دوشنبه، 17 اردیبهشت 1403
روژان پرس » اخبار » کارگزاران به‌جای مساعدت کلاه سر مرزنشینان گذاشته‌اند

افشاگری امام جمعه پاوه از حیف و میل حقوق مرزنشینان

کارگزاران به‌جای مساعدت کلاه سر مرزنشینان گذاشته‌اند

0
کد خبر: 1458

کارگزاران به‌جای مساعدت کلاه سر مرزنشینان گذاشته‌اند

اخیراً دیوان محاسبات از موضوع خبردار شده و خواستار شده آنچه را دولت تخفیف داده است به صندوق دولت مسترد گردد و بقیۀ پول مرزنشینان پرداخت شود.
امام جمعه پاوه از حیف‌ومیل نمودن حقوق مرزنشینان خبر داد و خواستار پیگیری این موضوع شد.
حاج ماموستا ملا قادر قادری در بخشی از خطبه‌های نمار جمعه گفت: چندی پیش یکی از مسئولان پاوه پیش من آمد و گفت: حق‌وحقوق بسیاری از مرزنشینان پاوه حیف‌ومیل شده است و گزارش مفصلی ارائه داد که از سال ۹۷ و ۹۸ و ۹۹ تا اول سال ۱۴۰۲ به مدت ۵ سال کالای زیادی وارد شده و مردم کارت‌های مرزنشینی شهرستان پاوه را تحویل چند نفر داده‌ تا با آن تجارت نمایند و از محل کارت‌های مرزنشینی، این افراد در طول این ۵ سال ۲۳۳ میلیارد تومان به دست آورده‌اند که قرار بر این بوده این کارگزاران با نظارت مسئولان ماهیانه به هر نفر مبلغ ۷۰۰ هزار تومان پرداخت کنند که این کار را نکرده‌اند؛ یعنی خانواده‌ای چهارنفره می‌بایست در ماه ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دریافت می‌کردند چون نظارتی نبوده به هرکدام نفری ۲۰۰ هزار تومان داده‌اند و این خانواده ۴ نفره به‌جای دو میلیون و هشت‌صد هزار تومان، ۸۰۰ هزار تومان دریافت کرده‌اند.
وی افزود: در مقابل تخفیفی که دولت در مرز برای این مردم فقیر قائل شده است، کارگزاران به‌جای مساعدت، کلاه سر مرزنشینان گذاشته‌اند و از مبلغ ۲۳۳ میلیارد تومان تنها ۲۳ میلیارد آن یعنی ۱۰ درصد به مردم فقیر داده شده و ۹۰ درصد آن هنوز بلاتکلیف است. اخیراً دیوان محاسبات از موضوع خبردار شده و خواستار شده آنچه را دولت تخفیف داده است به صندوق دولت مسترد گردد و بقیۀ پول مرزنشینان پرداخت شود.
امام جمعه پاوه اظهارداشت: روز اول گفتم در این مورد دخالت نمی‌کنم چون از حساب‌وکتاب مرز چیزی نمی‌دانم و تخصصی ندارم ولی در این هفته سروصدا و هیاهو بالا گرفت؛ لذا خدمت آقای حیدری فرماندار محترم عرض می‌کنم آقای حیدری؛ این کار قبل از مسئولیت جنابعالی بوده یا گمرگ فهمیده و کتمان کرده و یا کارگزاران و یا ناظران که کارت‌های مردم را به کارگزاران تحویل داده‌اند، صادق نبوده‌اند و اقدام آنها به ضرر مرزنشینان بوده است. در هر صورت تخلفی است که رخ داده و باید پیگیری شود.
از جناب آقای فرماندار و ریاست دادگستری پاوه انتظار دارم به قضیه ورود کنند چون ۲۱۰ میلیارد تومان پول مردم به جیب بعضی افراد رفته و توقع این است این مبلغ را به مردم برگردانند. این مبلغ برای شهرستانی کوچک مثل پاوه خیلی زیاد است. کسانی هم که کار کرده‌اند و زحمت کشیده‌اند، حق خود را بگیرند ولی ۲۱۰ میلیارد تومان رقم کمی نیست. توقع این است شماها به‌عنوان نمایندۀ جمهوری اسلامی آن مبلغ را به مرزنشینان این شهرستان مسترد نمایید چرا که کسانی در شهرستان هستند که نمی‌توانند یک کیلو گوشت برای بچه‌هایشان بخرند.
منبع خبر: وب‌سایت امام جمعه پاوه
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید