یکشنبه، 16 اردیبهشت 1403
روژان پرس » اخبار » به‌زودی در مریوان لاین دوچرخه‌سواری احداث می‌شود

پس از موافقت شورای شهر و شهرداری؛

به‌زودی در مریوان لاین دوچرخه‌سواری احداث می‌شود

0
کد خبر: 1252

به‌زودی در مریوان لاین دوچرخه‌سواری احداث می‌شود

این لاین به‌صورت مشترک (دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی) در مسیر پیاده رو میدان بیسارانی تا دریاچه زریوار است. 
روژان‌پرس: همرکاب ارشد دوم (معاون اجرایی) گروه همرکابان سبز آشتی مریوان از ایجاد لاین دوچرخه‌سواری در این شهر خبر داد.
صلاح مینویی در گفت‌وگو با خبرنگار روژان گفت: در سال‌های اخیر رایزنی و جلساتی با شهرداری مریوان در خصوص ایجاد لاین دوچرخه‌سواری صورت گرفت که خوشبختانه بعد از ۷ سال تلاش و پیگیری، در سال جاری موفق به تاییدیه شهرداری و شورای اسلامی شهرستان مریوان شدیم. 
وی با اشاره به اینکه این لاین به‌صورت مشترک (دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی) در مسیر پیاده رو میدان بیسارانی تا دریاچه زریوار است خاطر نشان کرد: متاسفانه خیابان‌های مریوان به‌دلیل ترافیک سنگین، توقف بیش از حد خودروهای شخصی و مهمتر از همه کم‌عرض بودن خیابان‌ها پتنانسیل لازم را برای لاین دوچرخه‌سواری ندارد و امکان دارد مشکلاتی از لحاظ مشکلات ترافیکی بوجود آورد. 
صلاح مینویی افزود: همرکابان سبز آشتی مریوان بعد از ایجاد پروژه لاین دوچرخه سواری، برگزاری سمینار آموزش استانداردهای ترافیکی در دوچرخه‌سواری و همچنین ایجاد کیوسک دوچرخه در ابتدای میدان بیسارانی با تعدادی دوچرخه جهت استفاده گردشگران را به شهرداری پیشنهاد داده است.
وی با اعلام اینکه خوشبختانه بعد از کنفرانس آب و هوایی پاریس در سال 2015 میلادی برای کاهش گرمایش زمین، فرهنگ استفاده از دوچرخه در کشورهای توسعه‌یافته و در حال توسعه به سرعت در حال افزایش است اظهارداشت: در ایران نیز طرح ساخت لاین دوچرخه توسط شهرداری‌ها در دستور کار قرار گرفته که مورد استقبال قشرهای مختلف جامعه بخصوص جوانان واقع شده است.
وی گفت: در شهرستان مریوان و برخی از شهرهای کوچک، فرهنگ استفاده از دوچرخه با کمک فعالین همرکابی سبز خوشبختانه در حال توسعه است اما متاسفانه به‌دلیل نبود لاین دوچرخه‌سواری برخی از شهروندان از استفاده این وسیله غیر موتوری پرهیز می‌کنند.  
وی ادامه داد: دبیرخانه ترویج، توسعه و آموزش همرکابان سبز آشتی مریوان با تلاش‌های جدی خود در تیر ماه سال 1395 تا تاریخ 10 مرداد 1402 خورشیدی  به مدت 7 سال پیگیر ایجاد لاین دوچرخه‌سواری بود که خوشبختانه توانست در مردادماه سال جاری شهرداری و شورای اسلامی را برای احداث لاین دوچرخه سواری متقاعد سازد.

همرکابان سبز آشتی مریوان بعد از 9 سال فعالیت در زمینه توسعه فرهنگ دوچرخه‌سواری در میان جوانان توانست حرکت‌های سبزی را در راستای کاهش ترافیک شهری و همچنان افزایش دوچرخه‌سواری شهری به انجام برساند. همرکابان سبز آشتی زیر مجموعه انجمن خانواده همرکابان سبز است.
این مجموعه در تاریخ 3 ژوئن 2018 میلادی برابر با 13 خرداد 1397 خورشیدی "روز جهانی دوچرخه سواری" را برای اولین بار در ایران اعلام نمود.
گفتنی است که روز جهانی دوچرخه‌سواری در سال 2015 توسط انجمن دوچرخه‌سواری اروپا ECF به سازمان ملل پیشنهاد شد و این روز در 3 ژوئن 2018 رسما توسط سازمان ملل به نام روز جهانی دوچرخه‌سواری اعلام شد.
کلید واژه ها:
دوچرخه‌سواری زریبار
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید