دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
روژان پرس » اخبار » هم‌اندیشی سنگ بنای اتاق بازرگانی سنندج

نشست هم‌اندیشی هیأت‌ نمایندگان اتاق بازرگانی سنندج با حضور یکی از نمایندگان استان برگذار شد؛

هم‌اندیشی سنگ بنای اتاق بازرگانی سنندج

0
کد خبر: 1712

هم‌اندیشی سنگ بنای اتاق بازرگانی سنندج

روز گذشته نماینده‌ی مردم شهرستان‌‌های سنندج‌، دیواندره و‌کامیاران در مجلس شورای اسلامی با هدف هم‌اندیشی و بررسی مسائل و مشکلات موجود در حوزه‌های مختلف بخش خصوصی و تبادل‌نظر پیرامون راهکارهای عملی در نشست ماهیانه‌ی هیأت‌نمایندگان اتاق بازرگانی سنندج که آخرین جلسه‌ی سال 1402 به شمار می‌رود، حضور یافت.

 

روز گذشته نماینده‌ی مردم شهرستان‌‌های سنندج‌، دیواندره و‌کامیاران در مجلس شورای اسلامی با هدف هم‌اندیشی و بررسی مسائل و مشکلات موجود در حوزه‌های مختلف بخش خصوصی و تبادل‌نظر پیرامون راهکارهای عملی در نشست ماهیانه‌ی هیأت‌ نمایندگان اتاق بازرگانی سنندج که آخرین جلسه‌ی سال 1402 به شمار می‌رود، حضور یافت. 

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج انتخاب مجدد دکتر «محسن فتحی» را بعنوان نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و‌ کامیاران در مجلس شورای اسلامی، تبریک گفت و کار هیأت‌نمایندگان اتاق را مشابه کار نمایندگان مجلس دانست و عنوان کرد: هم در دنیا و هم در کشور ما همه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی را به عنوان پارلمان بخش خصوصی می‌شناسند و برگزاری انتخابات در اتاق‌های بازرگانی امری نهادینه است از این رو اعضای هیأت نمایندگان با مشورت، رایزنی و لابیگری غریبه نیستند و به نوعی هم‌اندیشی سنگ بنای اتاق‌های بازرگانی در سراسر کشور و به تبع آن سنندج است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج، علی‌اکبر عبدالملکی با اشاره به رسالت اتاق بازرگانی، اعلام آمادگی این اتاق بعنوان پارلمان بخش خصوصی استان کردستان برای انجام هرگونه فعالیت اعم از دادن مشاوره، برگزاری جلسات و نشست‌های مختلف و ارائه‌ی مسائل و مشکلات احصا شده‌ی موجود در جامعه بر اساس پژو‌هش‌های میدانی و... را در راستای تحکیم هرچه بیشتر ارتباطات با نماینده‌های استان در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد.

 در ادامه جلسه نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی نقش‌آفرینی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج را در توسعه اقتصادی استان کردستان پررنگ عنوان کرد و گفت: با توجه به لزوم مشارکت بخش خصوصی در اداره اقتصاد کشور و اهمیت جایگاه اتاق بازرگانی به‌عنوان پارلمان بخش خصوصی، چشم‌انداز مجلس آینده تقویت این نهاد خواهد بود.

دکتر محسن فتحی تصریح کرد: بنگاه‌داری دولت در حوزه اقتصادی باید به سمت و سوی حمایت از نقش‌آفرینی مردم و بخش خصوصی برود که در این بین اتاق‌های بازرگانی نقشی حائز اهمیت دارند و باید چتر حمایتی خود را به صورت  گسترده‌تر در حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی به کار گیرند.

وی تأکید کرد: مجلس همراهی ویژه‌ای با اتاق بازرگانی دارد و ما به‌عنوان نماینده‌های مردم تلاش خواهیم کرد در مجلس آینده بستر بهره‌مندی از نظرات کارشناسان و فعالان اقتصادی در قانونگذاری پررنگ‌تر شود.

فتحی با تشریح عملکرد مجلس یازدهم در حوزه اقتصاد و کمک به رشد تولید، افزود: تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار به صورت سامانه‌ها و تامین منابع اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی در بودجه سالانه از اهم این اقدامات است.

در ادامه‌ی نشست اعضای هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج هر کدام بسته به نوع فعالیتی که دارند، به بیان بخشی از مشکلات پیش روی بخش خصوصی و فعالین اقتصادی پرداختند .

در این نشست اعضای هیأت نمایندگان اتاق سنندج ضمن تشکر از همراهی شخص نماینده دولت در استان کردستان نسبت به برخی بانک‌ها، مدیران و کارشناسان موجود در بدنه ادارات دولتی  گلایه‌هایی را در خصوص عدم همراهی با فعالین اقتصادی استان کردستان مطرح کردند و خواستار ورود نماینده‌ها به بعضی از موضوعات مهم و همچنین افزایش هرچه بیشتر سطح ارتباطات و همکاری‌های نماینده‌های استان در مجلس و بخش خصوصی استان شدند.

دسته بندی: اخبار / اقتصادی / کردستان
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید