سه شنبه، 25 اردیبهشت 1403
روژان پرس » اخبار » رونمایی از کتاب «نامداران موسیقی سنندج»

به مناسبت روز سنندج صورت گرفت؛

رونمایی از کتاب «نامداران موسیقی سنندج»

0
کد خبر: 1830

رونمایی از کتاب «نامداران موسیقی سنندج»

کتاب «نامداران موسیقی سنندج» در چهارمین روز از هفته فرهنگی "سنه" با حضور جمعی از مسئولان و هنرمندان در سنندج رونمایی شد.
در ادامه برگزاری ویژه‌برنامه‌های هفته سنندج امروز یکشنبه نهم اردیبهشت ۱۴۰۳ از کتاب «نامداران موسیقی در سنندج» رونمایی شد. این کتاب توسط احسان مردوخ روحانی گردآوری شده است.
به گزارش خبرنگار روزنامه روژان، احسان مردوخ‌روحانی، پژوهشگر و نویسنده کتاب نامداران موسیقی سنندج در مورد این کتاب اظهار کرد: با توجه به اینکه سال ۱۳۹۸ شهر سنندج در شبکه شهرهای خلاق موسیقی یونسکو به ثبت رسید، ایده اولیه نوشتن کتاب نامداران موسیقی سنندج نیز به پیشنهاد دبیرخانه شهر خلاق موسیقی سنندج شکل گرفت که اتمام آن حدود چهار سال طول کشید.
وی تصریح کرد: نامدارانی که در این کتاب اسامی آنها آمده است، شامل خواننده، نوازنده، آهنگساز و مدرس موسیقی هستند که توسط دبیرخانه شهر خلاق موسیقی سنندج انتخاب شده‌اند.
نویسنده کتاب نامداران موسیقی سنندج گفت: در این کتاب اطلاعاتی در مورد ۴۰ نفر از اهالی موسیقی و گروه کامکارها که همگی از نامداران موسیقی شهر سنندج هستند به ترتیب حروف الفبا آمده و کتاب به ۳ زبان فارسی، کردی و انگلیسی چاپ شده است.
مردوخ روحانی افزود: در مورد برخی از نامداران موسیقی سنندج اطلاعات و داده‌های بسیار کمی وجود داشت که این جزو سختی‌های کار ما بود اما آنچه که آمده سعی شده به درستی بیان شود.
وی خاطرنشان کرد: در جلدهای بعدی این کتاب به زندگی سایر نامداران شهر سنندج نیز پرداخته می‌شود و سعی خواهیم کرد نواقص و ایرادات این جلد را رفع کنیم که امیدواریم این کتاب فتح بابی برای توجه بیشتر به هنرمندان این شهر باشد.
مدرس دانشکده هنر و معماری دانشگاه کردستان نیز در مراسم رونمایی از این کتاب اظهار کرد: در حوزه موسیقی کُردی تحقیقات بسیاری صورت گرفته اما کافی نیست و ما داده‌های کمی را به‌ویژه در مورد هنرمندان حوزه موسیقی در اختیار داریم.
حمید حاصلی گفت: هنرمندان سرمایه‌های اجتماعی ما هستند و چاپ کتاب در مورد آنها بسیار ارزشمند است که می‌تواند به عنوان منبع برای نسل‌های بعدی نیز بسیار مورد استفاده قرار بگیرد.
این هنرمند موسیقی تصریح کرد: قطعاً هر کاری دارای نقاط قوت و ضعفی است که امیدواریم احسان مردوخ روحانی، نویسنده این کتاب، برای جلدهای بعدی آن، نواقص را برطرف کند.
این کتاب یکی از نخستین کتاب‌هایی است که به شرح حال نامداران موسیقی سنندج پرداخته و شرح حال هر فرد به صورت مختصر به زبان فارسی و پیش از آن ترجمه‌ این شرح حال ابتدا به زبان انگلیسی و پس از آن به زبان کردی آمده است.
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید