکش انجام شده است.
سقز رتبه اول کاهش تلفات انسانی تصادف درون شهری را کسب کرد
شهردار سقز با اعلام خبر کسب رتبه اول کاهش تلفات انسانی توسط این شهر گفت: شهر سقز به شهر دست انداز ایران مشهور بود زیرا جادهها و خیابانهای آن مملو از دست اندازهای غیر استاندارد و حادثه خیز بود که ما در 3 سال اخیر با ساخت 300 سرعتگیر استاندارد این روند را پایان دادیم که سبب کسب رتبه اول کاهش تلفات انسانی و مرگ ناشی از تصادف درون شهری شد.
ارسطو گویلی افزود: احداث 4 هزار و 500 متر گذرگاه عابر پیاده یکی از عوامل سامان دهی تردد درون شهری و کاهش تصادفات بود.
وی در خصوص هوشمندسازی ثبت تردد و تخلف اظهار کرد: 48 پایه جدید در این شهر احداث و 13 دوربین هم نصب شده است و 50 درصد از عملیات فیبر نوری سقز انجام شده که تا پایان تیرماه تکمیل خواهد شد.
200 میلیارد تومان اعتبار پروژههای اربعین به کردستان اختصاص یافت
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان با اشاره به تخصیص اعتبارات پروژههای اربعین گفت: سال گذشته 90 میلیارد تومان اعتبار در این حوزه به استان اختصاص یافت اما امسال به 200 میلیارد تومان رسیده که در جند روز اخیر 20 درصد از این مبلغ جهت ایمن سازی ورودی شهرها به حساب شهرداریها واریز شده و تا زمان اربعین 100 درصد آن واریز خواهد شد.
کیومرث حبیبی وضعیت حمل و نقل عمومی درون شهری استان را نامناسب ذکر کرد و افزود: تا سال 92 بیش از 170 دستگاه اتوبوس درون شهری در سنندج فعال بوده که این عدد در سالجاری به 30 دستگاه رسیده است که نیاز به رسیدگی مجدد دارد و باید مدیریت شهری اقدامات مربوط به بهبود حمل و نقل را در اولویت قرار دهد که مدیریت ارشد استان هم آنها را یاری خواهد داد.
وی در ادامه اظهار کرد: سازمان شهرداریهای کشور 7 میلیارد تومان به سنندج و 2 میلیارد تومان به سقز اختثاص داد تا از این محل نسبت به تعمیر اتوبوسهای فرسوده اقدام کنند.
حبیبی خبر از تامین اعتبار 100 دوربین هوشمند خیابانهای درون شهری داد و تصریح کرد: سال گذشته در این زمان 19 نفر کشته درون شهری داشتیم اما امسال تنها 10 نفر فوت شده که نشان از کاهش 53 درصدی تلفات منجر به مرگ دارد.
اعتبارات پروژههای عمرانی پیادهروی اربعین کردستان 120 درصد افزایش یافت
استاندار کردستان با اشاره به ضرورت بررسی علت افزایش تصادفات و تلفات انسانی جادههای برون شهری استان در 3 ماه گذشته گفت: باید علل این رویداد سریعا بررسی و راهکارهای مورد نیاز تعریف گردد زیرا از سال 99 تا 1402 بهترین شرایط را داشتیم به طوری رتبه بهبودی ما به 4 کشوری رسید.
اسماعیل زارعی کوشا افزود: کردستان تا سال 1399 بدترین شرایط تصادفات و تلفات انسانی و رتبه 31 کاهشی کشور را داشت اما با اقدامات انجام شده سال گذشته رتبه 4 کشور را کسب کرد که بر ای رسیدن به رتبه 1 نیاز به کاهش 1 نفری فوتی داشتیم.
وی تصریح کرد: فصل سفرهای تابستانی و پیادهروی اربعین شروع شده که باید همه نهادهای مرتبط با حمل و نقل و مدیریت تردد تمام توان خود را برای جلوگیری از بروز تصادف و سوانح به کار گیرند.
زارعی کوشا خواستار افزایش اقدامات مدیریت توسعه گردشگری شد و خاطر نشان کرد: رشد گردشگری ما به در چند سال اخیر به 20 برابر رسید اما زیرساختهای استان به اندازه مورد نیاز توسعه نیافته و اکنون با کمبود و ضعف روبرو هستیم که این امر در زمینه حمل و نقل بین شهری و پذیرایی درون شهری و بین راهی کاملا مشهود است.
وی در ادامه اظهار کرد: گرمای شدید استانهای جنوب غربی سبب افزایش تردد کاروانهای اربعین از کردستان میشود و همه باید آماده مدیریت این روند باشیم.
وی از شهرداران خواست تا با سرعت اعتبارات سامان دهی ورودی شهرها را هزینه کنند و تصریح کرد: اعتبارات شهرداریها از محل بودجه مربوط به ایام محرم و پیادهروی اربعین افزایش 120 درصدی یافت و نباید شهرداران این فرصت را از دست دهند.
استاندار کردستان پایان سخنان خود را به تذکر دادن به شهرداران اختصاص داد و گفت: از امسال اعتبارات مالیات ارزش افزوده شهرداریها باید در اجرای پروژههای عمرانی هزینه گردد و هر نوع پرداخت حقوق و مطالبات پرسنل از این محل خلاف قانون بوده و با متخلفین برخورد میشود.
احداث 2 پارکینگ طبقاتی در هسته مرکزی سنندج یکی از نیازهای اساسی این شهر است
دبیر شورای هماهنگی ترافیک کردستان با اشاره به کاهش مستمر تصادفات و تلفات انسانی راههای استان گفت: استان در سالهای 1399 تا 1401 رتبه 28 کشور را داشت که این عدد در سال 1402 به 4 رسید که نتیجه اجرای پروژههای استاندارد سازی و ایمن سازی جادههاست، سال گذشته 2 هزار و 254 فقره تصادف در استان به وقوع پیوست که در نتیجه آن 63 نفر کشته شدند.
طالب فیضی افزود: با شروع سفرهای تابستانی و نزدیک شدن به اربعین حسینی باید شهرداریهای کردستان زیرساختها و امکانات توسعه کیفی خدمات حمل و نقل را آماده پذیرایی از این دو رویداد کنند که فعال سازی سامانههای ثبت تخلف و تردد، فعالیت امداد خودرو و نمایندگیهای تعمیرات کارخانجات خودرو سازی در اولویت این اقدامات قرار دارد.
وی خبر از افزایش اجرای برنامه اصلاح معابر شهرهای استان داد و تصریح کرد: سال گذشته 9 معبر اصلاح و 24 معبر جدید هم شناسایی شد که 8 مورد آن در سنندج، 3 مورد در بانه، 3 مورد در مریوان، 3 مورد در سقز قرار دارد.
فیضی نصب دوربینهای هوشمند سازی معابر پر حادثه را ضرورت سامان دهی به حمل و نقل درون شهری دانست و اظهار کرد: بر اساس محاسبات انجام شده برای نصب هر دوربین 1 میلیارد و 500 میلیون تومان نیاز است که برای 24 معبر اولویتدار نیاز به 100 میلیارد تومان بودجه دارد که 18 معبر آن متعلق به سنندج است که تا کنون هیچ اقدامی در این راستا انجام نشده است.
وی در مورد ضرورت احداث پارکینگ طبقاتی در هسته مرکزی سنندج خاطر نشان کرد: احداث 2 پارکینگ طبقاتی در هسته مرکزی سنندج یکی از نیازهای اساسی این شهر میباشد که باید مدیریت ارشد استان و مدیریت شهری تدابیر لازم برای اجرای آن بیندیشند زیرا وضعیت ترافیک در ساعات پیک بسیار سخت است.
شهرهای کردستان نیاز به 200 دستگاه دوربین هوشمند ثبت تردد دارند
فرمانده پلیس راهنمائی و رانندگی کردستان با اشاره به روند کاهشی تصادفات درون شهری و تلفات انسانی گفت: این موضوع در 2 سال اخیر روند کاهشی به خود گرفته به طوری که در 3 ماه گذشته امسال تصادفات 31 درصد و تلفات انسانی هم 31 درصد کاهش داشت اما در حوزه خسارات شهر قروه و در حوزه مجروحین شهر مریوان با افزایش روبرو شدند.
سرهنگ همتیزاده افزود: بیشترین فوتی به عابران پیاده و سالمندان تعلق دارد که برای کاهش آن نیاز به اصلاح معابر و خیابانها، نصب علایم، ساخت پل عابر پیاده و هوشمند سازی ثبت تخلف دارد.
وی تصریح کرد: در تمام شهرهای استان تنها 1 دوربین ثبت تخلف و تردد فعال است در حالی که نیاز به 200 دستگاه دوربین هوشمند داریم.
افزایش تلفات انسانی جادههای کردستان پس از 2 سال کاهش
فرمانده پلیس راه کردستان خبر از توقف روند کاهشی تصادفات و تلفات انسانی داد و اعلام کرد: پس از 2 سال کاهش متوالی تصادفات و تلفات انسانی در راههای برون شهری، در 3 ماه اول امسال با افزایش فوتی و جرحی مواجه شدیم اما در زمینه مجروح شدن افراد 3 درصد کاهش داشتیم.
سرهنگ گوهری افزود: در 3 سال اخیر بیش از 1 هزار و 100 تصادف در محور کریدور شمال – جنوب داشتیم که 70 درصد آن در نقاطی رخ داد که بایستی در اولویت اقدامات عمرانی و اصلاحی قرار میگرفت از حمله مسیر ایرانخواه – سقز که 36 درصد تصادفات را به خود اختصاص داده است.
وی خواستار اولویت دادن به نصب دوربین ثبت تردد و تخلف در مسیر بیجار، اصلاح نقاط حادثه خیز تیژتیژ – گاران و راه اندازی سیستم روشنائی تونل باغان شد.
129 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای همه طرحهای سامان دهی نقاط حادثه خیز نیاز داریم
دبیر کمیسیون ایمنی راهها کردستان با اعلام خبر پایان روند شناسایی نقاط حادثه خیز گفت: کردستان دارای 16 نقطه حادثه خیز است که 4 نقطه آن وارد عملیات اجرائی شد، 4 نقطه در حال عقد قرارداد با پیمانکار و 3 نقطه هم در حالت انتخاب پیمانکار قرار داد.
فرزاد حسنی تصریح کرد: 129 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای همه طرحهای سامان دهی نقاط حادثه خیز نیاز داریم که قرار بود 42 میلیارد تومان آن در استان تامین و سایر مبالغ از محل فروش اموال و املاک دولتی تامین گردد که تا کنون انجام نشده است.
وی خاطر نشان کرد: در زمینه ایمن سازی جادهها اقداماتی از قبیل 1 هزار و 200 کیلومتر خط کشی، 5/12 کیلومتر ارتقاء خطوط میانی، اختصاص 42 میلیارد تومان به نگهداری تابلو و تامین و تعمیر چراغهای چشمکزن و 30 کیلومتر روکش انجام شده است.
سقز رتبه اول کاهش تلفات انسانی تصادف درون شهری را کسب کرد
شهردار سقز با اعلام خبر کسب رتبه اول کاهش تلفات انسانی توسط این شهر گفت: شهر سقز به شهر دست انداز ایران مشهور بود زیرا جادهها و خیابانهای آن مملو از دست اندازهای غیر استاندارد و حادثه خیز بود که ما در 3 سال اخیر با ساخت 300 سرعتگیر استاندارد این روند را پایان دادیم که سبب کسب رتبه اول کاهش تلفات انسانی و مرگ ناشی از تصادف درون شهری شد.
ارسطو گویلی افزود: احداث 4 هزار و 500 متر گذرگاه عابر پیاده یکی از عوامل سامان دهی تردد درون شهری و کاهش تصادفات بود.
وی در خصوص هوشمندسازی ثبت تردد و تخلف اظهار کرد: 48 پایه جدید در این شهر احداث و 13 دوربین هم نصب شده است و 50 درصد از عملیات فیبر نوری سقز انجام شده که تا پایان تیرماه تکمیل خواهد شد.
200 میلیارد تومان اعتبار پروژههای اربعین به کردستان اختصاص یافت
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان با اشاره به تخصیص اعتبارات پروژههای اربعین گفت: سال گذشته 90 میلیارد تومان اعتبار در این حوزه به استان اختصاص یافت اما امسال به 200 میلیارد تومان رسیده که در جند روز اخیر 20 درصد از این مبلغ جهت ایمن سازی ورودی شهرها به حساب شهرداریها واریز شده و تا زمان اربعین 100 درصد آن واریز خواهد شد.
کیومرث حبیبی وضعیت حمل و نقل عمومی درون شهری استان را نامناسب ذکر کرد و افزود: تا سال 92 بیش از 170 دستگاه اتوبوس درون شهری در سنندج فعال بوده که این عدد در سالجاری به 30 دستگاه رسیده است که نیاز به رسیدگی مجدد دارد و باید مدیریت شهری اقدامات مربوط به بهبود حمل و نقل را در اولویت قرار دهد که مدیریت ارشد استان هم آنها را یاری خواهد داد.
وی در ادامه اظهار کرد: سازمان شهرداریهای کشور 7 میلیارد تومان به سنندج و 2 میلیارد تومان به سقز اختثاص داد تا از این محل نسبت به تعمیر اتوبوسهای فرسوده اقدام کنند.
حبیبی خبر از تامین اعتبار 100 دوربین هوشمند خیابانهای درون شهری داد و تصریح کرد: سال گذشته در این زمان 19 نفر کشته درون شهری داشتیم اما امسال تنها 10 نفر فوت شده که نشان از کاهش 53 درصدی تلفات منجر به مرگ دارد.
آدرس کوتاه خبر: