شنبه، 15 اردیبهشت 1403
روژان پرس » اخبار » زنان در بوم نقاشی

اسدالله ملاسلیمی

زنان در بوم نقاشی

0
کد خبر: 1346

زنان در بوم نقاشی

هنر، حرکت دینامیکی تاریخ و سختی‌های درد زایش آن را می‌کاهد. 
نمایشگاە موفق خانم نگین وکیلی هنرمند سنندجی در گالری هنر این شهر، با مفهوم و پردازش بە مفاهیم زیباشناختی دنیای زنان، فرصتی بود برای پرداختن یک زن از دنیای هنر و طرح و رنگ به دنیای پیچیده و غامض زنانگی، که آنچه  هنر بدان می پردازد، چالش‌های فکری بشری است؛ چالش‌هایی که ذهن انسان را به خود مشغول می‌دارد  و در این گره‌گشایی عقلانی، احساس دلبستگی بە آنچه هست با بیم از آنچه خواهد شد، در هم تنیده شدە و از دریچه‌ی ذهن و با نمادهای اجتماعی مرسوم در قالب هنر ـ و این بار نقاشی ـ بازسازی و به بیننده عرضه شدە است.
  هنر بازنمایی شادی‌ها و اندوە‌های انسانی است، احساساتی کە در اذهان و مراودات بارها طنین یافته و در پایان، بسان عصاره یک آگاهی، عصیان و امید بر دست‌های یک هنرمند جان و تجسم دوبارە می‌یابد.
  زن در جامعه ما در در یک فرصت ابراز وجود بی‌بدیل قرار گرفته است، فرصتی که تنها ناشی از وجود تاریخی جنس زن است و لاغیر؛ در این تحول هر چندان که جنبه‌های اثباتی بیشتر و ابعاد سلبی کمتر باشد، ماندگاری، اثرگذاری و حرکت در بطن اجتماعی و تاریخی ممکن‌تر و دستاوردهای آن گسترده‌تر خواهد شد.
  هنر، حرکت دینامیکی تاریخ و سختی‌های درد زایش آن را می‌کاهد. هنرمند زن آگاه، به همه فرصت‌ها و چالش‌ها اجازه بروز و ظهور خواهد داد و آنچه که ماندگار و مقبول خواهد شد، نگاره‌ی ابعاد متنوع زندگی اجتماعی آینده ماست.
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید