جمعه، 14 اردیبهشت 1403
روژان پرس » اخبار » حفاظت از 17 قطعه میش مرغ در زیستگاه‌های کردستان

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان:

حفاظت از 17 قطعه میش مرغ در زیستگاه‌های کردستان

0
کد خبر: 1604

حفاظت از 17 قطعه میش مرغ در زیستگاه‌های کردستان

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: حفاظت از گونه در معرض انقراض میش مرغ در کردستان از اولویت‌های کاری حفاظت محیط زیست است.  
مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان با بیان اینکه در آخرین سرشماری پرندگان، ۱۷ قطعه میش مرغ در زیستگاه‌های کردستان تحت حفاظت قرار دارد، گفت: در تلاش هستیم برای حفاظت از این گونه در حال انقراض، زیستگاه این پرنده را به منطقه حفاظت شده ارتقا دهیم.
اقبال حمیدی در جمع خبرنگاران  گفت: متاسفانه بخشی از اراضی محدوده زیستگاه میش مر‌ها در سقز، جزو اراضی دولتی نیست و در تلاش هستیم آن را به محدوده مناطق حفاظت شده اضافه کنیم.  
وی با اشاره به اینکه ۲۸۰ هزار هکتار، معادل ۱۰ درصد مساحت استان جزو مناطق حفاظت شده است، افزود: بر اساس سرانه ابلاغی باید این رقم به ۱۱ درصد برسد که اگر بتوانیم ۵۰۰ هکتار زیستگاه میش مرغ‌ها در سقز را به منطقه حفاظت شده ارتقا دهیم، این سرانه را نیز محقق می‌سازیم.  
مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان با بیان اینکه میش مرغ یکی از گونه‌های در معرض انقراض است، اظهار کرد: حفاظت از گونه در معرض انقراض میش مرغ در کردستان از اولویت‌های کاری حفاظت محیط زیست است.  
حمیدی ادامه داد: در ابتدای سال جاری ۴ قطعه میش مرغ در زیستگاه سقز دیده شد که در آخرین سرشماری پرندگان، به ۱۷ قطعه افزایش یافته و لازم است در راستای حفاظت از آنها در برابر شکارچیان اقداماتی اساسی صورت گیرد.  
وی یادآور شد: متاسفانه یکی از اراضی مورد علاقه زیستی میش مرغ‌ها، اراضی کشاورزی است و همین مسئله باعث شده حیات آنها به واسطه دسترسی شکارچیان به این مناطق همواره در معرض خطر باشد. 
مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان بیان کرد: با تعامل صورت گرفته با جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت کردستان، برای عدم واگذاری اراضی محدوده زیستگاه میش مرغ‌ها برای بحث معدن و یا صنایع تولیدی، تصمیمات مناسبی گرفته شده است تا بتوانیم زیستگاه این پرندگان را دور از دسترس شکارچیان نگه داریم.
کلید واژه ها:
میش مرغ
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید