شنبه، 8 اردیبهشت 1403
روژان پرس » اخبار » شجاع، متحد و مطالبه‌گر باشید

نامه سرگشاده معلم مریوانی به منتخبین مجلس

شجاع، متحد و مطالبه‌گر باشید

0
کد خبر: 1747

شجاع، متحد و مطالبه‌گر باشید

مردم، بهانه‌های بنی‌اسرائیلی را از شما قبول نخواهند کرد و فقط و فقط خدمت صادقانه را از شما می‌خواهند.
پیروزی‌اتان را تبریک نمی‌گویم چون وکیل مردم شدن و قبول مسئولیت بسی خطیر است و نمایندگی مجلس تبریک نمی‌خواهد و به جای آن، عزتمندی و حفظ آبرومندی‌تان را از خداوند درخواست دارم. 
آقایان منتخب...
 آیا هر موقع کلمه کردستان را می‌شنوید اشک، شکل و شمایل چشمانتان را دگرگون می‌سازد؟ (و الله اعلم)
یادتان باشد که مردم کردستان قبل از هر چیز از سوابق کاری و رزومه شما بزرگواران با خبر هستند و آگاه.
الحمدلله همگی یک الی دو دوره نمایندگی مجلس، فرماندار بودن و یا مدیرکل بودن را در کارنامه و سوابق کاری‌اتان دارید؛ پس، از همین الان بیدار باشید و ورزیده و آماده رفتن به جبهه خدمت(مجلس شواری اسلامی). و بر پیشانیتان بنویسید ای لشکر صاحب زمان آماده‌ایم آماده.
از همین الان باید تعارفات را کنار بگذارید و اگر خدای ناخواسته پنبه‌ای در گوش شنوا دارید بیرون آورید(خود را به کوچه علی‌چپ نزنید!)
بدانید که کردستانی‌ها از همان اولین روزهای نمایندگی‌اتان بهانه‌های بنی‌اسرائیلی را از شما قبول نخواهند کرد و فقط و فقط خدمت صادقانه را از شما بزرگواران می‌خواهند.
آیا می‌دانید وقتی ما موکلین در مورد سوابق و رزومه شما منتخبین صحبت می‌کنیم شاد می‌شویم؛ چون همگی سوابق و تجربه‌ خوبی دارید و این سوابق و تجربه امید ما را نسبت به شما هزار برابر می‌کند.
 پس بسم‌الله نشستن بر کرسی مجلس بهارستان و پایتخت‌نشین‌شدنتان مبارک باد.
اما از همین الان به فکر تنظیم برنامه‌های کاری‌اتان باشید و نطق‌های پیش از دستو، اما آتشینتان را جهت رفع محرومیت کردستان به رشته تحریر در آورید و با صدای رسا، مثل سارا فلاحی نماینده ایلام(البته هزاران برابر بیشتر از او) مسئولینِ رده‌بالای نظام را نسبت به مشکلات کردستان آگاه‌تر سازید و به آنها هشدار دهید که به داد کردستان برسند(آن کردستانی که سرزمین مجاهدت‌های خاموش بوده و هست)
به قول ماموستا قانع:
(چی لە دڵتایە مەترسە بیخە سەر نووکی قەڵەم
 گوێ نەدەی رۆڵە بە جەور و ئێش و ئازار و ستەم)
 به عنوان یک ایرانی بر این باور هستم که عملکرد مدیران دولتی و ضعف نمایندگان مجلس یازدهم در خدمت‌رسانی به کردستان از مهمترین دلایل مشارکت کم کردستانی‌ها در انتخابات مجلس دوازدهم بود.
پس بدانید این عملکردهای ضعیف، مسئولیت شما را در مجلس آینده بیشتر و بیشتر می‌کند. (از داد و وداد آن همه گفتند و نكردند يا رب چقدر فاصله‌ی دست و زبان است)
بترسید از آن لحظه‌ای که احساس کنید شما برنده و نفر اول حوزه انتخابیه خویش در مجلس دوازدهم بوده‌اید!
نخیر قربان
 بلکه بدانید که هنوز اول راه هستید و به شماها و اعضای ستاد تبلیغاتیتان می‌گوییم به کجا چنین شتابان!
پس باید در نظر داشته باشید زمانی برنده و نفر اول حوزه انتخابیه خویش هستید که مردمان همان حوزه از عملکردتان راضی و دعاگویتان باشند و آه و نفرین نثارتان نکنند و کارنامه چهار ساله نمایندگی‌اتان حافظ آبرویتان باشد.
راستی(پناه می‌برم به خدا) شنیده‌ام در ابتدای شروع به کار در مجلس گویا دست بر کلام الله مجید می‌گذارید و سوگند یاد می‌کنید که دلسوز نظام، مملکت ایران و موکلین خویش باشید و منفعت‌های شخصی را کنار بگذارید. پس از عذاب الهی بترسید و افرادی صادق، توانمند و پاک‌دامن را به عنوان مشاورین خویش انتخاب نمایید و به بیت المال خیانت نکنید.
ای منتخبین؛ خواهشمندیم که وکیل مردم باشید و وکیل‌الدوله نباشید.
 نبینیم و نشنویم که به ناحق برای مدیرانی که عملکرد ضعیفی دارند کف بزنید و مداحی کنید؛ چون کار شما کف زدن و مداحی نیست بلکه نظارت است(همان قدرت بزرگی که قانون به شما عطا نموده است) تا آنجایی که با پشتوانه این قدرت نظارت می‌توانید رئیس جمهور مملکت را استیضاح و از کار برکنار نمایید. (همان فرموده بنیانگذار جمهوری اسلامی: مجلس در راس امور است را عملا باور داشته باشید).
 مواظب باشید در نطق‌ها و سخنرانی‌هایتان تپش قلب و استرس نداشته باشید و زبانتان را به فصاحت تمرین دهید.
با استناد به فرموده امام علی(ای مالک اگر مقام ماندنی بود به من و تو نمی‌رسید) مغرور نشوید و منافع شخصی را کنار بگذارید و حتی این فرمایش امام علی را بر سر درب ورودی محل کارتان در بهارستان نصب کنید تا مبادا غرور، بیمار و زبونتان کند.
شماها نمایندگان قوه مقننه هستید؛ پس مواظب باشید با زدن ساز مخالف و جبهه گرفتن در برابر سایر قوا نمی‌توانید کارها را به پیش ببرید. چاره کار این است که با مدیران دولتی، قضایی و حتی نمایندگان مجلس خبرگان تعامل داشته باشید.
 کلام آخر اینکه چقدر تمایل دارید در نطق‌هایتان از واژگان زیر بهره ببرید
دریاچه زریبار، شایسته‌سالاری، مرز باشماق، کولبری در کردستان، عملکرد عمرانی دولت در کردستان، بومی گزینی، اشتغال جوانان، طرح مسکن ملی، ترافیک شهری، کارخانجات و صنایع کردستان، راه و شهرسازی کردستان، عملکرد شورای شهر و شهرداری و...
والسلام علیکم و رحمه الله
علی لطفی - دبیر دبیرستان‌های مریوان

تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید