یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403
روژان پرس » اخبار » اگر صادقانه کار کنید نیازی به میز خدمت نیست

امام جمعه پاوه خطاب به مدیران:

اگر صادقانه کار کنید نیازی به میز خدمت نیست

0
کد خبر: 1608

اگر صادقانه کار کنید نیازی به میز خدمت نیست

چرا مردم بیاره نباید بیایند و از هانی‌گرمله وسیله ببرند حتماً ما باید برایشان وسیله و امکانات ببریم؟ این مسئله نیاز به تحلیل دارد؛ و مسئولان باید پاسخگوی این معضل باشند  
امام جمعه پاوه خطاب به مدیران ادارات گفت: اگر در ادارۀ مربوطه که مشغول خدمت به مردم هستید، صادقانه کار کنید، دیگر نیازی به میز خدمت در مسجد نیست.  
حاج ماموستا ملا قادر قادری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: از روز اول پیروزی انقلاب مردم پاوه و روستاها و شهرهای اطراف صادقانه با این انقلاب بوده‌ایم. شعارمان استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی بوده و در مقابل طاغوت ایستادگی کرده‌ایم، در این ۴۴ سال هم صداقت خود را به‌ نظام جمهوری اسلامی ثابت کرده‌ایم. 
امام جمعه پاوه در بخش دیگری از سخنانش با موضوع به کشتار ملت مظلوم فلسطین در غزه پرداخت و گفت: درست است مردم غزه شهید و زخمی و مفقود داده‌اند و خانه‌هایشان ویران شده است ولی به اسلام و فلسطین و غزه عزت دادند. 
امام جمعه پاوه در ادامه با اشاره به کشتن کولبرها و مشکلات کولبری در منطقه، گفت: اگر جوانان ما کولبری نکنند، مردم شهر طویله[یکی از شهرهای مرزی کردستان عراق] زندگی ندارد. زندگی آنان از زحمات جوانان ماست که دارند راحت زندگی می‌کنند. تأسف من این است چرا اهل طویله نمی‌آیند در نوسود برای طویله کوله حمل کنند؟  
وی گفت: تا کی ما باید برای تأمین زندگی کولبری کنیم؟ تا کی باید کردها کوله‌بر باشند؟ چرا مردم بیاره نباید بیایند و از هانی‌گرمله وسیله ببرند حتماً ما باید برایشان وسیله و امکانات ببریم؟ این مسئله نیاز به تحلیل دارد؛ و مسئولان باید پاسخگوی این معضل باشند 
ماموستا قادری عنوان کرد: جمعی از جوانان ما را در طویله گرفتند و آنان را به بیاره بردند و پلیس مرز که از بغداد دستور می‌گیرند، سر جوانان ما را تراشیدند و اذیت و آزار دادند و جماعتی از ماموستایان و مسئولان استان حلبچه این کار را محکوم کردند. ما از این افراد محترم ممنونیم. 
وی ادامه داد: مدتی بعد پلیس مرز عراق یکی از جوانان اهل روستای شمشیر را به‌ناحق کشتند؛ مدتی قبل در رسانه‌ها دیدم که رئیس‌جمهور پاکستان گفته بود: من یک نفر پاکستانی را با تمام مردم افغانستان عوض نمی‌کنم؛ این شخص ایرانی بود و کشته شد توقع این بود یک مسئول ایرانی اظهار تأسف می‌کرد و می‌گفت: متأسفم که پلیس عراق یک نفر ایرانی را کشته است؟ این یک درد است که در درون من است. 
امام جمعه پاوه عنوان کرد: در دیداری که با خانواده این کولبر داشتم ضمن دلجویی و تسلیت به آنان گفتم ان شاالله اگر برادر محترم ما کاک آزاد استاندار حلبچه و همراهانشان بدون آنکه کار به وزارت خارجه بکشد، همکاری کردند و دیۀ شما را پرداخت کردند، ممنون آنها هستیم در غیر این صورت ما از طریق دادگستری و وزارت خارجه اجازه نمی‌دهیم حق شما پایمال شود. 
وی گفت: در این سوی مرز هم باوجود اینکه ظرف دو هفته گذشته شورای محترم تأمین پاوه صورت‌جلسه کرده‌ بودند برخورد تند صورت نگیرد ولی ما دو جوان را از دست دادیم. 
ماموستا ملا قادر قادری عنوان کرد: چند سال پیش مرحوم حاج اسماعیل ططری نماینده اسبق کرمانشاه در سخنانی که در جمع مردم پاوه ایراد کردند گفتند اگر مسئولی با شما بد بود، علیه وی صحبت نکنید چون اگر صحبت کنید و بگویید بد است، ماندگار می‌شود؛ بلکه باید از او تعریف کنید؛ چرا که اگر تعریف کنید او را عوض می‌کنند!؟! 
وی گفت: بنده هم بنا به این سنت مرحوم حاج اسماعیل ططری امروز چیزی خطاب به هنگ مرزی نمی‌گویم و تنها می‌گویم آفرین دستتان درد نکند، ممنون شما هستیم که جوانان ما را می‌کشید؛ دیگر چیزی نمی‌گویم چون خیلی گفته‌ایم و کسی حرف ما را نشنیده است. 
امام جمعه پاوه همچنین به میز خدمت ادارات در ایام دهه فجر اشاره کرد و گفت: مسئولان محترم؛ خدمت شما به مردم خدمت به ‌نظام است. شما اگر در ادارۀ مربوطه که مشغول خدمت به مردم هستید، صادقانه کار کنید، دیگر نیازی به میز خدمت در مسجد نیست. 
وی ادامه داد: به مردم فشار نیاورید، قانون را به نفع مردم تفسیر کنید؛ «إعدلو لَو ساعَةً» مردانه کار کنید حتی اگر برای یک ساعت مسئول باشید.
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید