جمعه، 1 تیر 1403
روژان پرس » اخبار » شهرداری الکترونیک؛ گام بزرگ شهرداری سنندج برای ساماندهی مدیریت شهری

شهرداری الکترونیک؛ گام بزرگ شهرداری سنندج برای ساماندهی مدیریت شهری

0
کد خبر: 1915

شهرداری الکترونیک؛ گام بزرگ شهرداری سنندج برای ساماندهی مدیریت شهری

شهردار سنندج با اعلام خبر اجرای طرح شهر هوشمند گفت: فاز اول این طرح را با 200 کیلومتر کابل کشی فیبر نوری در سطح شهر آغاز کردیم.
مراسم رونمائی از شهرداری الکترونیک با حضور وزیر کشور، استاندار کردستان، ماموستا فایق رستمی نماینده کردستان در مجلس خبرگان در مجموعه فرهنگی هنری شهرداری سنندج برگزار شد.
شهردار سنندج با اشاره به نیازهای عمرانی و رفاهی این شهر خواستار افزایش حمایت دولت از شهرداری سنندج شد و گفت: شهرداری ویترین خدمات نظام اسلامی به کردستان است که همواره مورد حمایت همه نهادهای حاکمیتی بوده اما برای افزایش گستره کمی و کیفی خدمات و ارتقاء شاخص‌های توسعه‌یافتگی نیازمند حمایت‌های بیشتر هستیم.
سید انور رشیدی افزود: روش‌های فعلی خدمات رسانی به عمران، رفاه و امنیت شهری جوابگوی شرایط فعلی و آینده نیست زیرا هم تغییرات مستمر الگوی مدیریت شهری و زیرساخت‌های نرم‌افزاری مدیریت شهری تغییر کرده و هم گستره مطالبات شهروندان، بنابراین باید استفاده از آخرین دستاوردهای نرم‌افزاری و سخت‌افزاری روز دنیا را در دستور کار قرار دهیم تا بتوانیم هم رضایت جامعه را به دست آورده و هم الگوی سایر کشورها شویم.
وی اعلام کرد: استفاده از روش‌های نوین مدیریت شهری از سال‌ها قبل در دستور کار شورای اسلامی شهر و مدیریت ارشد استان بود اما موانع متعددی داشت که برای رفع آنها نیازمند زمان، اراده قاطع و بودجه بود و مجموعه مدیریت شهری و استانی فعلی با هماهنگی کامل برای استقرار شهرداری الکترونیک اقدام کردند.
رشیدی تصریح کرد: روش‌های قدیمی مدیریت و خدمات شهری بر اساس نیازها و شرایط گذشته تدوین و تعریف شده و برای حال حاضر جوابگو نیست چون موجب افزایش احتمال خطا در محاسبات، زمان انجام خدمات و  تخلف احتمالی خواهد شد و ضرورت دارد تا روش‌های نوین را جایگزین کرد تا هم روند توسعه با سرعت کمی و کیفی پیش رود و هم رضایت مردم کسب شود.
وی در ادامه اظهار کرد: شهرداری برای ورود به شهرداری الکترونیک اقدام به عکس‌برداری هوایی از 5 هزار و 300 هکتار سطح شهر و حومه و تامین تمام زیرساخت‌های مربوط به سامانه‌های GIS، حمل و نقل و ترافیک، مدیریت 125، سامانه بار، نوبت‌دهی دیدارهای مردمی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری انجام شده است.
شهردار سنندج افزود: صرفه‌جوئی در زمان، کاهش ترافیک، کاهش هزینه سوخت و افزایش سرعت و دقت از تبعات این طرح است.
وی با اعلام خبر اجرای طرح شهر هوشمند گفت: فاز اول این طرح را با 200 کیلومتر کابل کشی فیبر نوری در سطح شهر آغاز کردیم.
رشیدی با اشاره به پایین بودن سرانه فضای سبز در شهر سنندج اعلام کرد: برنامه افزایش سرانه فضای سبز یکی از اولویت‌های مدیریت شهری است که پروژه‌های بزرگی به مساحت 143 هکتار در دستور کار قرار گرفت که در 5/2 سال اخیر با یک حرکت ضربتی و جهادی 50 درصد از آن به بهره‌برداری رسید.
وزیر کشور با تاکید بر الزام به تغییر در روش‌های خدمات رسانی و مدیریت شهری گفت: افق شهر هوشمند از مسیر شهر الکترونیک می‌گذرد و باید همه امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری آن فراهم شود.
احمد وحیدی افزود: دولت طرح دولت الکترونیک را با هدف افزایش سرعت کمی و کیفی توسعه و رفع موانع پیش رو را در اولویت اقدامات عملی خود قرار داد که بدون حضور شهرداری‌ها ممکن نیست زیرا بخش بزرگی از خدمات درخواستی مردم در دست شهرداری‌هاست.
وی تصریح کرد: ارائه خدمات مورد نیاز توسعه شهری در حوزه‌های عمرانی، رفاهی، تفریحی و مبلمان شهری رسالت اصلی شهرداری‌هاست و باید این را دانست مبلمان شهری بخشی از معماری شهر اسلامی بوده و باید برای تحقق آن تلاش کنیم.
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید