پنج شنبه، 13 اردیبهشت 1403
روژان پرس » اخبار » زندگـی مـن

عبدالله سهرابی

زندگـی مـن

0
کد خبر: 1697

زندگـی مـن

عبدالله سهرابی در یادداشتی که برای روزنامه روژان فرستاده ضمن معرفی کتاب اظهار امیدواری کرده است این خاطرات و تجارب مستند در ادامه و روند زندگی با عزت و با کرامت مخاطبان و خوانندگان عزیز مثمرثمر باشد.
«زندگی من» عنوان کتابی است که خاطرات و سرگذشت و به‌طور کلی زندگی پر پیچ و خم و با فراز و نشیب نگارنده را طی ۵۸ سال از دوراران کودکی واز سال ۱۳۴۴ شمسی تا زمان بازنشستگی در ۱۴۰۲ در دونظام پادشاهی و جمهوری اسلامی را بیان می کند. این اثر پس از کش و قوس و اصلاحات مکرر و حذف بخش هایی از مباحث سیاسی بلاخره مجوز وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی را دریافت نمود و در ۲۵۸ صفحه به چاپ رسید.چنانچه دسترسی به نسخ فیزیکی مقدور نباشد فایل الکترونیکی ان در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.
همانگونه در محتوای کتاب مستدل و مستند به ان پرداخته شده است، اواخر دوره فئودالیسم(ارباب و رعیتی) در دهه ۴۰ و اوایل دهه ۵۰ شمسی و سپس استقرار جمهوری اسلامی، تاثیر و نقش عمیقی در ساخت شخصیت و منش و بینش و نگرش و رفتار و عملکرد من گذاشت. ورود به عرصه‌های سیاسی،مدنی، فرهنگی و مطبوعاتی نتیجه مستقیم شرایط زمانی و مکانی در طول این دورانها بود.
   چنانچه فرصت کافی برای مطالعه آن داشته باشید به وضوح خروجی آن شرایط را در گفتار و رفتار و عملکرد و سرگذشت من مشاهده و ملاحظه خواهید فرمود.
قابل ذکر است دو ویژگی بارز، این اثر را از بیشتر موارد مشابه متفاوت و متمایز می‌سازد.
ویژگی اول:
     خاطرات و شرح ‌حال نگارنده از سن ۵ سالگی در ۱۳۴۴ به مدت ۵۸ سال تا زمان انتشار آن را در همه ابعاد و زوایای زندگی فردی و اجتماعی بطور مستند منعکس می‌نماید. بیان سرگذشت و خاطرات زندگی از دوره خردسالی و در طول ۵۸ سال با همه تحولات و تنوع و فراز و نشیب‌ها و تلخی‌ها و شیرینی‌ها در دو نظام پادشاهی و جمهوری اسلامی و در ابعاد مختلف زندگی خصوصی و اجتماعی(سیاسی، فرهنگی، مدنی و مطبوعاتی و...)یکی از ویژگی‌های بارز این اثر است.
ویژگی دوم:
   تحریر آن از ساعت ۷ و ۲۵ دقیقه شب شنبه ۲۶ دیماه ۱۳۵۹ زمانی که دانش‌آموز سوم دبیرستان شهرام نمکی(کورش کبیر سابق)سنندج بودم در خلوت و گوشه آلونک مستاجری محله» کویرئاوا» با همان انشا و املای زمان دانش‌آموزی تحت تاثیر شرایط بحرانی سال ۱۳۵۹ کردستان و بخصوص شهر سنندج و در وضعیت وخیم زندگی مجردی و دانش‌آموزی در تنهایی شب‌های دور و دراز دی ماه آغاز نمودم و طی ۴۲سال و ۱۰ ماه و ۱۳ روز در شرایط و مقاطع مختلف زمانی، در ساعت ۲۲ پنجشنبه ۹ آذر ۱۴۰۲شمسی به اتمام  رسیده است.
بنابراین در آغاز و در تدوام‌ تحریر آن طی این سالیان مدید از خط و زبان فارسی استفاده شده است. امیدوارم ارزش و ضرورت ترجمه بخصوص به خط و زبان کوردی(زبان مادری) را داشته باشد‌.
   ضمنا همانگونه تصاویر دست نوشته لحظه آغاز و مراحل و مقاطع سالهای نخست در لابلای کتاب نشان می‌دهد با کمترین تغییرات و اصلاحات همان محتوا و انشا به چاپ رسیده است. لذا تقاضا می‌کنم از ضعف نگارش و انشای آن با دیده اغماض صرف نظر فرمایید.
   در پایان امیدوارم این تنوع و تحولات و فراز و نشیب ها و واقعیت‌های مستند و بعضا مصور موجب شود مخاطبان و علاقه مندان ارجمند از ابتدا تا انتها مطالعه و تجزیه و تحلیل و نقد و بررسی نمایند و ارزو می کنم این سرگذشت و خاطرات و تجارب مستند در ادامه و روند زندگی با عزت و با کرامت مخاطبان و خوانندگان عزیز مثمرثمر باشد.
خداوندا چنان کن سرانجام کار
تو  خشنود  باشی و ما رستگار   
با احترام عبدالله سهرابی
۱۴ اسفند ماه ۱۴۰۲
کلید واژه ها:
عبدالله سهرابی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید