پنج شنبه، 13 اردیبهشت 1403
روژان پرس » اخبار » عضویت دانشگاه کردستان در سازمان بین‌المللی سینوو

عضویت دانشگاه کردستان در سازمان بین‌المللی سینوو

0
کد خبر: 1561

عضویت دانشگاه کردستان در سازمان بین‌المللی سینوو

دانشگاه کردستان دارای دانشکده‌های متنوعی است که تخصص‌های مختلفی را در بر می‌گیرد؛ از جمله دانشکده‌های زبان و ادبیات، علوم پایه، هنر و معماری، مهندسی، کشاورزی، علوم انسانی و اجتماعی، منابع طبیعی، صنعت و معدن، و مهندسی و علوم پایه.  
دانشگاه کردستان با هدف تقویت همکاری علمی، آموزشی و پژوهشی به سازمان سینوو و توسعه علمی و آموزشی پیوست. 
بر اساس اعلام امور بین‌الملل دانشگاه کردستان، اخیرا این دانشگاه به عنوان نقطه کانونی (Focal Point) سازمان سینوو در حوزه کشور‌های عراق، ترکیه، اردن، سوریه و لبنان انتخاب شده است. 
سازمان بین‌المللی سینوو یک شبکه علمی و آموزشی جهانی است که به عنوان یکی از شبکه‌های وابسته به COMSTECH، کمیته دائمی همکاری علمی و فناوری سازمان همکاری اسلامی فعالیت می‌کند. 
هدف اصلی سینوو، توسعه همکاری علمی، آموزشی و پژوهشی بین دانشگاه‌ها و مراکز علمی اسلامی است. 
عضویت دانشگاه کردستان در سینوو به منظور تقویت شبکه همکاری علمی و پژوهشی و ایجاد ارتباطات مستمر با سایر اعضای سازمان، و همچنین برای توسعه و ارتقای سطح علمی و آموزشی دانشگاه کردستان انجام شده است. 
دانشگاه کردستان با داشتن پنج دهه فعالیت در حوزه آموزش و پژوهش، از امکانات و آزمایشگاه‌های مناسب بهره‌مند است. 
دانشگاه کردستان همچنین دارای دانشکده‌های متنوعی است که تخصص‌های مختلفی را در بر می‌گیرد؛ از جمله دانشکده‌های زبان و ادبیات، علوم پایه، هنر و معماری، مهندسی، کشاورزی، علوم انسانی و اجتماعی، منابع طبیعی، صنعت و معدن، و مهندسی و علوم پایه. 
دانشگاه کردستان در سیستم‌های رتبه‌بندی معتبر نیز جایگاه مناسبی دارد. به استناد ارزیابی‌های انجام شده توسط سیستم‌های ارزیابی دانشگاه‌های برجسته جهان مانند تایمز و شانگهای، دانشگاه کردستان در بین دانشگاه‌های جوانتر نیز در رتبه‌بندی‌های قابل قبولی قرار دارد.
دکتر حامد قادرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه دانشگاه کردستان به عنوان یک دانشگاه جوان، در مسیر رشد و توسعه پیشرفته خود قرار دارد گفت: دانشگاه کردستان ثابت کرده است با بهره‌مندی از اساتید جوان و خلاق توانایی خوبی در ارائه آموزش و پژوهش با کیفیت را دارد.

اعطای جایزه "مرحوم دکتر کاظمی آشتیانی" به عضو هیأت علمی دانشگاه کردستان
خبر دیگری از دانشگاه کردستان حاکیست دکتر زانا مظفری عضو هیأت علمی گروه علوم اقتصادی دانشگاه کردستان موفق به کسب جایزه دکتر کاظمی آشتیانی از بنیاد ملی نخبگان شد. 
بنیاد ملی نخبگان با هدف حمایت از فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی استادیاران جوان در دانشگاه‌ها، تسهیلات ویژه‌ای را تحت عنوان جایزه "مرحوم دکتر کاظمی آشتیانی" در قالب اعتبار پژوهشی و اعتبار تجهیزات به اعضای هیأت علمی که براساس شیوه‌نامه این جایزه برگزیده می‌شوند، اعطا می‌کند.   
این جایزه با هدف حمایت از فعالیت‌های پژوهشی استادیاران جوان به اساتید موفق در زمینه چاپ کتاب، انتشار مقالات علمی و ثبت اختراع اعطا می‌شود. اعضای هیأت علمی که موفق به کسب این جایزه می‌شوند می‌توانند از امکانات آموزشی و پژوهشی بنیاد نخبگان، اعتبار‌ تجهیزات آزمایشگاهی و همچنین حمایت از شرکت در دوره‌های آموزش حرفه‌ای، همایش‌ها، مجامع علمی و... استفاده کنند.د.
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید