شنبه، 8 اردیبهشت 1403
روژان پرس » اخبار » حضور کردستان در صحنه‌های بین‌المللی اقتصاد

نماینده اتاق بازرگانی سنندج در انتخابات شورای کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی اکثریت آرا را کسب کرد؛

حضور کردستان در صحنه‌های بین‌المللی اقتصاد

0
کد خبر: 1718

حضور کردستان در صحنه‌های بین‌المللی اقتصاد

مهندس «محمدسعید احمدپناه» نماینده‌ی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج در انتخابات تعیین شورای کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی با کسب اکثریت آرا یک کُرسی از هشت کُرسی  این شورا را از آن کُردستان و اتاق بازرگانی سنندج کرد.


جلسه شورای کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICCIran) با حضور اکثریت اعضای شورا به منظور بررسی و تصویب گزارش عملکرد سال 1401 و برنامه و بودجه سال 1402 هیئت‌رئیسه کمیته ایرانی ICC  در تاریخ دو‌شنبه، 21 اسفند ماه 1402 برگزار و به اتفاق آراء به تصویب اعضاء رسید و طی این جلسه مهندس «محمدسعید احمدپناه» نماینده‌ی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج در انتخابات تعیین شورای کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی با کسب اکثریت آرا یک کُرسی از هشت کُرسی  این شورا را از آن کُردستان و اتاق بازرگانی سنندج کرد.
عضو هیأت رئیسه و خزانه دار اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج پس از پیروزی در انتخابات شورای کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی در گفتگو با خبرنگاران ضمن تشکر از رای دهندگان گفت: قبل از هر چیز لازم است از افرادی که به بنده اعتماد کردند و رأی دادند کمال قدردانی و سپاسگزاری را داشته باشم و امیدوارم نماینده‌ی خوبی برایشان باشم.

به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج «محمدسعید احمدپناه» ادامه داد: از استان کردستان نمایندگانی از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج، ‌شرکت آریا ماد غرب و شرکت زیست فناور سنه‌‌دژ در جلسه مذکور حضور داشتند که بنده بعنوان نماینده‌‌ی اتاق بازرگانی و نماینده‌ی شرکت آریا ماد غرب برای انتخابات مجمع کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌الملل کاندیداتوری خود را اعلام کردیم که با عنایت خدا و لطف اعضای حاضر در جلسه بنده به عنوان نماینده‌ی اتاق بازرگانی سنندج منتخب حضور در جمع هشت نفره‌ی شورای کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی شدم. 
وی با اشاره به سابقه‌ی عضویت اتاق سنندج در icc گفت: چند سالی است که استان سنندج با کمیته‌ی ایرانی اتاق بازرگانی بین‌الملل سابقه‌ی همکاری دارد که کارهای بسیار خوبی نتیجه‌ی این همکاری بوده است.

احمدپناه حضور اتاق بازرگانی سنندج در کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین الملل را برای کردستان ارزشمند و مثمر ثمر دانست و گفت با توجه به رویکرد و برنامه‌های جدید اتاق بازرگانی سنندج در خصوص ایجاد دروازه‌های تجاری نو و تعامل هرچه بیشتر با دنیا، قطعا حضورمان در اتاق بازرگانی بین‌الملل برای استان و بخش خصوصی مثمرثمر خواهد بود.

عضو هیأت رئیسه و خزانه‌دار اتاق بازرگانی سنندج همچنین گریزی به تاریخچه‌ی اتاق بازرگانی بین‌المللی زد و اذعان کرد: با گسترش تعاملات اقتصادی بین‌المللی، مسائلی همچون تسهیل تجارت، افزایش صادرات و همچنین بحث همگن‌سازی مقررات بین‌المللی؛ حمایت از توسعه صادرات و بخش خصوصی؛ و قدرت نفوذ دیپلماسی اقتصادی بیش از پیش اهمیت یافت تا آنجا که پس از جنگ جهانی اول در سال ۱۹۱۹، تعدادی از تجار و کارآفرینان بزرگ جهان بر آن شدند تا اتاق بازرگانی بین‌المللی را بنا نهند که مرکز آن در پاریس قرار دارد.

وی ادامه داد‌: ICC از طریق تشکیل کمیته‌های ملی، فعالیت خود را در جهان گسترش داده و از بین ۱۰۸ کشور عضو ICC کمیته های ملی در بیش از ۹۰ کشور تاسیس شده است. این کمیته‌ها وظیفه توسعه روابط خارجی و روابط بین‌المللی تجار و بازرگانان کشور خود و همچنین مساعدت در حوزه وظایف سه‌گانه فوق‌الذکر و ارتقای سطح تخصصی بخش خصوصی را بر عهده دارند. در کشور ما نیز، کمیته ایرانیICC  عهده‌دار این مسئولیت می‌باشد. در کشورهایی که کمیته ملی وجود ندارد، سازمان‌ها یا شرکت‌هایی مثل اتاق‌های بازرگانی یا انجمن‌های صنعتی می‌توانند مستقیماً به عضویت درآیند.
احمدپناه با اشاره به کمیته ایران icc اظهار کرد‌: نمایندگی ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی  در سال ۱۳۴۲ تأسیس شد و پس از انقلاب با چند سال وقفه در فعالیت‌ها روبرو گشت. در سال ۱۳۶۴ بنا به توصیه دولت و تلاش اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران،‌ این کمیته دوره جدید فعالیت خود را آغاز كرد. 


این عضو منتخب برای حضور شورای کمیته ایران icc خاطرنشان کرد: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، ریاست کمیته ایرانی ICC را بر عهده دارد و امور اجرایی ICC در هر کمیته ملی، توسط دبیرکل مدیریت می‌شود و کلیه بانک‌های کشور، شرکت‌های بزرگ و اکثر اتاق‌های بازرگانی از ‌جمله اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در این کمیته عضویت دارند. قابل توجه است که اعضا با عضویت در کمیته ایرانی ICC، در واقع به عضویت اتاق بازرگانی بین‌المللی در می‌آیند. کمیسیون‌های متعدد در حوزه‌های مختلفی مانند بانکی، حقوقی، تجارت و سرمایه‌گذاری، مالیات، اقتصاد دیجیتالی، حمل و نقل و... در کمیته ایرانی ICC فعالیت می‌کنند که حضور فعالانه و اعمال‌نظر اتاق‌های بازرگانی و بخش خصوصی در جلسات این کمیسیون‌ها می‌تواند منجر به ارائه پیشنهادها، نظرات و مشکلات جامعه تجاری به دولت، مجلس و نهادهای تصمیم‌گیر برای بهبود شرایط کسب و کار شود.

تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید