پنج شنبه، 13 اردیبهشت 1403
روژان پرس » اخبار » آغاز عملیات اجرایی دو پروژه عمران شهری در سنندج

با هدف کاهش بار ترافیک انجام می‌شود؛

آغاز عملیات اجرایی دو پروژه عمران شهری در سنندج

0
کد خبر: 1156

آغاز عملیات اجرایی دو پروژه عمران شهری در سنندج

شهردار سنندج می‌گوید: طرح تقاطع غیر همسطح میدان محمدی به صورت سه سطح است که در فاز اول به صورت پل روگذر احداث می‌شود.
پروژه احداث بلوار ۲۴ متری اتصال میدان ۱۲ فروردین به بیمارستان توحید و پروژه تقاطع غیر هم‌سطح میدان محمدی با هدف رفع مشکلات ترافیکی و ارتقای ایمنی حرکت سواره و پیاده در شهر سنندج کلنگ‌زنی شد.
به گزارش خبرنگار روژان شهردار سنندج در مراسم آغاز به کار ساخت این دو پروژه گفت: رفع مشکلات ترافیکی به عنوان یک مطالبه جدی از سوی مدیریت شهری در سنندج دنبال می‌شود و در این راستا برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدتی تعریف شده است.
سیدانور رشیدی افزود: ورودی شهر سنندج از جاده همدان دچار کمبود امکانات و دارای اغتشاش بصری است و می‌دانیم زیبنده شهر نیست. مسیر پارک محمدی به دلیل مجاورت با کمربندی بهشت محمدی و همچنین شهرک صنعتی، آساوله و ناحیه منفصل شهری نایسر یکی از معابر شلوغ و دارای بار ترافیکی بسیار بالایی است و گره ترافیکی این مسیر مشکلات زیادی برای شهروندان به وجود آورده است. با اجرای پروژه تقاطع غیر همسطح میدان محمدی بخشی از این مشکلات بر طرف می‌شود.
شهردار سنندج خاطرنشان کرد: طرح تقاطع غیر همسطح میدان محمدی به صورت سه سطح است که در فاز اول به صورت پل روگذر احداث می‌شود.
رشیدی به مشخصات فنی پل روگذر تقاطع محمدی اشاره کرد و افزود: طول کلی تقاطع ۵۴۰ متر، طول عرشه ۲۴۰ متر طول (۸ دهنه ۳۰ متری)، عرض عرشه ۹.۲ متر، ۵۴ عدد شمع ۱۸ عدد از شمع‌ها در عمق ۳۰ متری و ۳۶ عدد در عمق ۲۱ متری، ۹ عدد پایه به ارتفاع ۷ متر و طول خاکریزی مسلح این پروژه ۳۰۰ متر طول است.
شهردار سنندج در مورد اجرای پروژه اتصال میدان ۱۲ فروردین به بیمارستان توحید هم عنوان کرد: طول مسیر بلوار جدیدالاحداث میدان ۱۲ فروردین ۲ کیلومتر با احتساب ساماندهی میادین است. این پروژه نیز با هدف اتصال و دسترسی آسان ساکنین شمال شرقی به جنوب شرقی شهر، کاهش و روان‌سازی ترافیک، ایمنی در تردد و همچنین کاهش تصادفات در دستور کار قرار گرفته است.

بخشی از ترافیک سنندج به عدم اجرای طرح تفصیلی برمی‌گردد
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان نیز در این مراسم اظهار کرد: ورودی سنندج از جاده کرمانشاه بسیار مناسب طراحی شده و از معیارهای قابل قبولی برخوردار است اما متاسفانه ورودی شهر از سمت همدان منظره‌ای آشفته و درهم دارد که اجرای این پروژه‌ها می‌تواند به رفع این مشکل کمک کند.
کیومرث حبیبی با اشاره به اینکه بخشی از مشکلات ترافیک شهر سنندج به عدم اجرای طرح تفصیلی بر می‌گردد گفت: نبود یک سلسله مراتب در شبکه اتصالات بار شبکه را روی یک سری مسیر اصلی انداخته است، از این رو اجرای این ۲ پروژه می‌تواند نقش مهمی در ارتقای کیفیت و در عین حال توسعه پایدار مرکز استان داشته باشد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان ضمن تقدیر از تلاش‌های مجموعه شهرداری و اعضای شورای ترافیک، گفت: اجرای این دو پروژه تاثیرگذار یک کارنامه ماندگار را به اسم شهرداری و شورای این دوره رقم می‌زند.
او با اشاره به اینکه امروزه توسعه شهرها را با تقاطع‌های غیر همسطح آن می‌شناسند افزود: پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان محمدی جز پروژه‌های اولویت‌دار شهر سنندج است چرا که با افتتاح کریدور شمالغرب بار ترافیکی در این نقطه ۵ برابر خواهد شد.

کاهش ترافیک از اولویت‌های شهرداری است
رئیس شورای شهر سنندج  نیز در این مراسم گفت: یکی از مهم‌ترین مباحثی که در وضعیت ترافیکی شهر سنندج تاثیرگذار است ساماندهی میدان محمدی است که امروز با تلاش مدیریت شهری کلنگ‌زنی شد.
فرهاد میمنت‌آبادی با بیان اینکه اجرای کارهای زیربنایی در راستای کاهش ترافیک از اولویت‌های مدیریت شهری در سنندج است، عنوان کرد: اعضای شورای شهر سنندج هر نوع حمایتی که نیاز شهرداری باشد را در این راستا دریغ نخواهد کرد.
وی افزود: تمام اعضای شورای شهر به صورت متفق‌القول بر این عقیده هستیم که این پروژه‌ها باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن به پایان برسد و از همین تریبون اعلام می‌کنیم تمام قد شهردار را در اجرای این پروژه‌ها حمایت خواهیم کرد.
میمنت‌آبادی خاطرنشان کرد: بازه زمانی برای اجرای این پروژه یک سال تعیین شده ولی بنا به اعلام پیمانکار که از شرکت‌های پیمانکاری بومی و قدر استان است در صورت تامین به موقع اعتبار، ۸ ماهه پروژه را تحویل خواهد داد.
او با بیان اینکه هیچ محدودیت و ممنوعیتی برای تامین مالی این پروژه‌ها نداریم، افزود: معتقدیم تاخیر در اجرای این پروژه حتی برای یک روز ضربات جبران ناپذیری خواهد زد.
رییس شورای شهر سنندج اضافه کرد: اجرای پروژه اتصال کنارگذر بیمارستان توحید به میدان ۱۲ فروردین با توجه به اینکه یکی از اصلی‌ترین مسیرهای دسترسی به مراکز درمانی است نقش مهمی در کاهش زمان رسیدن شهروندان به مراکز درمانی خواهد داشت.
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید