چهارشنبه، 12 اردیبهشت 1403
روژان پرس » اخبار » عامل اصلی تصادفات درون‌شهری چیست؟

رئیس پلیس راهور کردستان پاسخ می‌دهد؛

عامل اصلی تصادفات درون‌شهری چیست؟

0
کد خبر: 1738

عامل اصلی تصادفات درون‌شهری چیست؟

وجود خودروهای غیر استاندارد، شتاب‌زدگی رانندگان و مسیرهای نه‌چندان مطمئن در کنار فشارهای عصبی موجب شده است که روزانه حوادث متعددی در گوشه و کنار شهر روی دهد. 
وقوع حوارث رانندگی این روزها بیشتر از هر حادثه‌ای روح و روان جامعه را می‌آزارد. وجود خودروهای غیر استاندارد، شتاب‌زدگی رانندگان و مسیرهای نه‌چندان مطمئن در کنار فشارهای عصبی موجب شده است که روزانه حوادث متعددی در گوشه و کنار شهر روی دهد. 
رئیس پلیس راهور کردستان با  ارائه آمار و گزارش‌های مربوط به تصادفات درون‌شهری کردستان در پنج روز اول طرح ترافیکی نوروزی سال جاری، عدم توجه رانندگان به جلو را عامل بسیاری از این حوادث معرفی می‌کند و می‌گوید ۵۹ درصد حوادث رانندگی در داخل شهرها به بی‌توجهی رانندگان به جلو خودرو بر می‌گردد.
سرهنگ رضا همتی‌زاده با اعلام اینکه ۵۹ درصد از تصادفات شهرهای کردستان در کمربندی‌ها و معابر حاشیه‌ای  اتفاق می‌افتد، افزود: تصادفات جرحی و خسارتی در معابر درون‌شهری افزایش پیدا کرده و بخش زیادی از آن در کمربندی‌ها و معابر حاشیه‌ای اتفاق می‌افتد.
به گفته وی، بحث سرعت بالا واقعا جدی است و با رانندگانی مواجه هستیم که سرعت‌های بالایی را تجربه می‌کنند و جنس تصادفات آنها با واژگونی و برخوردهای شدید با موانع، رفیوژها و دیوار و درختان همراه است.
وی اضافه کرد: در بحث علت‌های تامه تصادفات این مدت عدم توجه به جلو همیشه رتبه اول را به خود اختصاص داده و عدد ۵۹ درصد را نشان می‌دهد که بحث صحبت با تلفن همراه، عجله و شتاب بی‌مورد و خستگی و خواب‌آلودگی و خطاهای انسانی و سایر مولفه‌های دیگر بسیار بر تصادفات تاثیرگذار است.
همتی‌زاده در پایان با تاکید بر اینکه یک لحظه غفلت و حواس‌پرتی می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری را موجب شود، از رانندگان خواست؛ حین رانندگی حتما دقت کافی به جلو داشته با سرعت مطمئنه تردد نمایند تا شاهد حوادث تلخ برای خود و دیگران نباشیم.
کلید واژه ها:
پلیس راهور
دسته بندی: اخبار / اجتماعی / کردستان
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید