پنج شنبه، 13 اردیبهشت 1403
روژان پرس » اخبار » ۳۰۰ زندانی محکوم مالی چشم‌انتظار جشن گلریزان

رئیس‌کل دادگستری کردستان مطرح کرد؛

۳۰۰ زندانی محکوم مالی چشم‌انتظار جشن گلریزان

0
کد خبر: 1691

۳۰۰ زندانی محکوم مالی چشم‌انتظار جشن گلریزان

رئیس کل دادگستری گفت: امسال 282 زندانی محکوم مالی و جرایم غیرعمد از زندان‌های استان آزاد شده‌اند.
روژان پرس: یک لحظه غفلت و عمری پشیمانی؛ این سرنوشت بسیاری از زندایان جرائم غیر عمد است که اینک پشت دیوار زندان‌ها دوران محکومیت خود را می‌گذرانند. زندانیانی که بیشتر بر اثر سوانح رانندگی یا حوادثی از این دست و سهل‌انگاری در مدیریت کنترل خشم ناخواسته مرتکب قتل می‌شوند و نهایتا چند سالی از عمر خود را باید پشت میله‌های زندان بگدرانند.
به گزارش روژان‌پرس، اینک چند سالی است که در ایام ماه مبارک رمضان مراسمی تحت عنوان "جشن گلریزان" با کمک دستگاه قضا و ستاد دیه برای کمک به این زندانیان در کشور برگزار می‌شود. در این مراسم با دعوت از خیرین و معتمدین سعی می‌شود مبالغی جمع‌آوری و در اختیار خانواده‌های زندانیان برای تادیه دیون زندانی قرار گیرد تا زمینه آزادی زندانی و بازگشت وی به جامعه فراهم شود.
جلسه هم‌اندیشی جشن گلریزان در استان کردستان امروز با حضور مسئولان اجرایی و قضایی در سالن اجتماعات اداره کل زندان‌های استان برگزار شد. 
در این جلسه رئیس کل دادگستری و رئیس ستاد دیه استان کردستان اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون 282 زندانی محکوم مالی و جرایم غیرعمد با بدهی بیش از 160 میلیارد تومان با همت ستاد دیه استان، کمک‌های خیرین و نیکوکاران، گذشت شکات و آرا اعسار صادره از محاکم استان از زندان‌های استان آزاد شده‌اند. 
حجت الاسلام و المسلمین حسینی   با اشاره به اینکه سال گذشته مبلغ 10میلیارد تومان در جشن‌های گلریزان استان جمع‌آوری شد، تصریح کرد: در حال حاضر ۳۰۰ زندانی محکوم مالی و جرائم غیرعمد در زندان‌های استان چشم‌انتظار کمک‌های نوع‌دوستانه مردم خیر استان هستند.  
وی همچنین بر ایفای نقش علماء، ماموستایان و متنفذین، نیکوکاران و خیرخواهان استان در راستای هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن جشن گلریزان تاکید کرد. 
در ادامه، نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به سنت حسنه کمک به همنوع، بیان داشت: کمک به آزادسازی زندانیان نباید محدود به یک زمان خاص باشد بلکه باید این امر مهم در سال چندین بار تکرار شود. 
حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی خواستار احیای سنت قرض‌الحسنه و ترویج هرچه بیشتر معروف در جامعه شد و افزود: حس نوع‌دوستی مردم کردستان همواره زبانزد است. 
استاندار کردستان نیز در این جلسه نقش  هنرمندان مطرح کشور و استان در راستای فرهنگ‌سازی کمک به زندانیان جرائم مالی را حائز اهمیت دانست. 
اسماعیل زارعی کوشا، آزادی زندانیان جرائم غیر عمد را مستلزم تقویت حس نوع‌دوستی در جامعه و مشارکت گسترده آحاد مردم دانست. 
در پایان این جلسه، برنامه‌های پیشنهادی برای برگزاری جشن گلریزان رمضان 1403 بررسی شد و مصوباتی به تصویب رئیس هیأت امنای ستاد دیه استان و اعضاء جلسه رسید.
کلید واژه ها:
جشن گلریزان
دسته بندی: اخبار / اسلایدر / اجتماعی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید