سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403
روژان پرس » اخبار » همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری در سنندج برگزار می‌شود

معاون استاندار خبر داد؛

همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری در سنندج برگزار می‌شود

0
کد خبر: 1702

همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری در سنندج برگزار می‌شود

کشورهای چین، روسیه، ترکیه، آذربایجان، ارمنستان، آلمان، ژاپن، عراق، عربستان و هند کشورهایی هستند که در برای حضور در این همایش دعوت خواهند شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان از برگزاری همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری در سنندج خبر داد و شناسایی و معرفی ظرفیت‌های استان به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و تجار را از اهداف این همایش عنوان کرد.
به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان،” علی نوری” چهارشنبه ۱۶ اسفند در اولین جلسه هماهنگی برگزاری همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری در کردستان اظهار داشت: این همایش اواخر فصل بهار و یا اوایل تابستان سال آینده برگزار خواهد شد.
وی این همایش را فرصت ویژه‌ای برای برای توسعه استان دانست و گفت: اگر این همایش به خوبی برگزار شود تاثیر زیادی بر اصلاح ذهنیت‌های منفی در باره کردستان بر جای خواهد گذاشت.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان بر لزوم ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در استان تاکید کرد و گفت: مدیران استان باید تلاش کنند از ظرفیت این همایش برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری استفاده کنند.
نوری با اشاره به ضرورت پیگیری مستمر برای برگزاری بهتر این همایش، تاکید کرد: تمامی کمیته‌های این همایش باید به صورت جدی پای کار باشند.
وی رایزنی‌های مدیریت ارشد استان برای ورود هلدینگ‌های مطرح کشور به بحث سرمایه‌گذاری در استان را یادآور شد و تاکید کرد: مدیران بومی استان باید از فرصت حضور میهمانان در این همایش بهره‌گیرند و دلسوزانه برای استان کار کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان از معرفی پنج حوزه اصلی سرمایه‌گذاری استان در همایش یاد شده خبر داد و افزود: یکی از محورهای این همایش ورود فناوری به بخش کشاورزی است لذا در تمامی محورها باید دستگاه‌های متولی، نحوه اجرا را به طور ویژه مد نظر قرار دهند.
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری کردستان  نیز برگزاری این همایش را یکی از برنامه‌های مهم استان در سال آینده عنوان کرد و گفت: هماهنگی‌ها و رایزنی‌های لازم با وزارت امور خارجه برای دعوت از میهمانان انجام شده است.
سید کمال حسینی افزود: ایجاد بسترهای ارتقاء جایگاه اقتصادی استان، تقویت زیرساخت‌های اقتصادی، جذب سرمایه‌گذاری و انتقال تکنولوژی به استان و همچنیت معرفی ظرفیت‌ها و پروژه‌های اقتصادی و عمرانی و تبادل اطلاعات کاربردی در زمینه اقتصادی و سرمایه‌گذاری از اهداف این همایش است.
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری کردستان اضافه کرد: کشورهای چین، روسیه، ترکیه، آذربایجان، ارمنستان، آلمان، ژاپن، عراق، عربستان و هند کشورهایی هستند که در برای حضور در این همایش دعوت خواهند شد.
حسینی با اشاره به اینکه در سفر رئیس جمهور به استان تفاهم‌نامه‌هایی با هلدینگ‌های مهم کشور منعقد شد، تأکید کرد: حضور شرکت‌های عرضه تکنولوژی و سرمایه، صادرکنندگان، هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری در این همایش مغتنم است و باید بهره کافی از آن گرفته شود.
وی گفت: ایجاد و پیوند مبادلات اقتصادی و سرمایه‌گذاری با کشورهای هدف، ایجاد فرصت سرمایه‌گذاری برای فعالان خارجی و بخش خصوصی، انعقاد تفاهم‌نامه با سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی، تعریف و اجرای چند پروژه شاخص برای ایجاد زیرساخت‌های اقتصادی از جمله مواردی است که برای طرح در این همایش برنامه‌ریزی شده‌اند.
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید