شنبه، 15 اردیبهشت 1403
روژان پرس » اخبار » شورای فرهنگی در ادارات تشکیل شود

نماینده ولی فقیه در کردستان:

شورای فرهنگی در ادارات تشکیل شود

0
کد خبر: 1815

شورای فرهنگی در ادارات تشکیل شود

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه کار فرهنگی نیازمند خرد و تصمیمات جمعی است گفت: به منظور تبیین ارزش‌ها و مسائل روز، شورای فرهنگی در ادارات کردستان تشکیل شود.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه کار فرهنگی نیازمند خرد و تصمیمات جمعی است گفت: به منظور تبیین ارزش‌ها و مسائل روز، شورای فرهنگی در ادارات کردستان تشکیل شود.
حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی در جلسه شورای فرهنگ عمومی کردستان افزود: هم‌اکنون ۵۵ هزار کارمند و خیل عظیمی از جامعه دانشگاهی و دانش‌آموزی در استان وجود دارد که می‌تواند ظرفیت بزرگی برای جهاد تبیین و فرهنگ‌سازی باشد.
وی افزود: باید برای اتفاقات فرهنگی در استان به خرد و عقل جمعی برسیم و تصمیمات فردی گرفته نشود، گرچه مخالف برگزاری جشنواره‌ها نیستیم اما در همه جشنواره‌ها باید چارچوب‌ها حفظ شود.
حجت‌الاسلام پورذهبی خاطرنشان کرد: فرهنگی بودن استان در برگزاری چند جشنواره و یا رقص و پایکوبی خلاصه نمی‌شود بلکه این برنامه‌ها فقط گوشه‌ای از اتفاقات فرهنگی به شمار می‌رود و باید رویدادهای فرهنگی به صورت جدی دنبال شود.
وی لزوم گرایش مردم به ویژه جوانان به سمت کتاب‌خوانی و ترویج مطالعه، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها و مدارس را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: لازم است مسؤولان در ادارات زیرمجموعه خود جلسات شورای فرهنگ عمومی تشکیل دهند و خروجی جلسات خود را برای پیشبرد اهداف فرهنگی استان اعلام کنند.
استاندار کردستان نیز بر لزوم ارائه برنامه جامع در حوزه فرهنگ و اقتصاد برای تحقق شعار سال تاکید کرد.
اسماعیل زارعی‌کوشا افزود: کار فرهنگی در راستای رفع موانع تولید و تشویق مردم به مشارکت در جهش تولید می‌تواند نسل آینده را اصلاح کند و دستگاه‌های فرهنگی نیز در کنار سایر دستگاه‌های اقتصادی نباید خودشان را مستثنا از تحقق شعار سال دانسته و باید برنامه خود را ارائه دهند.
استاندار کردستان و نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به اهمیت و جایگاه رسانه‌ها در جهت تحقق شعار سال خاطر نشان کرد: گرچه نقش محوری بر عهده رسانه‌هاست، اما این تنها به منزله استفاده از ظرفیت مطبوعات، صداوسیما و خبرگزاری‌ها نیست بلکه با برگزاری یک جشنواره، رویداد و برنامه فرهنگی می‌تواند فضاسازی و نقش تبیین‌گر در شعار سال داشته باشد.
وی تصریح کرد: شورای فرهنگ عمومی از مهمترین شوراهای استان است که برای اجرای فعالیت‌های فرهنگی نقش مؤثری دارد و باید دستورکار و مصوبات این جلسه بیش از پیش مورد توجه باشد.
زارعی کوشا یادآور شد: ضعف فرهنگی می‌تواند مشکلات اقتصادی به بار آورد که با تحقق شعار سال می‌توان این مهم را برطرف کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان هم با اشاره به شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» و راههای تحقق آن گفت: تفاوت ماهوی مابین اقتصاد اسلامی و اقتصاد سرمایه‌داری وجود دارد که هدف از شکوفایی و رشد و توسعه اقتصادی با دیدگاه‌های رهبری مبنی بر استقرار اقتصاد اسلامی و تحقق عدالت فرهنگی با مشارکت مردم می‌باشد.
‌وی تحقق شعار سال را در پنج گزاره مبتنی بر سخنانه حکیمانه رهبر معظم اینچنین تبیین و اذعان داشت: در تحقق شعار سال امید آفرینی و تبیین مقولات امیدزا و همچنین توجه به مبحث رسانه که در حال حاضر تحت امپراطوری رسانه غرب است به صورت علمی مدنظر قرار گیرد.
علی‌اصغر حسینی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان نیز اظهار داشت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان پیوست فرهنگی تحقق شعار سال با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» را آماده کرده و آن را در اختیار ادارات و ارگانهای استان قرار خواهد داد.
وی افزود: در حوزه فرهنگ چه در سطح استان و چه در سطح کشور چالش‌هایی داریم و متاسفانه جلساتی هم که با عنوان شورای فرهنگ عمومی برگزار می‌شود در حد طرح نظریه و شعار است و خروجی ندارد.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان از فرهنگ به عنوان دغدغه مهم مقام معظم رهبری نام برد و گفت: اما متاسفانه مدیران در این خصوص دغدغه‌ای ندارند.
وی گفت: حضور مسئولان دربین مردم در تحقق شعار سال بسیار اثرگذار است و متاسفانه خیلی از مسوولان ما ارتباط موثری با مردم ندارند.

تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید