سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403
روژان پرس » اخبار » واکنش امام جمعه پاوه به جشنواره انار دله‌مرز

من مخالف شادی مردم نیستم

واکنش امام جمعه پاوه به جشنواره انار دله‌مرز

0
کد خبر: 1399

واکنش امام جمعه پاوه به جشنواره انار دله‌مرز

به‌جای رقص، برادرانتان را در غزه به یاد بیاورید که چگونه مظلومانه به شهادت می‌رسند.
یک روز پس از برگزاری جشنواره انار در روستای دله‌مه‌رز از توابع سروآباد، امام جمعه پاوه از آنچه که عدم رعایت شئونات اسلامی در این جشنواره نامید انتقاد کرد.
ماموستا حاج ملا قادر قادری در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به دعوت‌نامه فرماندار سروآباد گفت: "اگر من را برای رقص و هه‌لپرکی دعوت می‌کنید، من پیر شده‌ام و از من گذشته است، شما هرکدام بلدید سرچوپی بگیرید، بروید برقصید مبارک است."

متن سخنان امام جمعه پاوه به شرح زیر است:

دو روز پیش آقای زارعی فرماندار محترم سروآباد نامه‌ای برای بنده نوشته و من را برای جشن انار روز پنجشنبه در روستای دلمرز شهرستان سروآباد دعوت کردند.
عازم کرمانشاه بودم؛ در راه به آقای زارعی زنگ زدم و گفتم: بعضی مردم گمان می‌کنند بنده از شادی و جشن مردم ناراحتم؛ اما این‌گونه نیست.
به شما و مافوق شما و مردم عزیز دلمرز که همگی درویش و فقیرند، عرض می‌کنم، مراسم مبارکتان باشد ولی از خدا بترسید و شئون اسلامی را رعایت کنید. و به‌جای رقص، برادرانتان را در غزه به یاد بیاورید که چگونه مظلومانه به شهادت می‌رسند.
در ادامه گفتم آقای زارعی، انارانه واقعی همان چیزی بود که در حلبچه برگزار کردند؛ تمام اورامان را به حلبچه بردند و بازار بزرگی برایشان درست کردند و میلیون‌ها دلار انار حلبچه به ممالک عربی صادر شد. اگر واقعاً مسئولین جمهوری اسلامی در سروآباد و مریوان و پاوه دلسوز این مردم‌اند و به رقص و هه‌لپرکی علاقه ندارند و به اقتصاد مردم اهمیت می‌دهند، مشکلی ندارد و مبارک است و شما هم بیایید در بیه­‌کره (سه‌راهی هورامان و مریوان) یا در پاوه در سه‌راهی باینگان دویست چادر علم کنید مردم زردویی و تین و باینگان و شوشمی و نوسود و نودشه و هجیج و داریان و... که انار دارند، یک هفته اعلام کنند انارانه است تا این مردم بتوانند ده‌ها میلیون تومان انار بفروشند.

اگر من را برای رقص و هه‌لپرکی دعوت می‌کنید، من پیر شده‌ام و از من گذشته است، شما هرکدام بلدید سرچوپی بگیرید، بروید برقصید مبارک است.

اگر شهید عثمان فرشته و امثال او می‌دانستند شما در سال ۱۴۰۲ در روستای دلمرز اینگونه پادش آنها را می‌دهید، هر گز خودشان را به کشتن نمی‌دادند. حیف و صد حیف.

مسئولان محترم جمهوری اسلامی؛ من می‌دانم شماها برای سرگرمی مردم این کار را می‌کنید و می‌گویید مردم سرگرم شوند و به فکر چیزهای دیگر نباشند اما بدانید مردم از من و شما بهتر می‌دانند و آگاه هستند. شمارا به خدا اگر نمی‌توانید به ما دین بیاموزید، حداقل ما را بی‌دین نکنید و فرهنگ هورامان را بیش از این دچار خدشه ننمایید.
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید