یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403
روژان پرس » اخبار » نباید هیچ واحد تولیدی تعطیل شود

رئیس کل دادگستری استان کردستان:

نباید هیچ واحد تولیدی تعطیل شود

0
کد خبر: 1034

نباید هیچ واحد تولیدی تعطیل شود

رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: در سال جدید با نظارت دقیق‌تر روسای دادگستری و دادستان‌ شهرها به هیچ وجه نباید حتی یک واحد تولیدی در استان تعطیل شود.
رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: در سال جدید با نظارت دقیق‌تر روسای دادگستری و دادستان‌ شهرها به هیچ وجه نباید حتی یک واحد تولیدی در استان تعطیل شود و یا کارگر و کارگرانی بیکار شوند.
حجت‌الاسلام حسینی در جمع روسای دادگستری و دادستان‌ شهرهای استان افزود: با توجه به نامگذاری سال جدید و تاکیدات رئیس قوه قضاییه، دستگاه قضایی استان با تمام توان برای مهار تورم و رشد تولید تلاش می‌کند.
وی اظهارداشت: صیانت از حقوق عامه به ویژه در حوزه امنیت مردم برای دستگاه قضایی بسیار مهم است لذا دادستان‌های استان در حوزه تصرفات اراضی ملی و منابع طبیعی با نظارت دقیق بر حفظ حقوق عامه نظارت جدی داشته باشند و مانع از تضییع حقوق بیت‌المال شوند.
وی بر ضرورت اجرای برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۲ قوه قضاییه در دادگستری استان تاکید و گفت: اهتمام به اجرا و انعکاس این برنامه که هدف محور و کاربردی است، باید مد نظر روسای دادگستری و دادستان‌های استان باشد.
رئیس کل دادگستری استان کردستان خاطرنشان کرد: در حوزه زندان‌ها، بحث اشتغال زندانیان و استفاده از ظرفیت بنیاد تعاون مورد تاکید دستگاه قضایی است و قضات باید با سرکشی و بازدید ماهانه و منظم، به تک تک درخواست‌های زندانیان رسیدگی کنند و درصدد رفع مشکلات برآیند.
حجت الاسلام حسینی بر ضرورت سروسامان دادن موجودی آمار شعب قضایی استان در سال جدید تاکید و اضافه کرد: برنامه‌ریزی، نظارت و سرکشی روسای دادگستری و دادستان‌های استان بر شعب سبب می‌شود تا پرونده بلاتکلیف نداشته باشیم.
رئیس کل دادگستری استان کردستان میانگین نرخ دادرسی الکترونیک استان را ۷۷ درصد ذکر کرد و افزود: باید این میزان تا پایان اردیبهشت ماه ارتقاء یابد و همچنین از ابتدای خردادماه سال جاری، اعزام زندانی به دادگستری انجام نمی‌شود و تمام جلسات دادرسی به صورت الکترونیک برگزار می‌شود.
در ادامه این جلسه، محمد جباری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان بر لزوم تشکیل قرارگاه جهادی حفظ حقوق بیت المال در تمام شهرستانهای استان تاکید کرد و افزود: با زمین خواران و متصرفان اراضی ملی و منابع طبیعی در سال جدید نیز با جدیت برخورد خواهد شد.

وی اجرایی شدن قانون مناسب‌سازی معابر و پیاده‌روهای استان را ضروری دانست و خطاب به دادستان‌های شهرستان‌های استان اظهار کرد: در راستای حفظ حقوق عامه باید در استان کردستان قانون مدیریت پسماندها با جدیت دنبال و به بهترین شکل اجرا شود.
جباری همچنین اضافه کرد: دستورالعمل ستاد کنترل مجرمین حرفه‌ای باید در استان به دقت اجرا شده و لیست زندانیان متواری استخراج شود.

در پایان این جلسه که ۵ ساعت به طول انجامید، روسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های قضایی شهرستان‌های استان کردستان به بیان مشکلات و مسائل مربوط به حوزه‌های تحت تصدی خود پرداختند و مصوباتی به تصویب رئیس کل دادگستری استان کردستان رسید.
کلید واژه ها:
دادگستری کردستان
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید