دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
روژان پرس » اخبار » آیین قدردانی از سازندگان مرکز پیوند مغز استخوان در سنندج

ایرج بهرام‌نژاد

آیین قدردانی از سازندگان مرکز پیوند مغز استخوان در سنندج

0
کد خبر: 1140

آیین قدردانی از سازندگان مرکز پیوند مغز استخوان در سنندج

اولین پیوند در این مرکز چندی پیش، برای نوجوانی شش ساله انجام شد که با موفقیت پایان یافت و نوجوان دریافت کننده مغز استخوان از این بیمارستان ترخیص شد.
سونامی سرطان متاسفانه در این سال‌ها تهدیدی جدی خصوصا برای نسل جوان محسوب می‌شود. یک‌سال پیش به همت و پیگیری آقای موسیمر مدیر عامل انجمن خیرین استان کردستان و ارتباط با بنیاد خیریه رویا فروزش استارت ساخت مرکز پیوند مغز استخوان در کردستان زده شد. با تامین زمین در محوطه بیمارستان بعثت سنندج و عقد قرداد ساخت این مرکز بین دانشگاه علوم پزشکی و بنیاد فروزش، عملیات اجرایی ساخت مرکز بلافاصله آغاز شد.





این مرکز اینک با داشتن چندین اطاق برای بیماران پیوندی، در غرب کشور کم‌نظیر است و خدمات رایگان در آن به بیماران پیوند مغز استخوان ارائه می‌شود؛ خدماتی که هزینه‌ای سنگین در بر دارد و انجام آن برای خیلی‌ها سخت و طاقت‌فرساست.
اولین پیوند در این مرکز چندی پیش، برای نوجوانی شش ساله انجام شد که با موفقیت پایان یافت و نوجوان دریافت کننده مغز استخوان از این بیمارستان ترخیص شد.
به‌پاس تلاش‌های خیرین به‌ویژه اهتمام بنیاد خیریه فروزش برای ساخت این مرکز پزشکی، روز پنجشنبه گذشته آیین گرامیداشتی در سالن آمفی‌تئاتر بیمارستان بعثت سنندج برگزار شد.
در این مراسم که مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کردستان، خیرین، هنرمندان، و نمایندگانی از اقشار مختلف مردم قدرشناس و نیکوکار سنندج حضور داشتند ضمن افتتاح رسمی مرکز پیوند استخوان سنندج از  اقدام خیرخواهانه بنیاد فروزش قدردانی شد.
در این مراسم، سخنرانان از اعضای بنیاد رویا فروزش و تلاش‌های ارزشمند دانشگاه علوم پزشکی کردستان قدردانی کردند.
در ادامه این مراسم پس از مولودی‌خوانی و هنرنمایی چند هنرمند کردستان ایرج بهرام‌نژاد هنرمند و همکار روزنامه روژان که خود سال‌هاست با رنج سرطان دست و پنجه نرم کرده و با پیوند مغز استخوان بهبودی یافته است ضمن بوسیدن دست مادر داغ‌دار خانم فروزش که فرزندش را بر اثر ابتلا به سرطان از دست داده است دو تابلوی ارزشمند اهدایی دو هنرمند نامدار کردستان هادی ضیاالدینی و فردین صادق‌ایوبی را به خانم فروزش تقدیم کرد تا نمادی از قدرشناسی مردم کردستان از این بانوی خیر باشد. 
در ادامه مراسم خانم فروزش که دختر پزشک‌اش را در اثر بیماری سرطان از دست داده است گفت: دخترم رویا آرزو داشت اگر از بیماری جان سالم به‌در برد برای کمک به بیماران سرطانی بنیادی را تشکیل خواهد داد؛ اما متاسفانه به‌خاطر پیشرفت سرطان جان به جان آفرین تسلیم کرد و من به‌عنوان یک مادر این آرزوی دخترم را با تشکیل بنیادی به‌نام خودش برآورده کردم تا به‌یاد او و کمک سایر مراکز مبارزه با سرطان، جان انسان‌های مبتلا به سرطان را در ایران نجات دهیم.
وی افزود: ایجاد مرکز پیوند مغز استخوان در سنندج که با صرف هزینه‌ای چندین میلیارد تومان از طرف بنیاد رویا و کمک‌های موثر دانشگاه علوم پزشکی کردستان راه‌اندازی شده یک مرکز مهم است چرا که عملیات پیوند به عنوان آخرین راه نجات جان بیماران سرطانی در این مرکز انجام می‌شود‌ به‌ویژه برای بیمارانی که با شیمی‌درمانی و پرتودرمانی جواب مثبت نگرفته‌اند.
در مسیر پرمشقت ساخت این مرکز پیوند آقایان دکتر مرادویسی رئیس سابق بیمارستان بعثت که به‌حق زحمت کشیده و یادگاری از خود برجای نهاد و مهندس سالار نقشبندی حسامی نماینده بیناد فروزش و از دلسوزان کردستان که از صفر تا صد این مرکز بر شانه‌های این دو گران مرد بود قدردانی شود.
با افتتاح این مرکز دیگر بیماران نیازمند پیوند مغز استخوان، نیازی به مراجعه و صرف هزینه سنگین عزیمت به استان‌های بزرگ ندارند و به‌طور رایگان می‌توانند پیوند را در مرکز استان انجام دهند.
لازم به ذکر است خانم فروزش در آمریکا زندگی می‌کند و اصالتا کُرد‌زبان است اما هرگز خدمت به مردم زادگاهش را فراموش نکرده است.
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید