آنقدر امیدوار به تغییر و اصلاح امور استان، (خصوصا اداره کل آموزش و پرورشش) توسط یک جوان انقلابی (اسماعیل زارعی کوشا) آنهم در دولت انقلابی هستم که نپرس.
امیدوارم کشتی به گِل نشسته آموزش و پرورش کردستان را دوباره به آب بیاندازید
انّالله لایُغیّرُ مابقوم حتی یُغیّروا ما با نفسهم
حدود دو ماه پیش از طریق اخبار به گوشم رسید که هیات دولت جوان کردستانی اصالتا قروهای به اسم "اسماعیل زارعی کوشا" را به عنوان استاندار کردستان انتخاب نموده است. بنده هم در راستای این انتخاب، آنقدر امیدوار به تغییر و اصلاح امور استان، (خصوصا اداره کل آموزش و پرورشش) توسط یک جوان انقلابی (اسماعیل زارعی کوشا) آنهم در دولت انقلابی هستم که نپرس.
جناب استاندار؛ از همان ثانیههای اول انتخاب شما به عنوان شخص اول قوه مجریه در استان فرهنگی اما مظلوم، محروم و مرزی کردستان، امید به پایان دادن به دردها، رنجها و عدم اعتقاد به اصل شایستهسالاری در انتخاب پستهای کلیدی در طول سالیان متمادی، علیالخصوص در آموزش و پرورش کردستان را نه تنها در زمان بیداری بلکه در خواب شیرین شبانگاهی هم با جان و دلم زمزمه مینمایم.
کاک اسماعیل بزرگوار! آیا میدانید که پسوند کوشا در آخر نام خانوادگیتان مسئولیت شما در این استان فرهنگی، خصوصا در آموزش و پرورشش را چندصد برابر کرده است؟
باور بفرمایید اگر بخواهم درد دلهای خود و همکاران فرهنگیام را به رشته تحریر در آورم، مثنوی هفتاد من میشود.
پس به خاطر عدم اطاله کلام گوشهای بسیار کوچک از وضعیت آموزش و پرورش کردستان را به سمع و نظرتان میرسانم.
امیدوارم که با روحیهای انقلابی و با استناد به نامه امام علی (ع) که خطاب به مالک اشتر فرمودند: (ای مالک درطول دوران مسئولیتت سه اصل انتقادپذیر بودن، اعتراضپذیر بودن و پیشنهادپذیر بودن را سرلوحه برنامهی کاریات قراربده) نوشته بنده را مطالعه فرمایید. (انشاالله )
۱- آیا میتوانید تحقیق کنید که در آموزش و پرورش کردستان با جمعیت دانشآموزی بیشتر از ۳۰۰ هزار نفر و حدود ۳۰ هزار نفر فرهنگی به چه میزان و درصدی اصل شایستهسالاری در انتخاب مدیران استانی، شهرستانی، سایر پستهای کلیدی در اداره کل آموزش وپرورش و شهرستانها رعایت شده است، تا در اسرع وقت در پی جبران آن باشید و دل ما فرهنگیان را به وجد آورید؟
۲- آیا میدانید که چندین و چند همکار فرهنگی در مدارس مرکز استان و شهرستانهای تابعه هستند که هر کدام به تنهایی از نظر درجه نبوغ، انقلابی بودن، توانمندی، تخصص، تعهد و دانش در سطح وزیر و حتی بیشتر هم میباشند اما به علت نداشتن رابطه و واسطه انرژی و توانشان هدر میرود و متاسفانه از توانمندیهایشان در سطح مدیر کلی، مدیر نواحی، معاونت مدیرکل و سایر پستهای استانی و شهرستانی استفاده نشده است.
نشستهام در انتظار این غبار بیسوار
دریغ کز شبی چنین سپیده سر نمیزند
۳- مقامات بلندپایه نظام همیشه در سفر به کردستان موقع پیاده شدن از هواپیما، در فرودگاه سنندج همان شعار چندین ساله را بر زبان میآورند و همیشه اعلام مینمایند که کردستانیها نمونه مرزداران واقعی ایران اسلامی میباشند. بنده فرمایشاتشان (اعم از جدی بودن یا شوخی گفتن) را تایید مینمایم و اعلام میکنم که چون فرهنگیان و دانشآموزان این استان همیشه با دلی پاک و شجاعانه در کنار سایر اقشار کردستانی مرزدار و مرزبان بودهاند عاجزانه، خالصانه و دلسوزانه از جنابعالی انتظار دارم که هنگام تغییر و تحول در اداره کل آموزش و پرورش کردستان، بعد از گذشت ۴۳ سال از عمر انقلاب (ضمن ادای احترام به برادران بسیار دلسوز فرهنگی اهل تشیعم) برای اولین بار به فکر انتخاب یک گزینه مناسب از میان همکاران فرهنگی اهل تسنن به عنوان مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان باشید تا در سایه این نگاه شما، یخ آب نشده انتخاب نشدن مدیرکل اهل تسنن برای آموزش و پرورش کردستان برای همیشه آب شود و بعداز این انتخاب، دشمنان ایران اسلامی ناامید شوند. (انشاالله)
۴- امیدوارم شرایطی فراهم شود تا با انتقال همکارانی که بیشتر از پنج سال در اداره کل آموزش و پرورش مشغول خدمت هستند به سایر مناطق آموزش و پرورش استان، زمینه جایگزینی همکاران فرهنگی جوان به اداره کل آموزش و پرورش فراهم شود تا در سایه این جابجایی، گامی عملی در اجرای فرمایش رهبر معظم انقلاب که فرمودند (همانطور که در جبهههای جنگ به جوانان اعتماد کردیم و دشمن را ذلیل و نابود نمودیم؛ مسئولان کشوری و استانی هم باید به جوانان اعتماد کنند و آنهارا در مدیریتها به کارگیرند) برداریم.
۵- مردم کردستان خصوصا ما فرهنگیان عاجزانه تمنا داریم که استاندار کردستان در انتخاب مدیران کل استانی و مدیران شهرستانی به اصل استقلال کامل قوای سهگانه باور داشته باشند و ضمن تعامل با نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی شخصا بر اساس شایستهسالاری، تعهد، تخصص و انقلابی بودن اشخاص تصمیم بگیرند. انشاالله
و کلام آخر اینکه؛ علی لطفی
معتقد است که:
کارها بعضا خطاست
معذور از آنکه بر بشر سهو رواست
ای اسماعیل زارعی کوشا
گر توانی در اصلاح بکوش
در عیب نظر مکن که بیعیب خداست
علی لطفی- دبیر دبیرستانهای مریوان
آدرس کوتاه خبر: