جمعه، 14 اردیبهشت 1403
روژان پرس » اخبار » ایجاد دامداری ۲۰ هزار راسی در کردستان با سرمایه‌گذاری بنیاد مستضعفان

استاندار در مراسم تجلیل از فعالان بخش کشاورزان خبر داد؛

ایجاد دامداری ۲۰ هزار راسی در کردستان با سرمایه‌گذاری بنیاد مستضعفان

0
کد خبر: 1585

ایجاد دامداری ۲۰ هزار راسی در کردستان با سرمایه‌گذاری بنیاد مستضعفان

در این مراسم که به همت اتاق بازرگانی سنندج برگزار شد از فعالین بخش کشاورزی تقدیر به عمل آمد.

سنندج - خبرنگار روژان:
استاندار کردستان با اعلام اینکه بخش کشاورزی یکی از کم نظیرترین استعدادهای کردستان است از سرمایه بنیاد مستضعفان برای راه‌اندارزی دامداری 20هزار راسی در این استان خبر داد.
اسماعیل زارعی‌کوشا در مراسم تجلیل از فعالان بخش کشاورزی کردستان اظهار کرد: موافقت رئیس بنیاد مستضعفان گرفتیم تا برای نخستین بار واحد ۲۰ هزار راسی دامداری با سرمایه‌گذاری این بنیاد در کردستان ایجاد شود.
وی گفت: جلساتی با هلدینگ‌های کشاورزی و دامپروری هم برگزار شده و قرار شده در حوزه صنایع تبدیلی به ویژه فرآوری سیب زمینی در استان سرمایه‌گذاری انجام شود.
‌وی بیان کرد: نقش استان در تأمین امنیت غذایی کشور هر سال افزایش می‌یابد، و در سال زراعی گذشته بیش از ۱۰ درصد تولید گندم کشور در این استان انجام شد.
زارعی‌کوشا تصریح کرد: از حوزه‌های مختلف اعم از اخذ مجوزهای لازم برای سرمایه گذاری، تخصیص آب و افزایش اراضی آبی، ظرفیت بخش کشاورزی باید ارتقا پیدا کند.
استاندار کردستان در خاتمه بر توجه و معرفی الگوهای کار و موفقیت در رسانه‌ها تاکید کرد.
وی بیان کرد: همچنین به فعالان بخش کشاورزی که در این مراسم مورد تجلیل قرار می‌گیرند، مجوز و حواله خودرو سایپا از شرکت زامیاد اهدا خواهد شد.
رییس جهاد کشاورزی کردستان نیز با اشاره به تولید سه میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی در سال جاری گفت: این رقم ۶۰۰ هزار تن نسبت به سال گذشته بیشتر است. تنها در بحث گندم یک میلیون و ۳۰۰ هزار تولید داشتیم.
پیمان اسکندری تصریح کرد: استراتژی جهاد کشاورزی در کردستان در بخش غربی استان تبدیل اراضی دیمی به آبی است که با پایاب سدها، احیای قنوات‌ها، پمپاژ و انتقال آب با لوله است. در بحث شرقی استان هم با توجه به شرایط خاصی که در این بخش شاهد آن هستیم بحث آبخیزداری انجام خواهد شد. در حوزه شیلات نیز ۲ پروژه فاز دوم دیوزناو و بانه در اسفند ماه امسال احداث خواهد شد.
در این مراسم معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی نیز ساماندهی زنجیره‌های تولید طیور را از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی دانست و اظهار کرد: بازار گوشت سفید در کشور نوسان‌هایی داشته که این موضوع آسیب‌هایی به تولید کننده و مصرف کننده وارد کرده است.
 ابراهیم حسن نژاد گفت: سالانه بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن گوشت طیور در کشور تولید می‌شود. یکی از سیاست‌های وزارتخانه اقدام به تولید در سطح بالاتر از نیاز کشور در راستای ذخیره‌سازی و صادرات و تنطیم بازار است.
وی اظهار کرد: منطقه سارال کردستان و حوزه سیروان با توجه به موقیعت بکری که دارد، برای تولید گوشت قرمز حرف برای گفتن دارد.
معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: کیفیت بخش باغات هم قابل قیاس با هیچ استانی نیست هر چند که زنجیره در استان کامل نیست و بهتر است این بخش هم تکمیل شود.
در این مراسم که به همت اتاق بازرگانی سنندج برگزار شد از فعالین بخش کشاورزی تقدیر به عمل آمد.
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید