یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
روژان پرس » اخبار » کردستان معین استان هرمزگان در امر گازرسانی است

مدیرعامل شرکت گاز کردستان:

کردستان معین استان هرمزگان در امر گازرسانی است

0
کد خبر: 1859

کردستان معین استان هرمزگان در امر گازرسانی است

مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: سال جدید در راستای تحقق بخشیدن شعار سال، گازرسانی به ۴۰ واحد تولیدی و صنعتی در استان کردستان را در دستور کار داریم.
مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: با توجه به معین بودن استان کردستان در استان هرمزگان، در نظر داریم دو شهر فارغان و احمدی سرگز، ۱۰۰ روستا و ۶۵ واحد تولیدی و صنعتی را به شبکه سراسری گاز وصل کنیم.
به گزارش خبرنگار روژان، احمد فعله‌گری دوشنبه هفدهم اردیبهشت در جمع خبرنگاران با اشاره به صعب‌العبور بودن مسیر مناطق روستایی مرزی و کوخ‌نشین استان اظهار کرد: به‌رغم سختی مسیر و کوهستانی بودن استان، کار گازرسانی به روستاها انجام شد.
وی در مورد کل تعهدات سال ۱۴۰۲ در بخش‌های مختلف، افزود: سال گذشته کل تعهدات اشتراک‌پذیری ۱۸ هزار و ۱۰۰ مورد بود که با بررسی عملکرد در سال گذشته و تا پایان اسفند ماه مازاد بر سقف تعهدات، اشتراک پذیری شهری و روستایی صورت گرفته است‌.
مدیرعامل شرکت گاز کردستان خاطرنشان کرد: در مدت یاد شده ۲۳ هزار و ۱۱۶ اشتراک پذیری جدید انجام شد که درصد پیشرفت در این بخش ۱۲۸ درصد و بیش از ۴۱۴ کیلومتر شبکه‌گذاری در بخش پروژه‌های شهری و روستایی انجام شده که این میزان بدون افزایش و عدول از سقف بودجه مصوب عمرانی انجام شده است.
فعله‌گری با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان اسفند سه میلیارد و ۶۹۶ میلیون مترمکعب در سطح استان مصرف گاز طبیعی داشته‌ایم، گفت: در حال حاضر این استان دارای ۶۳۰ هزار و ۲۹۲ مشترک گاز در بخش‌های مسکونی، تجاری و صنعتی است که ۴۵۰ هزار و ۹۹۷ مشترک شهری و ۱۷۶ هزار و ۵۵۶ مورد روستایی و ۲ هزار و ۷۳۹ مشترک صنعتی است.
وی با بیان اینکه جمعیت استان کردستان بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر است، تصریح کرد: با تلاش‌های انجام شده به منظور بهره‌مندی هر چه بیشتر مردم از این عامل انرژی، هم‌اکنون بیش از ۳۰۰ هزار و ۱۳ علمک در سطح استان نصب شده است.
مدیرعامل شرکت گاز کردستان اضافه کرد: از تعداد علمک‌های نصب شده در استان، ۱۵۸ هزار و ۶۹۶ مورد در شهرها و ۱۳۹ هزار و ۸۰۴ مورد در روستاها و ۱۵۱۳ علمک برای واحدهای تولیدی و صنعتی نصب شده است.
فعله‌گری ادامه داد: میزان شبکه‌گذاری در این استان ۱۳ هزار و ۲۶۴ کیلومتر است که بیشتر این شبکه‌گذاری‌ها در روستاهای استان اجرا شده است.
وی افزود: ۹ هزار و ۳۷۳ کیلومتر در سطح روستاها و سه هزار و ۱۰۵ کیلومتر در سطح شهرها و ۷۸۶ کیلومتر برای واحدهای تولیدی و صنعتی شبکه گذاری شده است.
وی در مورد عملکرد شرکت گاز استان کردستان در بخش نصب انشعابات در سال ۱۴۰۲ نیز عنوان کرد: در سال گذشته یکی از اهداف استراتژیک نصب پنج هزار علمک بود که شرکت گاز استان کردستان با نصب هفت هزار و ۷۷۶ علمک عملاً پیشرفت ۱۵۶ درصدی داشت و در بخش ظرفیت سازی برای صنایع که هدف آن ۱۰ هزار مترمکعب در ساعت بوده که با ظرفیت سازی ۲۵ هزار و ۲۱۶ متر مکعب در ساعت پیشرفت ۲۵۲ درصدی نمایان می‌شود.
مدیرعامل شرکت گاز کردستان در مورد اهداف سال ۱۴۰۳ گفت: با توجه به منویات مقام معظم رهبری که سال جدید را سال جهش تولید با مشارکت مردم نام گذاری فرمودند و در راستای تحقق بخشیدن شعار سال، گازرسانی به ۴۰ واحد تولیدی و صنعتی در استان کردستان را در دستور کار داریم.
فعله‌گری تاکید کرد: با توجه به معین بودن استان کردستان در استان هرمزگان با تمام توان و قدرت در نظر داریم دو شهر فارغان و احمدی سرگز، ۱۰۰ روستا و ۶۵ واحد تولیدی و صنعتی را به شبکه سراسری گاز وصل کنیم.
کلید واژه ها:
گازرسانی کردستان
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید