جمعه، 14 اردیبهشت 1403
روژان پرس » اسلایدر » برگزاری تور پرنده نگری در پارک جنگلی آبیدر سنندج

به مناسبت هفته زمین پاک انجام شد؛

برگزاری تور پرنده نگری در پارک جنگلی آبیدر سنندج

0
کد خبر: 1809

برگزاری تور پرنده نگری در پارک جنگلی آبیدر سنندج

شرکت کنندگان با استفاده از تلسکوپ مخصوص پرنده نگری و دوربین چشمی، پرندگان مهاجر را به نظاره نشستند و پرندگانی همچون انواع سسک، بلبل خرمایی و دم سرخ، غراب، قرقری و... را از نزدیک مشاهده کردند.
به مناسبت گرامیداشت هفته زمین پاک روزپنج شنبه برنامه تور پرنده‌نگری با حضور کارشناسان اداره کل و اداره محیط حفاظت زیست، اعضای خانه محیط زیست و جمعی از دوست داران طبیعت و محیط زیست در پارک جنگلی آبیدر سنندج برگزار شد.
رئیس اداره آموزش و مشارکت‌های مردمی محیط زیست کردستان گفت: حیات وحش و به ویژه پرندگان از ثروت‌های طبیعی و ملی کشور به شمار می‌روند و با توجه به نقش و اهمیت پرندگان در طبیعت است که می‌توان به ارزش وجودی و اهمیت واقعی پرندگان مهاجر و بومی منطقه پی برد.
امیر حشمتی با اشاره به اهمیت آموزش‌های همگانی محیط زیستی در میان اقشار مختلف جامعه افزود: هدف از اجرای این برنامه، آشنایی هرچه بیشتر عموم مردم و دوست داران محیط زیست به صورت عملی با اهمیت و ارزش زیستگاه‌های طبیعی، منابع آبی و پرندگان مهاجر و بومی ساکن در استان است.
نوید زمانی مدرس حوزه محیط زیست و تنوع زیستی دانشگاه کردستان هم در این برنامه ضمن بیان اهمیت پرندگان اظهار کرد: پرنده نگری به ما می‌آموزد که به جای اسلحه در دست گرفتن و بیجان کردن جانوران وحشی، دوربین در دست بگیریم و این مخلوقات بی نظیر خداوندی را نظاره کنیم و از دیدن رقاصی و حرکات موزون آنها در سطح آب لذت ببریم و تصاویر آنها را ثبت کنیم.
وی ادامه داد: پرندگان در طبیعت و زنجیره غذایی، کارکرد بالایی دارند و امروزه، اکثر کشورها از نقش آنها در طبیعت گردی و اکوتوریسم برای کسب درآمد و رونق اقتصادی استفاده می‌کنند
در ادامه شورش وهابی پرنده شناس و محقق محیط زیست نیز ضمن معرفی گونه‌های متنوع پرندگان بومی و مهاجر استان، لزوم حفاظت و صیانت از این زیستمندان را برای شرکت کنندگان در برنامه پرنده نگری بیان کردند.
در ادامه شرکت کنندگان با استفاده از تلسکوپ مخصوص پرنده نگری و دوربین چشمی، پرندگان مهاجر را به نظاره نشستند و پرندگانی همچون انواع سسک، بلبل خرمایی و دم سرخ، غراب، قرقری و... را از نزدیک مشاهده کردند.
کلید واژه ها:
پرنده‌نگری
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید