جمعه، 28 اردیبهشت 1403
روژان پرس » اخبار » قضات احکام را با زبان ساده انشا کنند

رئیس‌کل دادگستری کردستان در جمع قضات استان:

قضات احکام را با زبان ساده انشا کنند

0
کد خبر: 1519

قضات احکام را با زبان ساده انشا کنند

نظارت قضات دادسرا بر ضابطین عام و خاص ضروری است و همچنین با عنایت به تاکیدات ریاست محترم قوه قضاییه، باید تمامی قضات بر نحوه عملکرد مامورین انتظامی در خصوص دستورات جلب و بازرسی به منزل و مخفیگاه متهمین بسیار دقت و از تضییع حقوق متهمین جلوگیری کنند.  
رئیس‌کل دادگستری استان کردستان بر لزوم نگارش آرای قضایی با زبان ساده و عامه فهم توسط قضات تأکید کرد.
رئیس کل دادگستری استان کردستان، در نشستی با موضوع چالش‌ها و راهکارهای ارتقای کمی و کیفی دادرسی‌های قضایی با محوریت برنامه عملیاتی سال 1402 که با حضور قضات دادگاه بدوی و دادسرای مرکز استان، در سنندج برگزار شد با تکید بر بر لزوم نگارش آرای قضایی با زبان ساده و عامه فهم اظهار داشت: رسیدگی توام با سرعت و دقت به پرونده‌های قضایی توسط قضات در کنار انشای ساده و عامه فهم سبب رضایتمندی مردم از دستگاه قضایی می‌شود.  
حجت الاسلام والمسلمین حسینی ضمن تبریک فرارسیدن یوم الله 9 دی، بیان داشت: روز نهم دی، روزی است که مردم با بصیرت ایران اسلامی نشان دادند دشمنان خود و انقلاب را به خوبی می‌شناسند و هرگز فریب نیرنگ‌های آنان را نمی‌خورند.  
وی افزود: ارتقای معلومات قضایی قضات با تکیه بر مطالعه و آموزش، توجه به ادله و مستندات موجود در پرونده‌ها در کنار مشورت با همکاران قضایی قبل از صدور احکام‌، موجبات اتقان آرای قضایی را بدنبال خواهد داشت.  
وی اظهار داشت: نظارت قضات دادسرا بر ضابطین عام و خاص ضروری است و همچنین با عنایت به تاکیدات ریاست محترم قوه قضاییه، باید تمامی قضات بر نحوه عملکرد مامورین انتظامی در خصوص دستورات جلب و بازرسی به منزل و مخفیگاه متهمین بسیار دقت و از تضییع حقوق متهمین جلوگیری کنند.  
حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: قضات باید قرارهای تامین متناسب با اتهام انتسابی صادر کنند و در این راستا محاکم نیز با حساسیت ویژه ای آرای قضایی صادر نمایند تا عدالت به درستی اجرا شود.  
رییس کل دادگستری استان کردستان تاکید کرد: ارجاع پرونده‌ها به کارشناسان و پاسخ استعلامات از مراجع مربوطه و نیابت‌های قضایی مورد تاکید جدی دستگاه قضایی استان است و قضات باید با رعایت این موارد از اطاله دادرسی جلوگیری کنند.  
وی همچنین استفاده موثر قضات از مجازاتهای جایگزین حبس با محوریت خدمات عمومی و آسیب‌های اجتماعی‌ را سبب کاهش این گونه آسیبها در جامعه دانست و به قضات توصیه کرد در موارد استحقاق از ارفاقات قانونی در جهت کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها استفاده کنند.  
حجت الاسلام حسینی همچنین بر لزوم رسیدگی به پرونده‌های اراضی ملی و منابع طبیعی استان تاکید کرد.
دسته بندی: اخبار / اجتماعی / کردستان
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید