یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403
روژان پرس » اخبار » همایش بین‌المللی هورامان شناسی در دانشگاه کردستان برگزار می‌شود

۱۳ و ۱۴ اردیبهشت 1402

همایش بین‌المللی هورامان شناسی در دانشگاه کردستان برگزار می‌شود

0
کد خبر: 1033

همایش بین‌المللی هورامان شناسی در دانشگاه کردستان برگزار می‌شود

رئیس دانشگاه کردستان گفت: کنفرانسی که مدنظر ما است نیز یک فرایند تولیدی بوده و قطعا در اقتصاد و توسعه نقشه مهمی خواهد داشت.
همایش بین‌المللی هورامان‌شناسی با هدف معرفی بیشتر این‌منطقه به جهان، ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت در دانشگاه کردستان برگزار می‌شود.
حامد قادرزاده رئیس دانشگاه کردستان در جلسه هماهنگی کنفرانس بین‌المللی هورامان و همایش ملی جامعه‌شناسی مرز در سنندج گفت: همایش بین‌المللی هورامان پس از ثبت منظر فرهنگی هورامان در دستور کار دانشگاه کردستان قرار گرفت و پیش‌همایش این کنفرانس آبان‌ماه سال گذشته در اقلیم کردستان عراق برگزار شد.
وی افزود: هورامان تنها در سطح منطقه و کشور اهمیت ندارد بلکه یک حوزه بین‌المللی است و اگر بخواهیم این منطقه را به جهان معرفی کنیم پیش از هرچیز باید با هم‌افزایی فکری یک چشم‌انداز مشترک در این حوزه را شناسایی و سپس ظرفیت‌ها و جایگاه واقعی آن را به درستی ترسیم کنیم.
رئیس دانشگاه کردستان ادامه داد: برگزاری دو همایش بین المللی هورامان‌شناسی و همایش ملی جامعه‌شناسی مرز، برای استان کردستان بسیار مثمر ثمر خواهد بود.
قادرزاده اضافه کرد: کنفرانسی که مدنظر ما است نیز یک فرایند تولیدی بوده و قطعا در اقتصاد و توسعه نقشه مهمی خواهد داشت.
وی با اشاره به مزیت‌های اقتصادی کردستان ازجمله مرز مشترک با عراق اظهارداشت: کردستان می‌تواند اقتصاد مناسبی داشته باشد به شرطی که پتانسیل‌های آن را به خوبی شناخت و از این مواهب و ظرفیت‌ها به درستی استفاده کرد.
رئیس پژوهشکده کردستان‌شناسی هم گفت: توسعه بدون همراهی و همفکری مراکز علمی، جامعه مدنی و دستگاه‌های اجرایی تحقق نمی‌یابد و انتظار می‌رود دانشگاه در راستای مسئولیت اجتماعی و به عنوان کنشگر مرزی مطالبات و تقاضای اجتماعی جامعه مدنی را مشخص و به دستگاه‌های اجرایی انعکاس دهد.
امید قادرزاده افزود: منطقه هورامانات دارای قدمت تاریخی با پیشینه‌ کهن فرهنگی، آداب و رسوم و نمادهای فرهنگی ویژه‌ای است که هر کدام از این نمادها گوشه‌هایی از زوایای فرهنگ غنی و پربار این منطقه را نمایان می‌کند.

خبرنگار- روناک خسروی شاد
کلید واژه ها:
هورامان شناسی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید