دوشنبه، 24 اردیبهشت 1403
روژان پرس » اخبار » 10 شهر کردستان کتابخانه ندارند

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور:

10 شهر کردستان کتابخانه ندارند

0
کد خبر: 1825

10 شهر کردستان کتابخانه ندارند

سیاست کلی کتابخانه های عمومی کشور نیز اتمام پروژه‌های نیمه تمام کتابخانه در کشور است و توسعه کتابخانه های سیار نیز به دستور رییس‌جمهور در دستور کار قرار دارد.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با انتقاد از اینکه متأسفانه کتابخانه‌های عمومی در کردستان طی سنوات گذشته مورد بی‌مهری قرار گرفته است، گفت: تجهیز ۱۰ شهرستان بدون کتابخانه در کردستان در اولویت برنامه‌های این نهاد در استان است.
مهدی رمضانی در نشست خبری اظهار کرد: کردستان از لحاظ فرهنگی بیشترین ظرفیت را دارد و ما در صدد هستیم متناسب با شان و جایگاه فرهنگی استان تسهیلات بیشتری برای علاقه‌مندان به کتاب فراهم کنیم.
وی افزود:‌ سه هزار و ۸۰۰ کتابخانه در شبکه کتابخوانی کشور وجود دارد که از این تعداد ۲۷۰۰ کتابخانه توسط کتابخانه‌های عمومی کشور اداره می‌شود.
دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: این نهاد از اختصاص بخشی از تجهیز منابعش به خرید کتاب‌های کُردی منتشر شده در اقلیم کردستان با رعایت استانداردهای مورد نظر برای کتابخانه‌های کردستان استقبال می‌کند؛ اما مشکل این است که این نهاد مجوز خرید ارزی ندارد.
وی با تأکید بر اینکه اتمام پروژه‌های نیمه تمام اولویت دولت کنونی است، عنوان کرد: سیاست کلی کتابخانه های عمومی کشور نیز اتمام پروژه‌های نیمه تمام کتابخانه در کشور است و توسعه کتابخانه های سیار نیز به دستور رییس‌جمهور در دستور کار قرار دارد.


دسته بندی: اخبار / فرهنگی / کردستان
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید