یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
روژان پرس » اخبار » به‌عنوان حافظ قانون اساسی، دستور احترام به انتخابات بخش خصوصی را صادر کنید

رئیس اتاق سنندج خطاب به رئیس‌ جمهوری

به‌عنوان حافظ قانون اساسی، دستور احترام به انتخابات بخش خصوصی را صادر کنید

0
کد خبر: 1386

به‌عنوان حافظ قانون اساسی، دستور احترام به انتخابات بخش خصوصی را صادر کنید

رئیس اتاق بازرگانی سنندج از رئیس جمهور خواست از منابع و تسهیلات صندوق توسعه ملی خط اعتباری اختصاصی در اختیار بنیاد توسعه استان گذاشته شود.
رئیس اتاق بازرگانی سنندج در نشست شورای برنامه‌ریزی کردستان که در جریان سفر سید ابراهیم رئیسی به این استان برگزار شد، صدور دستور رئیس‌جمهوری برای احترام به انتخابات بخش خصوصی را خواستار شد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج، گفت: بخش خصوصی ایران، علاقه و اشتیاق فراوانی برای ساختن کشور و کمک به برنامه‌های دولت سیزدهم دارد و خود را جزو کالبد ایران قوی می‌داند.
علی‌اکبر عبدالملکی افزود: ما در انتخابات 28 خرداد امسال، یک نفر را با رأی قاطع به‌عنوان رئیس اتاق بازرگانی ایران انتخاب کردیم؛ اما هم‌اکنون تعدادی از دولتمردان مداخله کرده و باعث نامیدی و دلخوری بخش خصوصی شدند.
عضو هیات نمایندگان اتاق ایران در ادامه از رئیس‌جمهوری به‌عنوان حافظ و نگهبان قانون اساسی کشور، خواست: بزرگ‌منشانه به ماجرا ورود کرده و دستور صادر کنند تا به انتخابات بخش خصوصی کشور و دموکراسی احترام گذاشته شود.
عبدالملکی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای پویایی و توسعه اقتصاد کردستان، گفت: در راستای پویایی اقتصاد استان و همراهی با دولت‌مردان و خادمان ملت در کسوت اتاق سنندج، تلاش کرده‌ایم به‌عنوان بخش خصوصی استان نقش تاریخی خود را به سرانجام برسانیم و به همین منظور طرح بنیاد توسعه و پیشرفت کردستان را کلید زدیم تا بتوانیم همه علایق و سلایق و دلسوزان کردستان را کنار هم برای توسعه‌ای پایدار هم هدف کنیم.
رئیس اتاق سنندج ادامه داد: در این بنیاد به دنبال کارهای زیرساختی و مؤثر برای توسعه استان هستیم. اینک که این بستر هم‌افزائی با همراهی نماینده ولی‌فقیه استان، استاندار جهادی کردستان و نخبگان اقتصادی استان شکل گرفته است، تقاضامندیم به جهت سرمایه‌گذاری مولد دستور بفرمائید کردستان هم از منابع و تسهیلات صندوق توسعه ملی بی‌بهره نباشد و خط اعتباری اختصاصی بدین منظور در اختیار این بنیاد گذاشته شود.
او با اشاره به اینکه مردم کردستان مردمان غیور و وفاداری هستند که در 8 سال دفاع مقدس در راه دفاع از کیان ایثار و ازخودگذشتگی را به‌حداعلا رساندند، تصریح کرد: تورم، بیکاری، کولبری، درآمد اندک و فشارهای مالیاتی غیرمتعارف ازجمله دردهای به‌جامانده از دوره‌های گذشته در این استان است که ریتم کردستان را ناکوک کرده و کردستان امروز بیش از هر چیزی به امید نیاز دارد.
رئیس اتاق سنندج پیشنهاد کرد: با توجه به ظرفیت‌های کردستان در حوزه گردشگری، معادن، مرز و غیره دایره اختیارات مسئولان استان بیشتر شود تا کمتر درگیر فضای بوروکراتیک مرکز باشیم.
عبدالملکی ادامه داد: پیشنهاد می‌کنیم به منظور رفع بی‌عدالتی سالیان گذشته و عدم وجود زیر ساخت‌ها، دستوراتی انقلابی بدهید تا شرکت‌های بزرگ دولتی و مادرتخصصی شعبی در کردستان دایر کنند تا کمی طعم تحقق عدالت کام این مردم نجیب را شیرین کند.
عبدالملکی افزود: آقای رئیس جمهور ما مشکلات و مشغله‌های شما را درک می‌کنیم و گره‌های تاریخی و بنیادین اقتصاد را می‌شناسیم و بر این باوریم که قسمتی از کاستی‌های امروز کشور بر اثر ضعف و بی‌برنامه‌گی دولت‌ها و عدم شجاعت مدیران در تصمیم گیری‌های مهم اقتصادی است.
رئیس پارلمان بخش خصوصی سنندج اظهار کرد: با صراحت عنوان می‌کنم که کردستان استانی امنیتی نیست و یکی از موانع بزرگ توسعه، ترک فعل و عدم شجاعت در تصمیم‌های بزرگ توسط  بعضی از مدیران  است.
عبدالملکی با بیان پیشنهاداتی در جهت ایجاد امید در جامعه گفت: پیشنهاد می‌کنم به منظور رفع عدم توسعه یافتگی تاریخی کردستان و اثربخش بودن و سنجش پذیری مصوبات، هرفصل یک جلسه در سطح وزرا برگزار شود و گزارش پیشرفت به سمع و نظر جنابعالی و مردم شریف کردستان برسد که این امر موجب امیدآفرینی در جامعه می‌شود.
وی با اشاره به اینکه چیزی که قابل اندازه‌گیری نباشد‌، قابل مدیریت هم نیست گفت: روا نیست منابع و معادن خدادادی کردستان در اختیار برخی شرکت‌های خاص باشد اما دفاتر و حساب‌های بانک‌های آنها در تهران باشد و مردم استان هیچ سهمی از اشتغال این شرکت‌ها نداشته باشند و مالیات آنها هم بجای واریز به بانک‌های استان به حساب مرکز واریز شود لذا عاجزانه درخواست می‌کنیم دستور دهید معادن و شرکت‌های بزرگ حساب‌های بانکی و گردش مالی‌شان را به کردستان بیاورند تا وقتیکه تولید کنندگان و  SMEها  به بانک‌های استان برای دریافت تسهیلات مراجعه کنند که با گفتن جمله تکراری و یاس آور نبود منابع مواجهه نشوند. عبدالملکی افزود: منابع محدود و خلاقیت نامحدود است و در راستای پویایی اقتصاد استان و همپایی با دولت مردان و خادمان ملت در کسوت اتاق بازرگانی تلاش نموده‌ایم جزیی از لشگر آنهایی که فقط نق می‌زنند، نباشیم و به عنوان بخش خصوصی استان نقش تاریخی خود را  به سرانجام برسانیم، به همین منظور  طرح  بنیاد توسعه و پیشرفت کردستان را کلید زدیم تا بتوانیم همه علایق و سلایق و دلسوزان کردستان را کنار هم برای توسعه‌ای پایدار هم‌هدف کنیم.
وی با تشریح اهداف بنیاد توسعه کردستان گفت: در این بنیاد بدنبال انجام کارهای زیرساختی و موثر برای توسعه استان هستیم و اینک که بستر هم افزائی با همراهی نماینده محترم ولی فقیه استان، استاندار جهادی و خلاق کردستان  و نخبگان اقتصادی استان شکل گرفته است تقاضامندیم به جهت سرمایه گذاری مولد دستور بفرمائید  کردستان هم از منابع و تسهیلات صندوق توسعه ملی بی‌بهره نباشد و خط اعتباری اختصاصی بدین منظور در اختیار این بنیاد گذاشته شود، تا همراه دولت در مسیر تحقق آرمان نظام مقدس جمهوری اسلامی در توسعه و عمران و خدمت بی منت  قدم‌های موثری برداشته شود تا بتوانیم امید و نشاط و سرزندگی را بر فضای شهر و روستاهای   استان ساری و جاری سازیم.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج در پایان سخنان خود خطاب به رئیس‌جمهور گفت: ما گفتیم و مطالبه کردیم، باشد که حضرتعالی به عنوان عالیترین مقام اجرایی کشور دست یاری ما را به گرمی بفشارید و چشم بینا، گوش شنوا و زبان گویای مردم این سرزمین باشید.

تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید