سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403
روژان پرس » اخبار » تجلیل از مدیرمسئول روژان

در هجدهمین نمایشگاه رسانه ایرانی صورت گرفت؛

تجلیل از مدیرمسئول روژان

0
کد خبر: 1662

تجلیل از مدیرمسئول روژان

مراسم تجلیل از این روزنامه‌نگار پیشکسوت کردستانی در دومین روز نمایشگاه رسانه‌های ایرانی در سالن شماره ۲ مصلی تهران برگزار شد.
مدیرمسئول پایگاه خبری روژان‌پرس در هجدهمین نمایشگاه رسانه ایرانی تجلیل شد.
سلیمان الله‌مرادی مدیر مسئول پایگاه خبری روژان‌پرس و صاحب امتیاز روزنامه روژان در هجدهمین نمایشگاه رسانه‌های ایرانی به عنوان روزنامه‌نگار پیشکسوت مورد تقدیر قرار گرفت.
تلاش برای تربیت نیروی انسانی، حضور در عرصه دفاع مقدس و اهتمام در انسجام‌بخشی هویت رسانه و تشکل‌های آن ازجمله معیارهای معاونت مطبوعاتی برای انتخاب چهره شاخص رسانه در بین روزنامه‌نگاران بود که در هر سه مورد نامبرده داری امتیازات بالایی است؛ به ویژه در تربیت و آموزش نیروهای جوان توانسته است صدها نفر از نیروهای مستعد و جوان کردستانی را با دنیای روزنامه‌نگاری آشنا کند به‌گونه‌ای که شاگردان وی اینک جزو بهترین خبرنگاران شاغل در رسانه‌های فعال استان و کشور هستند.
مراسم تجلیل از این روزنامه‌نگار پیشکسوت کردستانی دیروز در دومین روز نمایشگاه رسانه‌های ایرانی با حضور عباس محمدیان مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عیسی فلاحی معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد کردستان در سالن شماره ۲ مصلی تهران برگزار شد.
وی در این مراسم جایزه خود را به شیروان یاری  خبرنگار و سردبیر هفته‌نامه سیروان تقدیم کرد که این حرکت زیبای وی مورد تشویق حاضرین قرار گرفت.
او پس از دریافت لوح تقدیر خود، اقدام معاونت مطبوعاتی را در تجلیل از پیشکسوتان رسانه ارزنده دانست و گفت: بنده جایزه خود را تقدم یکی از روزنامه‌نگار جوانتر می‌کنم که کنج مقدس تحریریه را طی دو دهه گذشته با هیچ چیز عوض نکرده است.
سلیمان الله‌مرادی بیش از ۴۰ سال عمر خود را در رسانه سپری کرده است. وی سال ۱۳۶۲ پس از شرکت در آزمون رسمی به استخدام صدا و سیما در آمد و  ۲۵ سال در رسانه ملی به عنوان خبرنگار، سردبیر خبر، تهیه‌کننده و مدرس در باشگاه خبرنگاران جوان منشا خدمات ارزنده‌ای بود.
او در خاطرات خود می‌نویسد: "پس از چند سال کار در صدا و سیما به دلیل عشق و علاقه‌ای که به روزنامه‌نگاری داشتم در سال ۱۳۶۸ همکاری با روزنامه کیهان را آغاز کردم. شروع به‌کارم در کیهان فرصتی فراهم کرد تا در محضر اساتیدی چون مهدی فرقانی، یونس شکرخواه و فریدون صدیقی آموزه‌های تئوری را با شروع کار میدانی تکمیل کنم و حاصل این شور و علاقه تهیه مقالات، گزارش‌های خبری، مصاحبه و صدها خبر کوتاه و بلند از رخدادهای کردستان و جنگ ایران و عراق بود که اینک زینت‌بخش آرشیو روزنامه کیهان است".
او پس از بازنشستگی، با شاگردانش بر عهدی که بسته بود پایبند ماند و تجارب خود را این‌بار در نشریات محلی به‌کار بست و سال ۱۳۸۵ به مدت یک سال مدیرمسئول قدیمی‌ترین نشریه کوردی فارسی سیروان شد اما به‌دلیل دخالت‌های استاندار وقت کردستان خیلی زود استعفا کرد. پس از آن مجموعه رسانه‌ای روزنامه ڕۆژان و پایگاه خبری روژان‌پرس را بنیان نهاد. اینک دفتر کارش روزانه محل مراجعه و نقطه‌ی امید جوانان مستعد و علاقه‌مند به روزنامه‌نگاری است.
وی بنیان‌گذار خانه مطبوعات در کردستان است و تا پنجمین دوره خانه مطبوعات ریاست این خانه را بر عهده داشت.
"کُردها در میانه جنگ ایران و عراق" و نیز "دنیای خبرنگاری من" عنوان‌های دو کتاب در دست تالیف ایشان است که شامل مجموعه‌ای خواندنی از مبارزات کُردها و خاطرات و بایسته‌های خبرنگاری و ماجراجویی‌های وی در سال‌های ۶۲ تا ۹۱ می‌باشد.
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید