یکشنبه، 16 اردیبهشت 1403
روژان پرس » اخبار » دفاتر اسناد رسمی اعتماد عمومی را مخدوش نکنند

رییس کل دادگستری استان کردستان:

دفاتر اسناد رسمی اعتماد عمومی را مخدوش نکنند

0
کد خبر: 1509

دفاتر اسناد رسمی اعتماد عمومی را مخدوش نکنند

دفاتر اسناد رسمی بخشی از دستگاه قضایی هستند که حسن خلق و تکریم ارباب رجوع در این دفاتر باید رعایت شود.  
به‌مناسبت گرامیداشت روز دفاتر اسناد رسمی، رییس کل دادگستری کردستان با حضور در جمع هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران استان این روز را به آنان تبریک گفت.
به گزارش روابط عمومی دادگستری استان کردستان، در این جمع که معاون فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری و مدیر کل اداره ثبت اسناد و املاک کردستان نیز حضور داشتند حجت الاسلام و المسلمین حسینی گفت: دفاتر اسناد رسمی وظیفه خطیر و حساس ساماندهی اموال و مراودات حقوقی شهروندان را برعهده دارند و در فرآیند دادرسی قضایی یکی از ارکان و دلایل مهم به شمار می‌روند.  
رییس کل دادگستری استان کردستان بر لزوم رعایت صداقت و امانتداری شاغلین این عرصه تاکید کرد و خطاب به سردفتران و دفتریاران اظهار داشت: دفاتر اسناد رسمی بخشی از دستگاه قضایی محسوب می‌شوند و محیط دفاتر اسناد رسمی یک محیط شبه‌قضایی است که حسن خلق و تکریم ارباب رجوع در این دفاتر باید رعایت شود.  
وی دقت و سرعت در اجرای امور اسناد رسمی را ضروری دانست و افزود: باید در این دفاتر قبل از صدور اسناد، استعلامات کامل از ادارات مربوطه گرفته شود.  
حسینی اضافه کرد: حضور ثابت سردفتران در دفاتر اسناد رسمی الزامی است و سردفتران باید با نظارت کامل بر زیرمجموعه خود از بروز تخلفات و جرایم در این دفاتر پیشگیری کنند.  
وی با بیان اینکه مهمترین وظیفه دفاتر اسناد رسمی تثبیت مالکیت مشروع مردم است، گفت: سندهای رسمی کمترین میزان دعاوی را دارند در حالی که سندهای عادی بیشترین دعاوی را دارند و جرایمی مانند کلاهبرداری، فرار مالیاتی و فروش مال غیر از جمله جرایمی هستند که در اسناد عادی صورت می‌گیرد.  
رئیس کل دادگستری استان کردستان بیان داشت: باید با معدود دفاتری که اعتماد مردم را مخدوش می‌کنند برخورد شود و نباید اجازه داد اعتماد مردم دچار خدشه شود.  
وی همچنین بر لزوم نظارت مستمر بر دفاتر اسناد رسمی تاکید کرد. 
شایان ذکر است که ششم دی ماه هر سال در تقویم به نام روز دفاتر اسناد رسمی ثبت شده است.
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید