پنج شنبه، 13 اردیبهشت 1403
روژان پرس » اخبار » پروژه تعریض پل قشلاق سنندج افتتاح شد

گام‌های شهرداری برای گره‌گشایی ترافیک سنندج

پروژه تعریض پل قشلاق سنندج افتتاح شد

0
کد خبر: 1430

پروژه تعریض پل قشلاق سنندج افتتاح شد

سیدانور رشیدی شهردار سنندج در مراسم بهره‌برداری از این پروژه اظهار کرد: رفع مشکلات ترافیکی به عنوان یک مطالبه جدی از سوی مدیریت شهری در سنندج دنبال می‌شود و در این راستا برنامه‌های کوتاه و بلندمدتی تعریف شده است.
پروژه تعریض لاین خروجی پل قشلاق سنندج از پروژه‌های شهرداری سنندج با نگاه رفع گره‌ ترافیکی در خروجی شهر به سمت قروه سال گذشته کلید خورد و در بازه زمانی یک سال اجرا و با حضور استاندار کردستان و جمعی از مسئولان افتتاح شد.
امروزه مدیریت ترافیک یکی از مهم‌ترین بخش‌های مدیریت و برنامه‌ریزی شهری است، چراکه با توسعه شهرها و وسعت یافتن محدوده شهری تعداد خودروها نیز افزایش یافته است و افزایش خودروها باعث ایجاد ترافیک و مشکلات زیادی از جمله آلودگی‌های گوناگون و هدر رفتن زمان می‌شود که برای غلبه بر این مشکلات باید به بهترین شکل ممکن ترافیک را مدیریت کرد و با برنامه‌ریزی درست از منابع موجود بیشترین استفاده را برد.
رفع مشکل ترافیک به عنوان یکی از مطالبات جدی مردم شهر سنندج در این دوره از فعالیت شهرداری و شورا به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت و در همین راستا برنامه‌ریزی‌های مختلفی در قالب برنامه‌های کوتاه، میان مدت و بلند مدت با هدف رفع این مشکل تدوین و در حال اجرا است.
طرح جامع ترافیکی با نگاه پیاده راه سازی، ایجاد پارکینگ‌های طبقاتی به ویژه در بافت مرکزی شهر، اجرای چند کلان پروژه از جمله  احداث بلوار ۲۴ متری اتصال میدان ۱۲ فروردین به بیمارستان توحید، پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان محمدی، پروژه کمربندی اسلام‌آباد سنندج، حمل و نقل هوشمند و...از برنامه‌های در حال اجرای شهرداری سنندج در راستای رفع گره‌های ترافیکی است.
سیدانور رشیدی شهردار سنندج در مراسم بهره‌برداری از این پروژه اظهار کرد: رفع مشکلات ترافیکی به عنوان یک مطالبه جدی از سوی مدیریت شهری در سنندج دنبال می‌شود و در این راستا برنامه‌های کوتاه و بلندمدتی تعریف شده است.
وی اضافه کرد: تمام توان و تلاش خود را برای خدمت به شهروندان و رفع مشکلات ترافیکی شهر به‌کار می‌گیریم و در همین راستا در کنار انجام کارهای کوتاه مدت کار مطالعاتی چند طرح کلان شهری با هدف رفع مشکلات ترافیکی انجام شده است.
وی در مورد پروژه تعریض پل قشلاق سنندج هم گفت: با توجه به قرارگیری پل قشلاق در ورودی شهر(محور سنندج - همدان) روی رودخانه قشلاق، به علت تردد بسیار زیاد و نبود عرض مناسب سواره‌رو در پل موجود، در ساعت‌های پیک قیف ترافیکی ایجاد می‌شد.
وی خاطرنشان کرد: تاخیر در انجام امور شهری و کاهش بازدهی، افزایش خستگی و استرس ناشی از رانندگی، افزایش آلودگی هوا و آلودگی صوتی از تاثیرات منفی ترافیک زیاد در این محور بود.
شهردار سنندج هدف اجرای تعریض پل قشلاق را رفع مشکل ترافیکی و تسهیل در تردد خودروها اعلام کرد   گفت: افزایش شبکه معابر، تسهیل شبکه عبور و مرور، کاهش ترافیک و افزایش ایمنی از مهم‌ترین اهداف اجرای این پروژه‌هاست.
رشیدی به مشخصات فنی پروژه هم گریزی زد و گفت: تعریض پل قشلاق به طول 500 متر به عرض 9 متر، تعداد 12 شمع به عمق 7 تا 23 متر، 12 ستون به ارتفاع 5 متر، 5 دهنه 20 متری و اجرای 500 متر روشنایی از جمله عملیات‌های اجرای این پروژه بوده است.

استاندار:‌ رویکرد توسعه‌ای مدیریت شهری سنندج قابل تقدیر است
استاندار کردستان گفت: با تعاملی که بین شورا شورا و شهرداری وجود دارد، رویکرد توسعه‌ای مدیریت شهری سنندج قابل تقدیر است.
اسماعیل زارعی کوشا در حاشیه مراسم بهره برداری از پروژه تعریض خروجی پل قشلاق سنندج گفت: جدیت ما در توسعه، تعالی و خدمات سطح شهر و مدیریت شهری از این بابت می‌تواند ویترین خدمات نظام در استان باشد، از اهمیت زیادی برخوردار است.
وی اظهار کرد: خدمت‌رسانی و خدمت‌گذاری در مرکز استان به ویژه در حوزه مدیریت شهری ویترین و نمایشگاه خدمات نظام در کل استان است و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی ادامه داد: خوشبختانه با همدلی و رویکرد تعاملی بسیار خوبی که بین شورا و شهرداری وجود دارد شهرداری سنندج در حال ارائه خدمات بسیار خوب و چشمگیری در سطح شهر است.
استاندار کردستان افزود: نتیجه و خروجی تعامل بسیار خوبی بین شورا و شهرداری و نظارت خوب معاونت عمرانی موجب انجام اقدامات بسیار خوب و اجرای پروژه‌های متعدد در سطح شهر شده است که هر از چندگاهی شاهد بهره‌برداری از این پروژه‌ها هستیم.
زارعی کوشا تصریح کرد: امروز پروژه تعریض پل قشلاق به عنوان یکی از ضرورت‌ها در شهر سنندج که سال گذشته کلنگ‌زنی شد به بهره‌برداری رسید و تقدیم مردم شد.
وی رویکرد مدیریت شهری سنندج را بسیار خوب و موثر خواند و افزود: شهر سنندج با توپوگرافی خاص فرصت‌هایی در اداوار مختلف از دست داده و با مشکلات اعتباری و درآمدی هنوز راه‌های نرفته زیادی دارد و پروژه‌های زیادی باید در آن اجرا شود که امیدواریم با همین عزم این مهم تحقق پیدا کند.
استاندار کردستان تصریح کرد: جدیت ما در توسعه و تعالی و خدمات در سطح شهر و مدیریت شهری از این بابت می‌تواند نمایانگر خدمات در کل استان و ویترین خدمات نظام در استان باشد، از اهمیت زیادی برخوردار است.
زارعی کوشا اضافه کرد: کارهای موثری در حوزه های مختلف زیربنایی و روبنایی انجام شده و ظرف هفته های آینده نیز شاهد بهره‌برداری از تعدادی از این پروژه‌ها باشیم.
وی عنوان کرد: در حوزه سرمایه‌گذاری در مدیریت شهر طراحی و ظرفیت سازی‌های خوبی صورت گرفته است امیدواریم در یکی دو ماه آینده با برگزاری یک همایش خوب و دعوت از سرمایه گذاران گام بزرگی در مسیر توسعه همه جانبه در مرکز استان برداریم.
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید