دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
روژان پرس » اخبار » بمباران ۱۵ خرداد بانه در کتب درسی گنجانده شود

معاون سیاسی استاندار کردستان:

بمباران ۱۵ خرداد بانه در کتب درسی گنجانده شود

0
کد خبر: 1079

بمباران ۱۵ خرداد بانه در کتب درسی گنجانده شود

در هشت سال جنگ تحمیلی عراق علیه ایران شهر بانه ۷۲ بار بمباران شد که حادثه ۱۵ خرداد خونین‌ترین آنها است.
روژان‌پرس: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان خواستار گنجاندن بمباران خونین ۱۵ خرداد بانه در کتب درسی دانش‌آموزان شد.
مهدی رمضانی گفت: همچنین حادثه خونین ۱۵ خرداد سال ۱۳۶۳ بانه باید به عنوان روز مقاومت مردم این شهرستان در تقویم رسمی کشور ثبت شود.
وی در جلسه هماهنگی برگزاری یادواره شهدای ۱۵خرداد بانه، این حادثه را نماد مظلومیت مردمان این دیار دانست و بر رایزنی و مکاتبات لازم برای ثبت این واقعه در تقویم رسمی کشور و نیز آوردن نام این روز در کتب درسی دانش‌آموزان تاکید کرد.
فرماندار بانه نیز در این جلسه گفت: در حادثه ۱۵ خرداد بانه اجتماع مردم در پارک ۱۵ خرداد این شهر هدف جنگنده‌های رژیم بعث عراق قرار گرفت که بر اثر آن ۶۰۶ نفر شهید و بیش از ۲۰۰ نفر مجروح شدند.
کمال خدری با بیان اینکه در حال حاضر شهرستان بانه آماده برگزاری یادواره کشوری شهدای این روز است، افزود: باید تمام تلاش خود را برای برگزاری مراسمی در شان شهدا و خانواده‌ها آنان به‌کار گیریم.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان نیز حادثیه بمباران ۱۵ خرداد بانه را جنایتی کم‌نظیر دانست و گفت: در هشت سال جنگ تحمیلی عراق علیه ایران شهر بانه ۷۲ بار بمباران شد که حادثه ۱۵ خرداد خونین‌ترین آنها است.
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید