شنبه، 8 اردیبهشت 1403
روژان پرس » اخبار » برهم صالح به عنوان عضو ارشد دانشگاه هاروارد انتخاب شد

برهم صالح به عنوان عضو ارشد دانشگاه هاروارد انتخاب شد

0
کد خبر: 1746

برهم صالح به عنوان عضو ارشد دانشگاه هاروارد انتخاب شد

دانشگاه هاروارد اعلام کرده که انتخاب برهم صالح با درک بالا و تخصص خود موجب غنای بیشتر این مرکز آکادمیک در حوزه مسائل سیاسی و چالش‌های پیش روی امنیت جهانی می‌شود.
دانشگاه هاروارد، دکتر برهم صالح، سیاستمدار کُرد را به‌عنوان همکار علمی (فلو) در مرکز علوم وامور بین‌المللی دانشکده کندی این دانشگاه انتخاب کرده است.
دانشگاه هاروارد با انتشار بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که «برهم صالح» رئیس جمهور سابق عراق را به‌عنوان همکار علمی (Senior Fellow) در مرکز علوم وامور بین‌المللی دانشکده کندی این دانشگاه انتخاب کرده است.
در این بیانیه آمده است: مرکز بلفر در دانشکده کندی دانشگاه هاروارد با افتخار انتصاب برهم صالح، رئیس جمهور سابق عراق و چهره شاخص عراقی را با توجه به سابقه آکادمیک و سیاسی و دولتی گسترده‌اش به عنوان همکار علمی اعلام می‌کند.
این بیانیه افزوده که برهم صالح با درک بالا و تخصص خود موجب غنای بیشتر این مرکز آکادمیک در حوزه مسائل سیاسی و چالش‌های پیش روی امنیت جهانی می‌شود.
در این بیانیه آمده که برهم صالح به مدت دو دهه یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های سیاسی عراق و خاورمیانه بوده و این مسئولیت درک او از امنیت و حکمرانی و توسعه اقتصادی را عمیق‌تر کرده است.
دانشگاه هاروارد یک دانشگاه تحقیقاتی خصوصی و یکی از اعضای هشت‌گانه لیگ آیوی است که در کمبریج واقع در ایالت ماساچوست آمریکا قرار گرفته‌است.
بَرهَم احمد صالح (به‌رهه‌م ئه‌حمه‌د ساڵح) (زاده ۱۲ سپتامبر ۱۹۶۰) از سیاست‌مداران کُرد و هشتمین رئیس‌جمهور عراق بود. او از سال ۱۹۷۶ میلادی تا سپتامبر ۲۰۱۷ میلادی، یکی از اعضای حزب اتحاد میهنی کردستان به رهبری جلال طالبانی بود.
وی نخست‌وزیر پیشین کردستان عراق بود و پیشتر معاون نخست‌وزیر عراق نوری مالکی بوده‌است.
کلید واژه ها:
برهم صالح هاروارد
دسته بندی: اخبار / سیاسی / بین الملل
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید