دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
روژان پرس » اخبار » وعده پیگیری مجروحان شیمیایی روستای قلعه‌جی سروآباد

با حضور معاون رئیس مطرح شد؛

وعده پیگیری مجروحان شیمیایی روستای قلعه‌جی سروآباد

0
کد خبر: 1029

وعده پیگیری مجروحان شیمیایی روستای قلعه‌جی سروآباد

علیرضا شهسواری در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان کردستان که با حضور قاضی‌‌زاده هاشمی در استانداری کردستان برگزار شد، اظهارداشت: مطالبات مردم روستای قلاجی که در بمباران شیمیایی آسیب‌های پوستی، ریوی و جسمی متحمل شدند با جدیت پیگیری خواهد شد.
سنندج- خبرنگار روژان‌پرس: مدیرکل بنیاد شهید استان کردستان وعده پیگیری مشکلات مجروحان شیمیایی روستای قلعه‌جی سروآباد را داد.
علیرضا شهسواری در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان کردستان که با حضور قاضی‌‌زاده هاشمی در استانداری کردستان برگزار شد، به مطالبات مردم قلعه‌جی اشاره کرد و اظهارداشت: مطالبات مردم این روستا که در بمباران شیمیایی آسیب‌های پوستی، ریوی و جسمی متحمل شدند با جدیت پیگیری خواهد شد.
وی تاکید کرد: در کمیسیون پزشکی عوارض پوستی و آثار شیمیایی آسیب‌دیدگان در بمباران شیمیایی پیگیری می‌شود.
شیوا قاسمی‌پور نماینده مردم مریوان در مجلس شورای اسلامی‌ نیز خواستاری پیگیری مطالبات روستای قلعه‌جی سروآباد در راستای آسیب‌های ریوی و پوستی مردم از بمباران شیمیایی شد.
روستا قلعه جی (قهڵاجێ» از توابع شهرستان سرو آباد است که از ۲۵ اسفند ۱۳۶۶ تا اواخر فروردین ۱۳۶۷ قریب ۱۰ بار مورد حمله بمباران شیمیایی رژیم بعثی صدام قرار گرفت.
معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید کشور نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه این شورا هر سه ماه یکبار و با حضور استاندار باید تشکیل شود، افزود: این شورا برجسته‌ترین ستاد ملی و منطقه‌ای کشور است، تمام نهادهای فرادولتی و حاکمیتی عضو آن هستند.
قاضی‌‌زاده هاشمی یادآور شد: مصوبات شورا برای تمام دستگاه‌ها لازم‌الاجراست. یک درصد بودجه جاری کشور به این شورا اختصاص داده شده است.
وی اظهار کرد: کردستان در زمینه برگزاری جلسات ترویج فرهنگ ایثار و شهادت رتبه بیستم کشور را حائز است.
وی گفت: ارائه خدمات رفاهی و مسکن و توجه به موضوع اشتغال و کارآفرینی به اقشار ایثارگر و خانواده شهید از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
معاون رئیس‌جمهور تولید شغل و مسکن برای ایثارگران را از وظایف دولت دانست و خاطر نشان کرد: از محل صندوق توسعه ملی منابعی برای ایثارگران اختصاص می‌یابد.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه بقیه الله به صورت تخصصی در زمینه شرایط جانبازان شیمیایی فعالیت دارد افزود: این مرکز با همکاری دانشگاه علوم پزشکی می‌تواند شیمیایی بودن فرد ایثارگر را شناسایی کند.
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید