جمعه، 14 اردیبهشت 1403
روژان پرس » اخبار » بخشودگی جرایم بیمه‌ای فرصتی مغتنم برای کارفرمایان

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی کردستان خبر داد؛

بخشودگی جرایم بیمه‌ای فرصتی مغتنم برای کارفرمایان

0
کد خبر: 1167

بخشودگی جرایم بیمه‌ای فرصتی مغتنم برای کارفرمایان

کردستان ۲۱۸ هزار بیمه شده اصلی دارد که ۶۶۶ هزار نفر از جمعیت کل استان را پوشش می‌دهد بنابراین ضریب نفوذ تامین اجتماعی در استان 39.8 درصد است.
مدیرکل سازمان تامین اجتماعی کردستان با اعلام خبر ابلاغ طرح بخشودگی جرایم بیمه‌ای، کارفرمایان کردستانی را برای استفاده از این فرصت فراخواند.
سید صلاح قریشی با اشاره به تعداد جمعیت بیمه شدگان کردستان گفت: در حال حاضر در کردستان ۲۱۸ هزار بیمه شده اصلی داریم که ۶۶۶ هزار نفر از جمعیت کل استان را پوشش می‌دهند بنابراین ضریب نفوذ تامین اجتماعی در استان 39.8 درصد است.
وی تصریح کرد: سال گذشته سه‌هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان در راستای انجام تعهدات ک وتاه‌مدت و بلندمدت هزینه شد علاوه بر این در دو ماهه اخیر سالجاری شش‌هزار و ۶۹۰ میلیارد تومان در این راستا پرداخت شد.
قریشی با تاکید بر ضرورت استفاده کارفرمایان کردستانی از فرصت بخشودگی جرایم اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی در راستای عمل به فرامین مقام معظم رهبری و حمایت از تولید، طرح بخشودگی جرایم بیمه‌ای، کارفرمایان کارگاه‌های فعال تولیدی، صنعتی، معدنی و خدماتی و ا صناف در سطح کشور و استان اجرا می‌شود.
مدیرکل تامین اجتماعی کردستان خاطر نشان کرد: اجرای این طرح بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از اول خرداد کلید خورد و تا پایان مرداد ماه به مدت ۳ماه اجرا می‌شود، بر اساس این طرح کارفرمایان متقاضی استفاده از بخشودگی جرایم بیمه‌ای می‌توانند اصل بدهی بیمه‌ای خود را به صورت نقدی و یا اقساط پرداخت کنند.
وی افزود: کارفرمایان در صورت پرداخت نقدی از ۱۰۰ درصد بخشودگی، در صورت اقساط ۱۲ ماهه از بخشودگی ۸۵ درصد، در صورت اقساط ۲۴ ماهه از ۷۵ درصد و در صورت اقساط ۳۶ ماهه از ۵۰ درصد استفاده کنند.
وی اضافه کرد: کارفرمایانی که حداقل به مدت یک سال از زمان تقسیط بد هی، نسبت به حفظ یا افزایش نیروی انسانی کارگاه ، بر مبنای لیست اسفندماه سال ۱۴۰۱ و ارسال لیست و پرداخت کامل حق بیمه کارکنان شاغل کارگاه مشمول این طرح می شوند، همچنین کارگاه‌هایی که بر مبنای لیست اسفندماه سال گذشته تع داد بیمه‌شدگان آنها کاهش یافته باشد بعد از بازگشت نیروی کار تعدیل شده یا جایگزینی آنها در زمان درخواست و رعایت حفظ اشتغال در دوره تقسیط، از بخشودگی جرایم برخوردار خواهند شد.
وی در پایان گفت: کارفرمایان باید از طریق از طریق سامانه خدمات غیر حضوری سازمان تأمین‌ اجتماعی به نشانی es.tamin.ir  حداکثر تا تاریخ ۳۱ مرداد ماه ثبت کنند و هیچ درخواست کتبی از کارفرمایان گرفته نخواهد شد.
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید