دوشنبه، 24 اردیبهشت 1403
روژان پرس » اخبار » با هر نوع اهمال در تحقق شعار سال برخورد قاطع می‌شود

استاندار کردستان:

با هر نوع اهمال در تحقق شعار سال برخورد قاطع می‌شود

0
کد خبر: 1823

با هر نوع اهمال در تحقق شعار سال برخورد قاطع می‌شود

برخی از ادارات ضرورت تسریع عمل در این موضوع را نادیده می‌گیرند که باید با این رفتار برخورد قاطع شود تا روند شکوفایی اقتصادی کردستان بیش از این آسیب نبیند.
اولین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه کردستان در سال‌جاری با دستور کار بررسی راهکارهای تحقق شعار سال برگزار شد.
روند پاسخ دادن به استعلامات جوابگوی نیاز توسعه کردستان نیست
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان با اشاره به ضرورت هزینه کردن اعتبارات دستگاه‌های اداری استان گفت: مهلت هزینه کرد اعتبارات سال گذشته تا پایان تیرماه سال‌جاری است و از همه سازمان‌ها خواستارم تا این مدت را از دست ندهند چون زمان اعلام شده قابل تمدید نیست و مدیریت ارشد استان هیچ بهانه‌ای را برای توجیه اهمال و کم کاری قبول نخواهد کرد.
اکبر محمدی افزود: یکی از نیازهای توسعه اقتصادی کردستان جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است که برای رسیدن به این منظور باید بسترهای انگیزشی و مشوق‌های مورد نظر سرمایه‌گذاران را فراهم کنیم که اولین مورد آن سریع بودن روند پاسخ به استعلامات اداری می‌باشد، اما این را بیان کنم در این راستا با مشکلات بزرگی مواجه هستیم زیرا برخی از ادارات ضرورت تسریع عمل در این موضوع را نادیده می‌گیرند که باید با این رفتار برخورد قاطع شود تا روند شکوفایی اقتصادی کردستان بیش از این آسیب نبیند.
وی در خصوص عملکرد شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اعلام کرد: سال گذشته 11 جلسه با 100 مصوبه برگزار شد که تا کنون 70 مصوبه اجرا شده و مابقی در دستور کار قرار دارند زیرا نیازمند طی مراحل قانونی و تامین اعتبار هستند.
محمدی با تاکید بر تلاش برای تحقق شعار سال تصریح کرد: افزایش مشارکت جامعه در تحقق شعار سال تنها در بستر ایجاد زمینه حضور مردم و حذف موانع ممکن است و باید همه ادارات این امر را با جدیت پیگیری کنند که یکی از راههای آن واگذاری پروژه‌های دارای انتفاع به بخش خصوصی است تا اهداف کاهش تورم، ایجاد اشتغال، افزایش تولید، رفاه و امنیت عمومی محقق گردد.
وی خاطر نشان کرد: اصل 44 قانون اساسی، سیاست اقتصاد مقاومتی و مواد و تبصره‌های قانون بودجه مهمترین پشتیبان افزایش مشارکت مردم در شکوفایی اقتصادی است و این موضوع باید بسترساز حضور نخبگان در تولید، اشتغال و بهبود فضای کسب و کار باشد.
تاخیر در پاسخ دادن به استعامات سرمایه‌گذاران را فراری می‌دهد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به جایگاه حوزه کشاورزی در تحقق شعار سال گفت: بیشترین ظرفیت رسیدن به اهداف شعار سال متعلق به حوزه‌های کشاورزی، صنعت، معدن و گردشگری است و بیشترین توقع جامعه هم بر دوش این حوزه‌ها قرار گرفته اما این را بدانید که بدون همکاری و سرعت عمل سایر دستگاهها ممکن نیست.
پیمان اسکندری افزود: روند جواب دادن به استعلامات و صدور مجوز در ادارات مرتبط با فعالیت‌های اقتصادی زمانبر است و موجب فراری دادن سرمایه‌گذار می‌گردد، جای تاسف دارد که بگویم برخی از کارشناسان و مدیران ادارات آشنائی کامل با بافت نرم افزاری و قواعد فنی دولت الکترونیک و بسترهای درگاه مجوزها ندارند.
وی تصریح کرد: باید افراد فاقد انگیزه و مسئولیت ناپذیر را از گردونه کارشناسی و مدیریت ارگان‌ها حذف کرد تا مدار توسعه استان با سرعت کمی و کیفی خاص خود پیش رود.
اسکندری حذف کارشناسان و مدیران مانع تراش و فاقد شناخت از بسترهای فنی و قانونی تحقق شعار سال را اولین قدم در تحقق شعار سال و لبیک گوئی به رهبر معظم ذکر کرد.
عملکرد ادارات در راستای تحقق شعار سال در هر فصل بررسی می‌شود
رئیس سازمان بازرسی کردستان خواستار تدوین برنامه جامع برای تحقق شعار سال شد و گفت: باید این برنامه‌ها دارای پیوست راهبردی و عملیاتی باشد و سطح عملیات را به حداکثر ممکن برسانیم تا به اهداف برسیم.
عیسی هواسی در ادامه اظهار کرد: سازمان بازرسی در مقاطع 3 ماهه عملکرد ادارات را بررسی و در صورت مشاهده تخلف و اهمال در سریع‌ترین زمان ممکن برخورد قاطع خواهد کرد.
وی خاطر نشان کرد: مدیریت نقدینگی باید به سمت تولید پیش رود و از سرازیر شدن منابع به سمت بخش خدمات خودداری شود.
هواسی توزیع مناسب ثروت را ضروری دانست.
باید در هر دو حوزه کمی و کیفی شاهد ارتقاء شاخص باشیم
استاندار کردستان ضمن انتقاد از روند پاسخ دادن به استعلامات گفت: باید روند پاسخ دادن به استعلامات اصلاح شود تا آسیب به مدیریت توسعه استان وارد نشود و هیچ اهمال و کم کاری را قبول نمی‌کنیم.
اسماعیل زارعی کوشا افزود: برنامه تحقق شعار سال با هدف ایجاد جهش در پیشرفت اقتصادی است و همه باید به تکلیف خود عمل کنیم.
وی در ادامه اظهار کرد: عمل به تعهدات تنها اجرای پروژه‌های جدید و اتمام پروژه‌های نیمه تمام نیست بلکه ارتقاء کیفیت خدمات را هم شامل می‌شود، بنابراین باید همه ظرفیت‌ها و موانع شناسایی شده و برنامه راهبردی برای حل مشکلات و طی طریق تدوین شود زیرا تنها در این صورت است که مردم پای کار می‌آیند.
این مقام مسئول اضافه کرد: مقام معظم رهبری شعار سال را تنها برای ارگان‌های حاکمیتی تعیین نمی‌کنند بلکه این شعار همه مردم کشور را شامل می‌شود اما بستر ساز حضور مردم توسط دستگاه‌های حاکمیتی قابل انجام است.
زارعی کوشا تصریح کرد: ادارات باید برنامه‌ها را بر اساس اعداد قابل سنجش تدوین کنند  چون عملکردها بر اساس شاخص-های عددی بررسی می‌گردد و باید در هر دو حوزه کمی و کیفی شاهد ارتقاء شاخص باشیم.
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید