دوشنبه، 17 اردیبهشت 1403
روژان پرس » اخبار » کردستان در تدارک برگزاری جشنواره موسیقی اقوام ایرانی

استاندار در نشست خبری جشنواره موسیقی ویژه اقوام ایرانی مطرح کرد؛

کردستان در تدارک برگزاری جشنواره موسیقی اقوام ایرانی

0
کد خبر: 1308

کردستان در تدارک برگزاری جشنواره موسیقی اقوام ایرانی

شهر خلاق موسیقی از هشتم تا یازدهم مهر ماه جاری میزبان اولین جشنواره موسیقی اقوام ایران زمین است.
جشنواره «شعر و موسیقی سنتی اقوام ایرانی» با اجرای ۲۴ اثر از هشتم تا یازدهم مهرماه در سنندج  برگزار می‌شود.
به همین مناسبت نشست خبری جشنواره شعر و موسیقی سنتی ویژه اقوام ایرانی در اداره‌کل روابط عمومی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با حضور اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان برگزار شد.
در این کنفرانس خبری استاندار کردستان گفت: عنوان شهر خلاق موسیقی برای سنندج دور از انتظار نبود چرا که وجود هنرمندانی بنام و موسیقدانانی که از این شهر به شهره جهانی رسیده‌اند، حکایت از غنای موسیقی در این شهر دارد.
اسماعیل زارعی کوشا اظهار کرد: قدمت موسیقی در کردستان بر اساس آنچه مورخان و کارشناسان این حوزه گفته‌اند به ۴۰۰سال پیش از میلاد مسیح باز می‌گردد و این استان یکی از اصلی‌ترین خاستگاه‌های موسیقی دنیا است.
وی تصریح کرد: برگزاری جشنواره موسیقی در کردستان، ظرفیت فوق العاده‌ای است که در بُعد توسعه فرهنگی باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با اظهار خرسندی از اینکه کردستان در ایام هفته وحدت میزبان نخستین جشنواره موسیقی سنتی اقوام ایرانی است، گفت: این رویداد فرهنگی، ظرفیت خوبی برای معرفی پتانسیل‌های استان است.
استاندار با تاکید بر حفظ جایگاه سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی، اظهار کرد: عنوان شهر خلاق موسیقی برای سنندج دور از انتظار نبود چرا که وجود هنرمندانی به‌نام و موسیقدانانی که از این شهر به شهره جهانی رسیده‌اند، حکایت از غنای موسیقی در این شهر دارد.
استاندار کردستان با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی از برگزاری این جشنواره، تقویت نشاط اجتماعی است، یادآورشد: برگزاری این جشنواره در سطح بالا و به شکل مطلوب در شان هنرمندان و مردم هنردوست کشورمان، می‌تواند در جذب گردشگر به این استان نیز حائز اهمیت باشد.
کردستان مهد تمدن، آواها و نواها است و استقبال گسترده مردم از برگزاری مراسم و جشنواره‌های متنوع هرساله گواهی بر این ادعاست.
انتخاب شهر سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی در سازمان یونسکو ظرفیتی است که می‌تواند به توسعه و حمایت بیشتر از هنرمندان این عرصه کمک کند.
شهر خلاق موسیقی از هشتم تا یازدهم مهر ماه جاری میزبان اولین جشنواره موسیقی اقوام ایران زمین است.
کلید واژه ها:
موسیقی کردستان
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید